Ja wij doen ook de scoreformulieren lamineren, en merken dit ook als we de standaard kleine stiftjes die bij Clever zitten gebruiken. Wij pakken daarom altijd de stiften erbij die bij Qwixx Deluxe (die hebben uitwisbare scorebordjes) in het doosje zaten.
Heb even gekeken welke dat zijn, want die werken dus wel gewoon goed op de zelf gelamineerde velletjes, er staat Faber-Castell op.
Ja precies, door dat uitvegen speelt het gewoon niet lekker meer. Maar ook hier zijn dus mensen bij wie het goed werkt dus het moet wel kunnen! Verkeerd seal materiaal heb ik inderdaad ook aan gedacht…
@FluffyCow Oh thanks! Door jouw post bedenk ik me dat ik ook nog zo’n pen ergens heb. Ga ik proberen! En anders ga ik naar Lumocolor kijken.
@houseofmemories Oh dat wist ik niet. Ik wil bij spellen alleen juist liever geen telefoon gebruiken, anders was het wel een goede optie.
@Tamara Die zijn volgens mij met permanente inkt, dus ik was bang de seals daarmee te verpesten. Maar ik kan het wel op een klein stukje proberen!
@Appeltaart Dan ga ik ook naar Faber Castell kijken!
@Hinkje Dan ga ik ook naar Bic Velleda kijken
Heeft iemand toevallig de ‘tiny tin’ versie van Regenwormen in zo’n klein, rond doosje en gebruik je hem niet? Mag ik hem dan overnemen? Ik zoek er eentje maar ze zijn niet meer leverbaar!
Als je je telefoon niet wil gebruiken vanwege de afleiding zou je m misschien ook op vliegtuig stand kunnen zetten en m puur gebruiken als scoreblok?
Maar echt offline en geen vervelend licht in je ogen is ook fijn natuurlijk.
Ken de site niet, dus weet niet of hij betrouwbaar is maar hier is hij op voorraad
Nee het is meer dat ik het niet gezellig vind om elektronica te gebruiken bij spellen. Ik vind het juist fijn dat je op zo’n moment even weg bent van beeldschermen. Anders was vliegtuigstand wel een goede optie!
Dankjewel!
Wij gebruiken Bic Velleda-stiften.
Heb via Marktplaats Patchwork, Azul en Wingspan gekocht (laatste twee helemaal nieuw in plastic). Zulke mooie en knusse spellen allemaal. Vind het zo leuk aan bordspellen dat je een soort ervaring/‘uitje’ koopt maar dat het ook een fysiek product is. Snapt iemand wat ik bedoel, haha?
Jaaa, precies zo voelt het!
Ik heb 'm net gekocht! Idee is vanavond het coöperatieve deel te gaan spelen. Ben heel benieuwd.
Carcassonne is echt ons favoriete spel om samen te spelen.
Ik heb een vraag over schaken.
Als je pion naar de andere kant vh bord hebt gekregen dan mag je een stuk kiezen.
Maar mag je dan kiezen uit de pionnen die al geslagen zijn, of uit een alle pionnen die er bestaan?
Want degene met wie ik steeds schaak die heeft op die manier steeds 2 koninginnen en ik sta daardoor nogal machteloos.
Je mag kiezen uit alles behalve de koning, ook als het stuk dat je kiest nog op het bord staat.
Dus dan mag je een extra van dat stuk?
Ja, dus bv 2 dames.
Gisteren voor het eerst Terraforming Mars gespeeld. Vond het erg leuk en weer eens wat anders dan wat ik normaal speel.
Iemand nog tips voor spellen die erop lijken/dezelfde categorie?
Hoe vind je hem?
Nog steeds niet gespeeld
Wij spelen heel graag kwakzalvers, maar ik was me aan het ergeren aan al die losse fiches… Op Etsy een oplossing gevonden. Zo blij mee!
In het bakje van de fisches kan je dan ook nog het boek zetten zodat het op tafel ook overzichtelijk wordt. Wel duur, maar maakt het spelen een stuk fijner…
En het past ook perfect in de doos, is er precies voor gemaakt qua afmetingen.
Ark Nova, Underwater Cities en Dinosaur World, zijn de eerste spellen waar ik zo op kom.
En van Terraforming Mars heb je ook nog Ares Expedition. Dat lijkt erop, maar dan compacter en sneller. Vind ik eerlijk gezegd nog leuker, dan de normale versie.