Oh wat slim! Dan ga ik dat denk ik ook maar doen met mijn Exit spel van 999 games.
Ahh jaa… daar ben ik te enthousiast voor
Dit is echt een fantastisch spel. Leuk coöperatief, daar hou ik van en gewoon echt uitdagend. Werkt ook goed met de app waarin je de QR codes moet scannen. Verschillende moeilijkheids niveaus, dus je kan het jezelf steeds lastiger maken.
Sheriff of Nottingham is een bluf spel die je vanaf 3 spelers kunt spelen, in het thema van Robin Hood. Je speelt een koopman en elke ronde breng je goederen om op de markt te verkopen. MAAR, sommige dingen (die vaak veel geld opleveren) zijn verboden, en ben je wel eerlijk over wat er in je wagen zit?
Iedere ronde is een andere speler de Sheriff. Als Sheriff mag je de goederen van andere spelers controleren, maar als ze eerlijk zijn over wat ze verkopen moet je ze extra geld betalen voor het ongemak. Als ze liegen, betalen ze jou een stevige boete. Als speler mag je de Sheriff omkopen met geld, goederen of beloftes. Wie op het eind het meeste geld heeft wint!
Echt een hilarisch spel, sommige mensen kunnen voor geen meter sjoemelen, anderen liegen glashard en weer anderen spelen super eerlijk en winnen alsnog.
Ohhh dit klinkt echt super leuk! Ik hou ervan als er een valsspeel/bluf element in een spel zit.
Mag ik even reclame maken voor mijn nieuwe favoriete spel? Everdell is een worker’s placement game. Je workers zijn eekhoorntjes, egeltjes, muisjes of schildpadjes. Je laat hen grondstoffen verzamelen (zoals besjes of keitjes), waarmee je gebouwen kan kopen of critters kan aantrekken. Prachtig vormgegeven spel, met een heuse boom op het spelbord!
Oooooh dit ziet er heel leuk uit! Zal eens kijken waar ie te koop is.
Heb net tweedehands Carcassonne gekocht en was aan het natellen of hij wel compleet was, maar ik heb blijkbaar veel meer dan er in hoort te zitten? Ik heb 88 landtegels in plaats van 72 en ik heb een helemaal houten dingetjes die ik niet kan terugvinden in de spelregels, zie foto. Heb gewoon het basisspel gekocht. Iemand enig idee hoe dit kan, en vooral: wat moet ik met die houten dingen?
Wij hebben ook alleen het basisspel maar daar zitten inderdaad die houten dingen niet bij. Misschien toch onderdeel van een uitbreiding die per ongeluk in die doos is beland.
Ik was benieuwd en ging even kijken. Als ik het heb is dit uitbreiding van de toren: https://www.999games.nl/carcassonne/uitbreidingen.html
Dat zal hem dan zijn ja! Heb even gekeken hoeveel ik dan van alles moet hebben, maar dan mis ik helaas 3 torendelen, 2 landtegels, de tegelhouder en natuurlijk de spelregels voor de uitbreiding. Maaaaaar als extraatje natuurlijk alsnog leuk!
Omg dit zit er zó leuk uit!! Wat superschattig!
Gisteren heb ik voor mn verjaardag van een vriendin Valse motten gekregen. Dit spel is echt zó leuk! Het is de bedoeling dat je gaat vals spelen. Je kan vals spelen door handkaarten weg te moffelen , vooral de kaarten waar een mot op staat, want die mag je niet opleggen en kan je enkel kwijt raken door de bewaker te zijn (die mag hem wel opleggen) of door hem dus weg te moffelen (in je mouw doen, stiekem op school laten vallen etc). Heb je zo’n motkaart aan het einde van de ronde nog in je hand, kost je dat -10 punten.
Elke ronde begint met één bewaakkever, deze persoon krijgt een kaartje voor zich en mag niet vals spelen. Hij moet juist de andere spelers betrappen op vals spelen. Wanneer hij iemand betrapt heeft, moet die persoon zn weggemoffelde kaart terug op handen nemen én een kaart extra pakken én is dan de bewaakkever. De spelers die géén bewaakkever zijn, mogen andere spelers niet snitchen. Beschuldigt de kever iemand vals, dan moet hij zelf een kaart pakken.
Verder is het een soort van pesten, je hebt een blinde trekstapel en een aflegstapel. De kaarten gaan van 1 - 5. Je moet 1 hoger of 1 lager leggen dan op de aflegstapel staat. Tijdens het spelen mag je dus handkaarten ‘kwijt’ zien te raken door ze te verstoppen, echter mag je maar 1 kaart per handeling kwijtmaken (dus niet 3 per keer in je mouw stoppen).
De laatste handkaart mag je níet wegmoffelen en moet je uitspelen. Degene die uit is, heeft die ronde gewonnen en krijgt 0 punten. De rest krijgen minpunten voor hun kaarten (-1 voor een normale kaart, -5 voor een actiekaart en -10 voor een motkaart). Leuke is dus dat je dit spel zo lang/kort kan maken als je zelf wilt!
Er zitten dus ook actiekaarten in het spel, zo heb je een
mug -> andere spelers moeten zsm op de stapel slaan, laatste moet een kaart pakken.
Kakkerlak -> andere spelers zsm kaart opleggen met dezelfde waarde, de eerste mag de kaart laten liggen (dus ben je een kaart kwijt, mag geen mot zijn)
Spin -> oplegger geeft een speler een kaart naar keuze (mag wederom geen mot zijn).
Mier -> iedereen moet een kaart pakken.
Sorry voor de extreem lange uitleg, maar dan heb je een beeld of je het spel leuk vindt! Ik vind het echt een heel erg leuk spel, het is niet ingewikkeld, speelt lekker weg en maakt het hilarisch als je medespelers kaarten ziet wegschuiven.
Leuk juist om een beetje te begrijpen hoe het gaat. Lijkt me echt een heel leuk spel, binnenkort ga ik spelletjes spelen met vrienden dus misschien koop ik het ook wel!
Ah gelukkig maar! Ik vind namelijk de omschrijvingen van spellen op de doos nooit zo duidelijk, want dan lijken weer alle spelletjes op elkaar. Ik vind deze echt een aanrader! Hij is ook niet zo duur, geloof tussen de 10 en 12 euro. Je kan het ook met 3 - 5 spelers doen
Ik zie op internet dat deze vanaf 3 spelers is? Dus je kan die niet met z’n 2-en spelen?
Heeft iemand Photosynthesis? Is dit leuk en uitdagend genoeg om vaker te spelen? En leuk voor 2 spelers?
Nee dat kan niet, want dan valt het effect van vals spelen weg, omdat de ander dan enorm op jou gefocust is. Daarnaast vallen ook de actiekaarten weg, omdat de oplegger die niet uit hoeft te voeren, dus bijvoorbeeld bij het slaan op de kaart of dezelfde waarde opleggen, win je als speler altijd.
Aaah love dat spel!! Spelen we zo vaak! Ook al geregeld met 9+ man gespeeld! Laatst een tweede set bijgehaald om met veel te kunnen spelen haha.
Word er ook altijd bloed fanatiek van en probeer nieuwe manieren uit te vinden om kaarten weg te spelen
Heb net bij de spellenwinkel het dobbelspel De 7 geitjes gekocht. Ben heel benieuwd, ik ga het vanavond spelen! (Had van vrienden een cadeaubon gekregen, iemand nog leuke aanraders? Moddervarkens was al uitverkocht helaas)