Spelletjestopic (incl. reviews)

Jullie hebben me zo overtuigd met Takenoko!! M’n baas heeft hem voor me besteld, dus hopelijk komt hij snel binnen :star_struck:

7 likes

In de vlog van Enzo spelen ze een spel met 4 pionnen aan een touwtje die je wel of niet moet wegtrekken als de dobbelsteen op je kleur pion komt. Enig idee hoe dat spel heet?

1 like

Ik was nieuwsgierig dus ging even kijken (mannnn, vlogs van een UUR trouwens, wat heftig haha). Maar er staat een doosje op tafel van het spel, het heet Spitz pass auf! (soort kat en muisspel)

1 like

Oh jeugdsentiment!!! Dat spel heb ik vroeger zo vaak bij mijn opa en oma gespeeld! :grin: Ik kwam niet meer op de naam, maar wilde het zo graag weten dat ik mijn oma even een appje heb gestuurd haha. Quick heet de versie die ik vroeger altijd speelde! Heb hieronder een foto van google toegevoegd.

3 likes

Afgelopen weekend allemaal nieuwe spellen geprobeerd bij vrienden en ga er straks 2 of 3 kopen: Beverbende, Qwixx en misschien Regenwormen nog. Echt leuk! Normaal hebben we vooral bordspellen, maar dit is ook heel leuk.

3 likes

Met wat je noemt vind je isis & osiris misschien ook leuk!
Die is bij ons nu iig favoriet, spelen hem met m’n zus, met m’n broer en met z’n 2en vaak :sweat_smile:

1 like

Memory, wie is het, onderuit, mastermind
Dit speelde ik vroeger idk of dat rond die leeftijd was. Ik zou dat nu nog steeds wel leuk vinden

Maar volgens mij heb je ook van veel spellen een junior versie zoals Carcassonne en Regenwormen. Weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat is

Edit: twister!!! Mijn favo. En eerlijk, dat is als volwassene ook hilarisch

1 like

Lama (lijkt een beetje op Uno), Vlotte Geesten, Dobble en Ligretto is wat mij nu zo te binnen schiet. Wordt hier ook veel door mijn kleuter gespeeld!

1 like

Catan en Ticket to Ride hebben allebei een junior versie, misschien zijn die wel leuk om te doen. Of Regenwormen Junior, en als ze dan ietsje ouder is kan je ook de normale regenwormen makkelijk doen. Het spel is an sich niet ingewikkeld maar je moet wel kunnen optellen haha dus 5 is misschien nog net te jong Dan!

1 like

Klinkt misschien redelijk saai, maar ik heb mijn nichtjes van 4 en 6 Wie Is Het gegeven, en sindsdien spelen ze het bijna elke week :sweat_smile:

1 like

Dobble

2 likes

Oh nog eentje toe te voegen: Halli Galli Junior. Daar mag je op een bel slaan dus pret gegarandeerd haha

2 likes

Mijn neefje en nichtje van 5 snappen moddervarkens! Super leuk kaartspel voor volwassenen ook

1 like

Ik heb ook Takenoko weten te scoren op Marktplaats, ga hem vanmiddag halen. Ben echt heel benieuwd :sunglasses:

3 likes

Ik heb keer op keer 2 en een los blok van de gewone versie. Bij 2 zit een extra dobbelsteen en je kan dus makkelijk allebei spelen!

1 like

Ik zou keer op keer 2 kopen. Zit namelijk alleen een extra dobbelsteen in. Zo kun je ook alle andere keer op keer items spelen.

Edit: spuit 11

1 like

Iemand al ervaring met tacocat?

De lokale spellenwinkel kwam net takenoko en patchwork brengen! Echt leuk, het waren beide eigenaren die aan de deur stonden!

2 likes

Ja is erg grappig! Soort hysterische mix tussen halli galli en kakkerlakkensalade/soep

image

Ik kreeg een mail (voorraad notificatie) voor dit spel en heb hem nu besteld. Iemand had het hier een keer over Sheriff of Nottingham en het klonk wel heel leuk! Misschien een tip voor anderen hier, nu weer verkrijgbaar via Spellenvariant (wel weer Engelse editie).

2 likes

Uno Flip is écht een leuke versie! Die heb ik een tijd geleden gekocht dn word wekelijks gespeeld. Mijn moeder, een vriendin van haar én daar weer familieleden van hebben het spel daardoor ook gekocht. Haha

1 like