Spelletjestopic (incl. reviews)

Om te beginnen: wat is de beginpost leuk geworden! Heel duidelijk en overzichtelijk. Ik ga zsm proberen te helpen met het aanpassen en toevoegen van spellen.

Daarnaast kwam ik onlangs op een ander forum langs een topic “show je spelletjeskast”. Ik vind dat persoonlijk heel leuk om te zien, dus dacht: laat ik het hier eens voorstellen (misschien al eerder gedaan, weet ik niet meer).

Bij deze onze collectie:

Samenvatting

Heel trots op. En blij mee! Wij spelen inmiddels dagelijks bordspellen (ipv videogames). Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn, die een kast/plank/mand/whatever willen delen☺️

17 likes

Heel leuk! Ik dacht hier laatst ook nog aan toen ik onze kast opgeruimd had. Vind het zelf ook heel leuk om de verzamelingen van anderen te zien :blush:.

Hierbij een foto van onze kast

Alle kleine spelletjes staan achter op de onderste plank, maar die zijn niet zo goed te zien. We vergeten ze nu ook wel eens, dus hier moeten we nog een andere oplossing voor vinden.

17 likes

Leuk, ken ik niet! Ik zag dat je hem bij 2 spelers met een sterretje hebt gezet, dan mag je hem ook bij 3 spelers met een sterretje zetten (zodat we, waar we ook kijken, weten dat ie voor zowel 2 als meer dan 2 spelers is) :blush:

2 likes

19 likes

19 likes

Zo jaloers op jullie kasten en spellen! Ik woon nog thuis en ze worden echt zo weggemoffeld ivm ruimte gebrek :sob:

De kast hierboven staat op mijn slaapkamer, ik woon ook nog thuis haha. Maar ben wel van plan als ik ooit een eigen huis heb het dan ook in een open kast in de woonkamer te zetten. Word er zo blij van als ik alles mooi uitgestald zie hahaha.

3 likes

Wat voor kast is dit en hoe heb je het zo mooi verlicht? :heart_eyes:

1 like

Zo leuk om te zien en zo netjes ook bij iedereen. Bij mij staat het lekker scheef haha

En in lades heb ik nog meer spellen, deze bijvoorbeeld

12 likes

Die heb ik nog niet gedaan (pas gekregen) dus goed om te horen! :grin:

1 like

Sorry, ik ben te lui/moe om nieuwe fotoos te maken. Ondertussen zijn er ook nog wel wat spellen bijgekomen (en is er wegens plaatsgebrek een selectie tijdelijk naar de kelder verhuisd).

Edit: vrienden hebben zo’n echte spellenkast, en andere vrienden een gaming table. Ik ben in beide gevallen licht jaloers … .

3 likes

Wooh wat hebben jullie allemaal veel spellen! Ik vond dat wij er al veel hadden, zeker aangezien we vaak langere periodes 2 a 3 spellen afwisselen.

Geen foto’s want alles zit in lades dus niet zo mooi uitgestald. Uitbreidingen doe ik zoveel mogelijk ook in de doos van het basisspel.

Wij hebben:
  • Qwixx met verschillende blaadjes
  • Clever met verschillende blaadjes
  • Carcasonne + 3 uitbreidingen
  • Klassiekers: scrabble, rummicub, stratego, risk, yahtzee
  • Lost cities
  • Duel + uitbreiding
  • Machi Koro + uitbreiding
  • Kaartspel van Catan voor 2 spelers
  • Cards against humanity
4 likes

Het is een inbouwkast. Zat al in het huis toen wij hier kwamen wonen. Met een ledstrip (van 5 meter). Eigenlijk heel simpel dus, maar het ziet er wel cool uit :blush:

1 like

Wil nog een mooiere kast voor spelletjes maar dit is voor nu echt wel oke.
Incl nieuwe aanwinst, Tokaido!
Om mijn vriend niet steeds te hoeven smeken om met mij bordspellen te spelen heb ik mij ingeschreven bij een spelletjes winkel om daar avonden mee spellen te spelen!

12 likes

Mijn ene kast en dan heb ik er nog 1 maar daar staat ook veel troep in!

6 likes

Iemand een leuke tip hoe je het spel Konijnen Hokken met een aanpassing leuker kunt maken? Bijvoorbeeld een aangepaste regel voor het gooien van wortels? Je hebt met de gewone regels vaak snel een mislukte worp, dus ik bedacht me dat dit misschien beter moet kunnen. Op Google kan ik geen tips van anderen vinden.

Het is weer tijd voor een goede aanbieding. Dan is Valentijn wél een goed excuus. Bij onze grote vriend BOL. Specifiek voor select-leden.

(kan zo voor ze gaan werken😂#nospon)

4 likes

Ik verkoop wat spellen, zie het verkooptopic :sunglasses:

Ik ben op zoek naar het bordspel Tayu.
Volgens mijn onderzoek is het spel uit de handel genomen en op Marktplaats vragen mensen er €60 voor, dat wordt me iets te gortig.
Iemand hier die het wellicht heeft en er flauw van is? Ik koop het graag over!

2 likes

Vraag over everdell;

Halen jullie je arbeiders weg als je naar de winter gaat?
Want ik haal mijn arbeiders weg, waardoor de 5 punten bij de reis weer beschikbaar komt en een andere speler daar kan staan.
Die speler is ook weer eerder klaar met herfst dan de andere spelers, haalt zijn arbeiders weg en de 5 punten komen weer beschikbaar.
Is dat de bedoeling? :sweat_smile:

Edit: en wat wordt er bedoeld met ‘Bij Ever Tree mag je een boswezen naar keuze gratis spelen’? Wanneer heb je ever Tree?