Zo jaloers op jullie kasten en spellen! Ik woon nog thuis en ze worden echt zo weggemoffeld ivm ruimte gebrek
De kast hierboven staat op mijn slaapkamer, ik woon ook nog thuis haha. Maar ben wel van plan als ik ooit een eigen huis heb het dan ook in een open kast in de woonkamer te zetten. Word er zo blij van als ik alles mooi uitgestald zie hahaha.
Wat voor kast is dit en hoe heb je het zo mooi verlicht?
Zo leuk om te zien en zo netjes ook bij iedereen. Bij mij staat het lekker scheef haha
En in lades heb ik nog meer spellen, deze bijvoorbeeld
Die heb ik nog niet gedaan (pas gekregen) dus goed om te horen!
Sorry, ik ben te lui/moe om nieuwe fotoos te maken. Ondertussen zijn er ook nog wel wat spellen bijgekomen (en is er wegens plaatsgebrek een selectie tijdelijk naar de kelder verhuisd).
Edit: vrienden hebben zo’n echte spellenkast, en andere vrienden een gaming table. Ik ben in beide gevallen licht jaloers … .
Wooh wat hebben jullie allemaal veel spellen! Ik vond dat wij er al veel hadden, zeker aangezien we vaak langere periodes 2 a 3 spellen afwisselen.
Geen foto’s want alles zit in lades dus niet zo mooi uitgestald. Uitbreidingen doe ik zoveel mogelijk ook in de doos van het basisspel.
Wij hebben:
- Qwixx met verschillende blaadjes
- Clever met verschillende blaadjes
- Carcasonne + 3 uitbreidingen
- Klassiekers: scrabble, rummicub, stratego, risk, yahtzee
- Lost cities
- Duel + uitbreiding
- Machi Koro + uitbreiding
- Kaartspel van Catan voor 2 spelers
- Cards against humanity
Het is een inbouwkast. Zat al in het huis toen wij hier kwamen wonen. Met een ledstrip (van 5 meter). Eigenlijk heel simpel dus, maar het ziet er wel cool uit
Wil nog een mooiere kast voor spelletjes maar dit is voor nu echt wel oke.
Incl nieuwe aanwinst, Tokaido!
Om mijn vriend niet steeds te hoeven smeken om met mij bordspellen te spelen heb ik mij ingeschreven bij een spelletjes winkel om daar avonden mee spellen te spelen!
Iemand een leuke tip hoe je het spel Konijnen Hokken met een aanpassing leuker kunt maken? Bijvoorbeeld een aangepaste regel voor het gooien van wortels? Je hebt met de gewone regels vaak snel een mislukte worp, dus ik bedacht me dat dit misschien beter moet kunnen. Op Google kan ik geen tips van anderen vinden.
Het is weer tijd voor een goede aanbieding. Dan is Valentijn wél een goed excuus. Bij onze grote vriend BOL. Specifiek voor select-leden.
(kan zo voor ze gaan werken😂#nospon)
Ik verkoop wat spellen, zie het verkooptopic
Ik ben op zoek naar het bordspel Tayu.
Volgens mijn onderzoek is het spel uit de handel genomen en op Marktplaats vragen mensen er €60 voor, dat wordt me iets te gortig.
Iemand hier die het wellicht heeft en er flauw van is? Ik koop het graag over!
Vraag over everdell;
Halen jullie je arbeiders weg als je naar de winter gaat?
Want ik haal mijn arbeiders weg, waardoor de 5 punten bij de reis weer beschikbaar komt en een andere speler daar kan staan.
Die speler is ook weer eerder klaar met herfst dan de andere spelers, haalt zijn arbeiders weg en de 5 punten komen weer beschikbaar.
Is dat de bedoeling?
Edit: en wat wordt er bedoeld met ‘Bij Ever Tree mag je een boswezen naar keuze gratis spelen’? Wanneer heb je ever Tree?
De ever tree is een kaart met een gebouw. Net zoals de boerderij, waar je gratis een man of vrouw mee mag spelen. Als je de kaart Ever Tree speelt, mag je daarna een boswezen naar keuze spelen.
En wij laten de arbeiders staan in de herfst ja. Het regelboekje spreekt daar ook van “je past als je niet meer kan” ipv voorbereiden op een volgend seizoen.
De workers blijven staan na het einde van de herfst. Er kan dus maar 1 iemand de 5 journeypunten claimen etc. .
Ja klopt, alleen wij vroeger ons af of je dus na de herfst wel weer al je arbeiders naar je stad moet halen of dat die blijven staan waar ze staan.
Maar laten staan dus.
Is dominion een beetje te doen als je het beide nog niet gespeeld heb? Heb wat uitleg gekeken online maar vond het nogal verwarrend of speelt het als je het doet gewoon beter?
Ja, dat gaat goed komen! Je zit er zo in!