Spelletjestopic (incl. reviews)

Ja, een van mijn favoriete lange spellen! Ik heb het al een tijdje niet meer gespeeld omdat mijn ouders het spel hebben, maar ik vond het een heel leuk spel waar je wel tijd voor vrij moet maken.

1 like

Vinden jullie het ook leuk om te kijken wat de “first player” regel is bij een spel, of ben ik raar :stuck_out_tongue: ? Die van Everdell is bv “the most humble player begins” (niet dat ik dat ooit ben … ).

6 likes

Haha ja bij patchwork mag toch de speler beginnen die voor het laatst een sok gestopt heeft?

6 likes

Haha, geweldig!

Ik heb ook een spel waarbij degene die als laatst in een bos is geweest mag beginnen :deciduous_tree: :heart:

5 likes

Zo leuk! Er is ook een spel waarbij diegene met het langste haar mag beginnen (Leo de leeuw moet naar de kapper denk ik) - of de laatste die aan zee geweest is … Toch zoveel leuker dan ‘de jongste speler mag beginnen’

3 likes

Haha ja, zo leuk! En bij Schottentotten of Skye (weet even niet meer welke) mag degene die het laatst in Schotland is geweest beginnen. En anders degene die het laatst het dichtstbij Schotland is geweest :’)

3 likes
🦄 The Unicorniest

7 likes

:joy: Haha, zo leuk!

Azul heeft “degene die als laatst in Portugal is geweest”, komen altijd weer reisverhalen naar boven!

2 likes

Zalig! En @hallodaar : die is ook geweldig!

Wie heeft er een tip voor spellen die je met 1,5 meter kan doen met z’n 4en (2 koppels) ? Ik kan alleen Black stories bedenken

Pictionary, als je grote vellen gebruikt die je ergens op kunt hangen?

Heb net SET en Qwixx besteld, spelen nu veel skip-bo, maar wordt ook een beetje saai.

1 like

Concept als je genoeg afstand kan nemen van het bord?

1 like

De 3D-geprinte food tokens voor Wingspan zijn binnen, zo schattig! :ear_of_rice::bug::fish::rat::cherries:

12 likes

Leuuuuk :heart_eyes: zelf laten maken?

Nee, besteld via bgexpansions.com!

1 like

Wij hebben sinds een paar dagen agricola en al 7x gespeeld haha. Ik vind het echt een heel leuk spel. Je kan het met 1-4 spelen en wij hebben al gedaan met 1, 2 of 4 spelers en is allemaal leuk! Je kan het makkelijker of moeilijker maken door delen of kaartjes weg te laten of juist erbij te gebruiken.

Je bent een boer en moet zoveel mogelijk van je land gebruiken door; je huis uit te bereiden, dieren in weides of aan een stal te zetten of akkers te ploegen. En dit doe je dan weer met behulp am grondstoffen verzamelen en/of kaarten uit je hand spelen.

afbeelding

5 likes

Welke Catan is leuker voor 2 personen; het dobbel of kaartspel?

Kaartspel. Maar dan niet dat kleine kaartspelletje maar het grote kaartspel voor 2 personen.

2 likes