Sportieve doelen voor 2019

Geen idee of hier interesse in is, maar las net over doelen in het crossfit topic en ben wel geïnteresseerd in wat jullie doelen zijn voor het komende jaar :biggrin:

En eventueel een terugblik op 2018, wat wilde je behalen en is dat gelukt?

Doelen 2018:
Halve marathon onder de 2 uur. Halve marathon gedaan, helaas niet onder de 2 uur. Toen wilde ik revanche en raakte ik geblesseerd :frowning:

Doelen 2019:
Blessure vrij worden en blijven. Als dat allemaal goed gaat dan wil ik in het najaar weer een halve marathon lopen.
Verder 4/5 keer per week blijven sporten en hopelijk wordt mijn lichaam dan wat strakker/gespierder.

1 like

Ik wilde 5km aan een stuk hardlopen en dat is gelukt. Het werd zelfs 8km zonder al te veel moeite. Nu loop nog af en toe een rondje 5 om het bij te houden. En verder heb ik afgelopen jaar een nieuwe verslaving gevonden in crossfit. Ik ga nu al bijna een half jaar zo’n 3 keer in de week.

Een jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik zo’n fitgirl kon zijn. Over mijn doelen voor komend jaar moet ik nog even nadenken. Ik heb er wel vast eentje:

Meedoen aan de Dutch Throwdown en (dream big) een plekje in de finale verdienen. Scaled dan he.

6 likes

Ik wou graag 5 km aan een stuk kunnen lopen en dat is gelukt!

Mijn doel voor 2019 is om de 5km sneller te kunnen lopen want loop heel traag nu. En na de zomer wil ik proberen om voor 10 km te trainen

2 likes

Ik wilde in 2018

  • 10km lopen binnen een uur
  • halve marathon lopen (liefst onder de 2 uur)
  • 5km lopen onder de 25 min

Dat is allemaal gelukt :biggrin:, wat hardlopen betreft was het een goed jaar. Dit is ook het eerste jaar dat ik er echt serieus consequent mee aan de slag ben gegaan.

In 2019 wil ik een marathon gaan lopen! Alleen heb ik nu af en toe wat vervelende pijntjes/stijfheid aan mn linkerenkel/knie (echt mn zwakke been haha, rechts is niks aan de hand). Maar eens mee naar de fysio… Dus eerst maar even zien hoe mn lichaam zich houdt de komende tijd.

Verder wil ik bij yoga een handstand en/of hoofdstand kunnen los van de muur. Stiekem zou ik ook wel een split willen kunnen, maar dat is denk ik sowieso te ambitieus :sweat_smile:

6 likes

Heel gaaf dat jullie doelen (deels!) gelukt zijn :blush: En wat niet is kan nog komen, het is geen wedstrijd (@anon79778179)
Al een idee welke marathon je wil gaan doen @littlenumbers?

Ik ben helaas grandioos gefaald dit jaar. Wilde een halve marathon lopen maar doordat ik zowel in februari/ maart geblesseerd was én ik in oktober m’n voet brak en daardoor nu nog steeds niet kan hardlopen is dat er niet van gekomen. Nu hoop ik vooral zelf wat aan te komen en sterker te worden en misschien volgend jaar wel die halve marathon te doen, maar weet niet of ik zo snel kan opbouwen weer. En of ik dat moet willen haha.

1 like

Ahhh nee je hebt helemaal niet gefaald! Vergeet die ene 10km niet in de bloed hitte. Dat was een doel opzich :joy:. Ik hoop dat je snel weer blessure vrij bent.

1 like

Ik wou dit jaar meedoen aan een bikini fitness wedstrijd, maar door een gebroken voet en verkeerde coaching is dit niet gelukt.

Nu ga ik ervoor om eind 2019 op het podium te staan. Maar dan met een goede coach aan mijn zij en de juiste mindset, zodat ik van dit hele traject kan genieten.

6 likes

Ah wat een tegenslagen dit jaar :disappointed: hopelijk gaat het komend jaar beter en kun je dan toch die halve marathon lopen!
Als mijn lichaam het houdt (haha lekker dramatisch) wil ik Rotterdam proberen, anders in het najaar Eindhoven. Buitenlandse wedstrijdjes komen wel in 2020 haha.

Hmmm ik bedoelde de split, maar ik kan nu amper een hoek van 90 graden halen en vrees dat ik er ook niet echt aanleg voor heb. Misschien kan ik dan beter de spagaat proberen :sweat_smile:

Mijne zijn heel saai, maar wil graag mijn stappendoelen blijven halen in 2019 en als het lukt 1 of 2 x per week naar de sportschool.

5 likes

Mijn doel dit jaar was om regelmatiger te sporten. Is gelukt.
Volgend jaar wil ik:

  • 5 km wedstrijd lopen
  • 10 km aan een stuk lopen
  • Buikspieren krijgen
3 likes

Mijn doelen voor 2018 waren;
5 km onder de 25min - gelukt
Halve marathon uitlopen - niet gelukt

Ik heb een kleine blessure gehad waardoor ik nu bang heb dat die terug komt.
Mijn doel voor 2019 is om wel een halve marathon uit te lopen. Ik ben aan het uitkijken naar die van Den Haag :slight_smile: Hopelijk geraak ik tegen dan helemaal klaar met mijn trainingsschema, zonder blessures.

2 likes

Mijn doel is ook een halve marathon!

2 likes

Ik ben in 2018 begonnen met hardlopen en heb een 5km wedstrijd gelopen in een prima tijd, dus daar was ik heel blij mee :smiley:

Het hardlopen blijf ik nog wel bijhouden, maar in 2019 ga ik meer trainen in de sportschool en hoop ik abs te kweken!

3 likes

Meedoen aan een body fitness wedstrijd. Makkelijk 100 kg op herhalingen squatten en 60 kg benchpress (maar die zit er al bijna aan te komen).

6 likes

Op dit moment doe ik al jarenlang helemaal niks dus alles is al mooi meegenomen, maar vaker dansen. Of dat nou met just dance is of dansen aanleren via youtube (heb geen geld om op les te gaan) maakt me even niet zoveel uit haha maar vond dansen altijd erg leuk en wil er graag weer wat meer mee doen.

5 likes

Ik zit al een jaar stil terwijl mijn sportschoolabo blijft lopen, dus ik neem me wel voor terug meer te gaan bewegen!
Heb de laatste twee maanden achter heel wat trams, treinen en metro’s gelopen en merk dat mijn conditie barslecht is. (En als alles goed gaat willen m’n vriend en ik in 2020 een baby gaan maken, dan wil ik zeker gezond zijn en lekker in mijn vel zitten)

7 likes

Gewoon vaker sporten en dat blijven volhouden ipv telkens alles te laten vallen eenmaal ik weer in een dipje zit.

2 likes

100 kg deadliften
100 kg squat
150 kg hipthrust

6 likes

Leuk om alle doelen te lezen! Mijn doel vorig jaar was 5 en 10 km aan een stuk te lopen en dan 5 onder de 30 min en 10 onder het uur en dat is allebei gelukt. Bovendien heb ik vorig jaar mijn eerste halve marathon gelopen maar dat ging alles behalve snel.
in 2019 wil ik nog een (of twee :blush:) halve gaan lopen en mijn tijd verbeteren, wat niet heel moeilijk zou zijn met een iets betere voorbereiding. verder zou ik mijn 5 km tijd wel wat willen versnellen (nu 29.:20) en wat meer onverhard willen lopen en aan wat trailruns meedoen.
Verder wil ik gewoon lekker het ritme van 4-6x per week sporten vasthouden, want dat vind ik gewoon heel fijn.

4 likes