Spelletjestopic (incl. reviews)

Weet iemand hier toevallig of Trivial Pursuit ook leuk is met 2 mensen? Er staat dat het ook met 2 kan maa twijfel of dat wel leuk is. Zit er aan te denken om dit spel te kopen maar twijfel door dit.

(Mijn 2de optie is Monopoly maar is denk ik met meer mensen ook leuker)

Het is wel een duur spel als je het alleen maar met zijn 2en gaat doen want dan is het gewoon een vragenrondje. In een groepje heb je nog wat dynamiek… maar ik denk wel dat het leuk is hoor!

2 likes

Ik heb dit weekend voor het eerst Wingspan gespeeld. Ik heb er in de winkel vaak naar staan kijken en vond het altijd een beetje intimiderend, maar het lijkt me nu wel een erg leuk spel. De regels zijn eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld als ik had gedacht (ik weet dat dat hier vaker is gezegd, haha), het spel is redelijk snel te snappen. Alleen qua tactieken moeten we nog wat ondervinden wat handig/interessant is en wat niet, want er zit erg veel in. Niet een spel dat snel saai zal worden :grin:.

7 likes

Leuk dat je er een overzicht van gemaakt hebt!
Zou het misschien een idee zijn om, zoals in het baktopic bv, een bewerkbare beginpost te maken met alle tips/aanraders (met eventueel linkjes naar goede speluitleg)? (Als dat zou mogen natuurlijk.)

1 like

Goed idee! @moderators zou de beginpost bewerkbaar gemaakt mogen worden?

2 likes

De beginpost is nu bewerkbaar voor iedereen!

Het kan soms even duren voordat het zichtbaar is.

4 likes

Wat snel, bedankt! :raised_hands:t2:

Oh super! Dank je!

Met de kerstpakket punten van m’n man hebben we dit spel gekocht.

We hebben het nu al een aantal keer gespeeld, in wisselende groepen (2, 3 en 4 man) en ik vind het echt een heel tof spel! Leuke combi van tactiek en geluk. Het graaien in je zakje met fiches is een van de leukste dingen om te doen! :joy: We hebben wel de regel van het pakken/neerleggen iets veranderd, omdat je anders wel heel erg alleen met jezelf bezig bent. We pakken nu op volgorde om de beurt een fiche. Doordat je de betekenis van de fiches per spel kan kiezen, zorgt dat ook voor wat meer variatie. Met z’n 2en ook leuk, maar wel iets minder spannend als met meer mensen.

Aanrader dus!

5 likes

Jaa deze vinden wij ook zoo leuk! Altijd een hit haha. Je hebt er ook twee uitbreidingen van en ik vraag me telkens af of die de moeite waard zijn.

Heeft iemand die toevallig? :smiley:

1 like

Ik heb enkel de kruidenheksen en die vind ik wel leuk. Zorgt voor net weer wat extras (hulp van de heksen) zodat je wat meer kan sturen/minder vooral geluk moet hebben.

2 likes

Het ligt misschien aan mij/een instelling, maar ik zie niet direct hoe ik kan bewerken?
@Virago lukt het jou wel?

1 like

Er hoort een bewerkicoontje te staan naast het antwoordicoontje!

Ik zie het niet, sorry. Ook niet op laptop.

Ik was nog niet zo ver, maar nu inderdaad even gekeken en ik zie het ook niet…

Kan het zijn dat de beginpost nog steeds niet te bewerken is? @moderators

1 like

Ik heb gisteren eindelijk ticket to ride gehad!!
(ik vroeg 'm met m’n verjaardag in oktober maar toen was die uitverkocht, toen zou ik 'm met sinterklaas krijgen maar toen hadden we corona dus gisteren eindelijk sinterklaas gevierd en ttr gekregen!!)
Ook het vrolijke dilemma op dinsdag spel :D!

8 likes

shit ik had mezelf eindelijk overtuigd ook wingspan te kopen, maar nu is de prijs van 30 weer naar 40 gegaan. Voor een spel dat ik nog nooit gespeeld heb vind ik dat echt te veel. Beetje jammer dit

1 like

Gelukkig is ie wel geregeld in de aanbieding! :nerd_face:

Ja ik ga hem nu zeker in de gaten houden. Heb hem nu zo vaak voorbij zien komen dat ik ook nieuwsgierig ben geworden.

1 like