Spelletjestopic (incl. reviews)

Hij is nu weer in de aanbieding! En 2+1 gratis op veel grotere spellen bij bol :smiley:

2 likes

Ik weet niet of je hem onderhand al gedaan hebt, maar ik hoorde van collegas dat hij wel echt wat toevoegt en het ook nog spannender maakt! Ben zelf ook nog super benieuwd haha

Jaaa ik geloof niet in tekens maar dit is top haha wat een toeval

1 like

Heb eindelijk Stella kunnen proberen en vind hem echt tof! Hij heeft het associeren van Dixit (en ook die prachtige artstyle qua kaarten), maar vind Stella wel leuker spelen dan Dixit, omdat je nu moet zorgen dat je iets kiest wat de rest ook zou kiezen.

Er ligt een raster met dixit kaarten en dan draai je een kaart met een woord, je moet op je bordje aankruisen welke kaarten jij bij het woord vind passen. Daarna gaat degene met de minste aangekruiste woorden beginnen met de kaarten te noemen die diegene erbij vindt passen, als iemand anders die kaart ook heeft aangekruisd hebben jullie een ‘spark’ en krijg je sterren, heeft niemand die kaart dan lig je direct uit de ronde, dus je moet een beetje tactisch kijken met welke kaart je gaat starten

Uiteindelijk speel je een aantal rondes en degene met de meeste sterren wint. De kaarten in het raster worden per ronde veranderd (elke ronde een bepaalde rij). Vond hem écht leuk, ook omdat je gewoon je eigen dixit kaarten erbij kan gebruiken, omdat die kaarten qua achterkant en grootte hetzelfde zijn, heel slim!

6 likes

Ik heb inmiddels wingspan 2x gespeeld en ben ook enthousiast!
Ik liep alleen wel tegen het volgende punt aan: op sommige vogels staat ‘leg een ei op deze kaart’. Mag je dan een ei uit de voorraad pakken of moet je hem dan van een andere vogel op deze kaart leggen? Bij de voedselfiches staat er echt specifiek uit de voorraad, maar bij de eieren dus niet, vandaar mijn twijfel.

2 likes

uit de voorraad! anders krijg je ook geen enkel voordeel uit die kaart

1 like

Aah dus toch! Thanks!

Ik ben vandaag naar echt een grote bordspellen winkel geweest en ik wil zo veel. Voor nu heb ik mijn zinnen gezet op Tokaido, ook al samen met mijn vriend de gameplay bekeken op youtube en we zijn verkocht. Ik ga dit van de week halen in de winkel als valentijnscadeautje voor mijn vriend.

2 likes

Wat leuk! Tokaido vond ik een leuk spel, en zo mooi vormgegeven! :heart:

Ohhhhh top om te lezen dat jij het ook zo leuk vond! Het was de vormgeving maar ook dat de opbouw redelijk makkelijk is, andere spellen die we hebben duren lang om op te bouwen en dan haakt mijn vriend af. Ik zou zo graag wingspan / el dorado etc willen spelen, maar ik weet dat mijn vriend echt niet mee doet.
Wij zijn samen zo fan van vooral Aziatisch vormgegeven spellen. Zo zijn we ook echt fan van Takenoko.

Werd er nog vanuit het forum een spelletjes avond georganiseerd dat iemand weet?

3 likes

Ah ja dan is het een perfect spel voor jullie tweetjes, leuk voor Valentijnsdag! (Wingspan hebben we inmiddels overigens ook met vijf minuten voorbereid hoor, maar is wel meer zakjes/bakjes idd haha)

1 like

Hebben jullie nog tips voor ‘kleine’ coöperatieve spellen die je samen (dus met 2) kunt doen? Zoals Hanabi. Dus geen escape rooms of grote spellen zoals Pandemic.

1 like

The game vind ik altijd wel leuk!

1 like

Met 2 of met meerdere?
Met 2 vind ik codenames duet wel leuk of fox in the forest, met meerdere the crew

The crew vind ik echt super leuk!! Ik weet niet of het ook leuk is met 2, maar met 3 of meer sowieso wel.

Met 2! Ik zet het er even bij. Codenames duet hebben we, fox ga ik even opzoeken. Thanks!

@PhilDunphy en @Parasol ga ik opzoeken!

2 likes

Magic Maze!

Cahoots! Heel simpel, maar echt mega leuk.

1 like

@FrozenFlame Thanks, ga ik opzoeken!

@moderators Een poosje geleden hebben we gevraagd of de beginpost bewerkbaar mocht worden gemaakt. @Rozevarken heeft dat toen gedaan maar het is niet zichtbaar/mogelijk. Willen jullie hier nog eens naar kijken? Dit zie ik nu:

Bij mij is die wel bewerkbaar.

Samenvatting

En als ik dan op dat oranje vakje druk krijg ik dit en kan ik bericht bewerken doen.