Spelletjestopic (incl. reviews)

Nee, die uitbreiding is voor het originele Saboteur spel wat je met 3-10 spelers speelt!

1 like

Ik kreeg via mijn werk een soort bon die je oa bij een lokale spellenwinkel kon inwisselen. De buit:

• uitbreiding Wingspan (Oceanie)
  • uitbreiding 7 Wonders Duel (Agora)
  • uitbreidingen Machi Koro
  • Tea for 2
  • Cat lady
  • The game duel
  • The crew.

Extra leuk omdat ik op dit moment weinig (spel)budget heb. Nu zo goed als alles van de wishlist voor bijna niks kunnen kopen (enkel Museum en uitbreidingen Zombie dice hadden ze niet).

17 likes

Oke, het is toch iets anders geworden. De spelletjeswinkel verkocht Parks! En dat zag er zo lief uit dat ik die heb meegenomen.

3 likes

Parks schijnt echt super goed te zijn!

Voor de ticket to ride fans… ik kocht dit vandaag

Totaal niet nodig natuurlijk maar vond ze erg leuk!

26 likes

Heeft iemand een idee welke spellen een beetje ‘makkelijk’ zijn maar wel leuk? Ik heb soms moeite om bordspellen te begrijpen als ik ze voor het eerst speel.
Als ik bordspellen met anderen mensen doe, snap ik het snel. Maar als ik zelf door de pagina lange uitleg heen moet vindt ik dat moeilijk te begrijpen.
Regenwormen had ik redelijk snel door na 3x spelen en ticket to ride duurde wel even voordat ik het leuk vondt. Sushi go snap ik nog steeds niet :sweat_smile::sweat_smile:. Hebben jullie aanraders voor spellen die wel uitdagend zijn maar die simpel in uitleg zijn?

Heb je al eens qwixx gespeeld? Die vind ik ook wel makkelijk te begrijpen zonder veel uitleg.

Beverbende, 1000 bommen en granaten, keer op keer, exploding kittens?
Oh en king of tokyo misschien ook wel! Maar zijn wel weer meer regels om rekening mee te houden dan het rijtje hierboven.
En Dixit!

Ik heb zelf geen ervaring met de Bordspellenbieb, maar neem aan dat je door je post erboven in (de buurt van) Den Haag woont. Dan kan ik Tabletop Kingdom wel aanraden! Echt een mega chille spellenwinkel, maar je mag er ook gratis spellen spelen. Zou nu met corona wel vooraf even mailen of bellen of er plek is omdat ze soms ook zelf events hosten, maar ik vind het echt een topwinkel.

Waarschijnlijk ken je hem al wel, maar ik deel de tip toch heel graag omdat men vaker denkt aan The Boardroom om spelletjes te spelen maar bij TK is het gratis (en kan je ook gewoon snacks en frisdrank kopen voor tijdens het spelen als je wilt) :joy:

1 like

Oh wat leuk! The Boardroom wist ik inderdaad wel, Tabletop Kingdom loop ik regelmatig langs maar wist helemaal niet dat je daar ook spelletjes kon spelen. Vind hun assortiment net wat minder uitgebreid maar hun adviezen juist weer beter, ga eens kijken, thanks voor de tip!

1 like

Carcasonne vind ik makkelijk uit te leggen en erg leuk!

Ah wat leuk! Ik heb wel interesse!:grin:

Bij de koperen pion in den Haag. Ze doen ook aan verzenden geloof ik!

1 like

Zoektocht naar El dorado is een heel leuk bordspel dat qua regels niet lastig is, desnoods maak ik een uitlegopname voor je haha

Leuk! Zou je even een DM willen sturen met welk spelletje/welke spelletjes je zou willen, en of je ze wil ophalen/versturen?

1 like

Wij hebben inmiddels een aantal keer Tapestry gespeeld. Wel een behoorlijk lang spel, en we weten nog steeds niet hoe we hier tactisch kunnen spelen, maar we vinden het wel leuk haha.

6 likes

Begonnen aan Pandemic Legacy season 0, na season 1+2 te hebben gespeeld. Bevalt tot nu toe (na 2 potjes haha) goed! Echt weer even een frisse wind, grove opzet hetzelfde zodat je er snel in komt maar thema echt wel weer totaal anders dan de andere 2.

Spoiler:

Je krijgt per speler een paspoort met 3 aliassen, en dan kun je dus zelf 3x hetzelfde personage ‘vermommen’ door er haar, kleding, bril of wat dan ook op te plakken. Echt hilarisch haha. Wij doen qua namen meestal een thema, bij vorige had alles Harry Potter namen/plaatsen, dacht nu ga ik voor old skool Hollandse namen :sweat_smile:

6 likes

Zo leuk Ik heb dezelfde combi gemaakt, maar dan een andere alias!

2 likes

Ik ben op vakantie met mijn vriend en we hebben wat nieuwe spelletjes gekocht op de gok / na er hier over gelezen te hebben: Lost Cities, Konijnenhokken, Saboteur voor twee personen en Guillotine. Allemaal heel anders maar super leuk! We spelen sowieso veel spellen deze vakantie want naast bovenstaanden hebben we ook nog twee soorten Clever, Keer op Keer, Qwixx, Regenwormen, Catan dobbelspel en Catan kaartspel voor twee personen mee haha! We vervelen ons niet. :grin:

5 likes

Wat vindt je van het Catan dobbelspel? Ik heb die nog op mijn lijstje staan maar het Catan kaartspel (kleine doosje, voor 2-4 spelers) hadden we toch wel vrij snel uitgespeeld omdat we hadden ontdekt dat je met een paar kaarten eigenlijk altijd wel wint.