Spelletjestopic (incl. reviews)

1: kleur naar keuze maar wel alles in dezelfde kleur
2: gewoon 1 route, anders zou je elk mogelijke stukje op de kaart moeten leggen. Hoeft niet per se de kortste route te zijn, dus als je al een deel van een route hebt gelegd die je kunt hergebruiken dan mag dat.

2 likes

Yep, zo spelen wij het ook.

2 likes

Zijn er meer mensen die scoreformulieren van bijvoorbeeld Qwixx of Clever sealen en dan gebruiken met een whiteboardstift, zodat je niet steeds nieuwe velletjes hoeft te kopen? Zo ja, welke stiften gebruik je? Wij hebben meerdere stiften geprobeerd maar ze glijden teveel over het plastic waardoor ze na twee dingen aankruizen geen inkt meer afgeven. Een dag later doen ze het weer even, maar daar heb je natuurlijk niets aan. En als ik steeds nieuwe velletjes moet kopen wordt het wel een duur spel want we gaan er hard doorheen.

Wij doen het ook zo en wij hebben geen probleem met de stiften. Ik zal eens kijken welke wij gebruiken.

2 likes

Ik heb dit gedaan, super fijn! En heb echt hele simpele stiften gewoon van Action. Werkt super :slight_smile:

1 like

Die hebben wij ook, zowel de goedkope als die van edding. Die hebben het even goed gedaan maar daarna niet meer. En ze zijn niet uitgedroogd, het werkt gewoon niet goed meer ofzo. Heel gek.

Ik herken dit. Bij ons was het ook drama met stiften. Je veegt telkens de eerder gezette lijnen uit ofzo, waardoor het gewoon niet lekker speelt. We hebben zowel duurdere als goedkope stiften gehad, maar het bleef ellende. Mss verkeerd seal materiaal?

1 like

Heeft iemand Carcassone de mist al gespeeld? Ben erg benieuwd hoe die is.

Ja, ik heb dit wel eens gedaan met sommige spellen en gebruik daar deze pennen voor:

Die kreeg ik ooit bij een uitwisbaar notitieboek. Ze blijven goed zitten als je gewoon veegt maar zijn met een doekje met wat water makkelijk uit te wissen vind ik! Ik heb ze eerder wel eens besteld, maar ook bij de Bruna gekocht!

Voor qwixx kun je ook de app gebruiken

Ik gebruik vgm gewoon de stiften die bij clever en keer op keer zitten, is al even geleden dat ik met een gesealde versie gespeeld heb maar volgens mij werkte dat wel goed!

1 like

Dankjewel! Dan gaan we het de volgende keer ook zo doen, kijken wat dat voor verschil maakt

Ja wij doen ook de scoreformulieren lamineren, en merken dit ook als we de standaard kleine stiftjes die bij Clever zitten gebruiken. Wij pakken daarom altijd de stiften erbij die bij Qwixx Deluxe (die hebben uitwisbare scorebordjes) in het doosje zaten.
Heb even gekeken welke dat zijn, want die werken dus wel gewoon goed op de zelf gelamineerde velletjes, er staat Faber-Castell op.

1 like

Ja precies, door dat uitvegen speelt het gewoon niet lekker meer. Maar ook hier zijn dus mensen bij wie het goed werkt dus het moet wel kunnen! Verkeerd seal materiaal heb ik inderdaad ook aan gedacht…

@FluffyCow Oh thanks! Door jouw post bedenk ik me dat ik ook nog zo’n pen ergens heb. Ga ik proberen! En anders ga ik naar Lumocolor kijken.

@houseofmemories Oh dat wist ik niet. Ik wil bij spellen alleen juist liever geen telefoon gebruiken, anders was het wel een goede optie.

@Tamara Die zijn volgens mij met permanente inkt, dus ik was bang de seals daarmee te verpesten. Maar ik kan het wel op een klein stukje proberen!

@Appeltaart Dan ga ik ook naar Faber Castell kijken!

@Hinkje Dan ga ik ook naar Bic Velleda kijken :relaxed:

5 likes

Heeft iemand toevallig de ‘tiny tin’ versie van Regenwormen in zo’n klein, rond doosje en gebruik je hem niet? Mag ik hem dan overnemen? Ik zoek er eentje maar ze zijn niet meer leverbaar!

Als je je telefoon niet wil gebruiken vanwege de afleiding zou je m misschien ook op vliegtuig stand kunnen zetten en m puur gebruiken als scoreblok?
Maar echt offline en geen vervelend licht in je ogen is ook fijn natuurlijk.

1 like

Ken de site niet, dus weet niet of hij betrouwbaar is maar hier is hij op voorraad

2 likes

Nee het is meer dat ik het niet gezellig vind om elektronica te gebruiken bij spellen. Ik vind het juist fijn dat je op zo’n moment even weg bent van beeldschermen. Anders was vliegtuigstand wel een goede optie!

1 like

Dankjewel! :slight_smile:

1 like

Wij gebruiken Bic Velleda-stiften.

1 like