Spelletjestopic (incl. reviews)

Het dobbelspel is een beetje Yahtzee achtig vind ik: veel geluk en minimale inbreng

2 likes

Onze laatste aanwinst is Arkham Horror the cardgame.

Weet nog niet wat ik ervan vind. Het idee is echt tof maar het kost zoveel tijd om alles te lezen en klaar te zetten. We zijn vorige week de hele zondag zo’n beetje zoet geweest met 1 ronde die we ook nog eens verloren :stuck_out_tongue:

En nu die ronde weer opnieuw geprobeerd en we zijn weer iets van 3 uur bezig geweest en nu weer verloren. Het opzoeken van alle regels kost veel tijd. Vind het instructieboekje ook niet echt top. Het is allemaal zo gefragmenteerd opgezet waardoor je er niet snel grip op krijgt.
Zou het graag eens spelen met iemand die het al vaak gedaan heeft om er wat meer handigheid in te krijgen.

Iemand hier ervaring met dit spel?

1 like

Grote kaartspel inderdaad! Wel meer plek voor nodig dan het dobbel spel. Ik vind het dobbelspel ook wel leuk hoor maar het kaartspel is wat meer uitdaging, en het dobbelspel vooral handig voor op vakantie ofzo

1 like

De 2p-versie hiervan is ook erg leuk! Enig nadeel is dat ik het nooit kan winnen van m’n vriend :sweat_smile:.

Is die andere dan deze? Want deze kan ook gewoon met zn tweeen of zelfs alleen.

De twee persoonsversie is wat simpeler; het draait alleen om dieren en je kunt bv geen grondstoffen verbouwen en je hebt ook niet die verschillende fases telkens. Het duurt daarom ook wat minder lang, maar het zit nog steeds goed in elkaar.

1 like

Oh wat leuk! Die ga ik dan eens opzoeken. Bedankt voor de tip.

Kan je gewoon los spelen! Is een kleine korte versie van TtR

1 like

Ooh dit is heeeel tof! Speel het vaak met mijn man en wilde em nu eigenlijk mariposas geven, maar dit is ook vet :heart_eyes:

Ik heb pandemic gescoord voor onder de kerstboom. Ben echt benieuwd

5 likes

Ik moet nog maar een paar filmpjes over Wingspan gaan kijken, want ik had laatst het spel meegenomen naar mijn zus en haar vriend om voor de eerste keer te spelen en we begrepen er maar weinig van. :rofl:

Iemand die ik ken houdt heel erg van bordspelletjes en heeft als raadsel mij twee hints gegeven welk bordspel we de volgende keer spelen. Iemand enig idee haha

Hint 1 het gebeurt achter je rug
Hint 2 je hoopt dat geluid je de weg wijst

Het zal hem waarschijnlijk niet zijn, maar ik moet aan Nuns on the run denken…

Thanks voor het meedenken! Ik heb ook geen idee haha

Ik ben nu wel benieuwd wat het gaat zijn, wanneer ga je spelen?

Ik krijg elke dag een hint😂 dus zal elke dag even de nieuwe hint laten weten

Jaaaa doen!!

Ik heb dit precies hetzelfde, ook laatst gekocht en pas 1x gespeeld, we zijn nog niet enthousiast om het een tweede keer uit de kast te halen.
Gaan we wel doen ofc want zonde om het niet nog een kans te geven. Vond sommige regels niet eenduidig, toch wel twijfel of je het dan goed hebt gedaan. We waren wel geslaagd overigens haha

1 like

Ik moet dus alleen maar aan zakdoekje leggen denken :laughing: Is achter je rug en je kunt natuurlijk horen waar degene die zingt het zakdoekje legt haha

2 likes

Ik dacht aan weerwolven, maar dat ligt niet zo voor de hand om te spelen denk ik?