Sportieve doelen voor 2023 (en terugblik op 2022)

@moderators willen jullie de titel aanpassen naar 2021? Edit: dat was snel thanks!!

Ben benieuwd of er animo is voor nieuwe doelen etc in deze gekke tijden

Om hierop terug te komen:
:white_check_mark: 2de halve marathon - gelopen in 1u51
:x: 2000km hardlopen - ik zit nu op 1820km :roll_eyes: :joy:
:x: 1x per week core&stabiliteit - misschien 5 dagen gedaan in 2020? Helaas :grimacing:

Al bij al toch blij met mijn bereikte persoonlijke records in hardlopen (alle PR op alle afstanden tem halve marathon verbroken). En ook blij dat ik de stap heb gezet om een goede racefiets te kopen (waar ik dus meer op moet gaan rijden in 2021). :slight_smile:

Wat ik wil voor 2021:

  • Dan toch die 2000km hardlopen aantikken
  • Een snelle 16km (voor mij persoonlijk dus onder 1u25)
  • Meer tijd maken om te fietsen (vrije tijd en naar werk)
1 like

Sporten is niet veel van gekomen. Wel met mijn moeder veel Nederland in Beweging gedaan. Bewegen is wel zeker gelukt! Veel gewandeld en gefietst dit jaar.
Ik wil volgend jaar in de lente wel weer gaan hardlopen.
Ook geen terugval van mijn eetstoornis gehad en mijn gewicht is sinds december stabiel gebleven.
Ben tevreden!

8 likes

Ik weet nog niet helemaal wat ik wil. Ik heb nu 2 jaar op rij geroepen dat ik een marathon ging lopen en 2 jaar op rij gigantisch gefaald. Misschien moet ik het dit jaar gewoon niet proberen, haha. Of driemaal is scheepsrechtā€¦ Gaat denk ik ook een beetje afhangen van of er hardloopwedstrijden komen, want ik kan in een training nooit zo snel en ga sowieso niet in mā€™n eentje een hele marathon lopen.

Dit jaar heb ik wel de 50 rocycle rides aangetikt (begon ergens eind 2018), dus komend jaar ga ik voor de 100 :cool: Moeten ze wel weer opengaan eerst natuurlijkā€¦

Denk dat mijn voornaamste doel gewoon moet zijn om blessurevrij te blijven en elke week minstens 3x te gaan hardlopen. En dan daarna kijken of ik wat PRā€™s kan verbreken eventueel. Doelen qua yoga en krachtoefeningen ga ik niet eens meer stellen haha, daar heb ik de motivatie niet voor. Hoewel ik wel graag een handstand en/of split/spagaat zou willen kunnen, maar dan moet ik er ook tijd in steken natuurlijk :rolleyes:

3 likes

Leuk topic! Ik ga dā€™r over nadenken

1 like

Het doel was:
een marathon lopen, die heb ik afgevinkt

Ander doel is een ultra, die staat nog open

Voor 2022:

  • 60 van Texel is gecanceld, maar ga wel naar Texel dus is wel een doel (minstens marathon afstand)
  • ik wil een 80km ultra lopen of anders minimaal elk seizoen 1 marathon (dus 4)
  • minimaal 2200km hardlopen over het hele jaar (is Ā±180km per maand gemiddeld) (kom dit jaar uit op een krappe 1800km en dat met 2 maanden eruit gelegen te hebben door hersenschudding dus haalbaar)
  • daarnaast gewoon mijn kracht/core (heb zichtbare buikspieren wil ik graag zo houden) trainingen doen;
  • wil 5-10min achter elkaar kunnen planken
  • Ć©n 50 push-ups achter elkaar (kan er nu 15 haha)

Even aangevuld/aangepast

5 likes

Voor 2020 had ik niet heel veel doelen, ik wilde graag weer het sporten oppakken. Mijn enige echte doel was herstellen van een vrij langdurige blessure in de hoop dat ik weer kan sporten.

Helaas is dit beide niet gelukt en ga ik mijn 3e jaar in met een blessure die voor veel pijn zorgt. Ook heb ik aan corona een coditie als een stoeptegel overgehouden en is sporten echt een opgave geworden

Voor 2021:

  • Verder herstellen van mā€™n schouderblessure of iig zorgen dat ik pijnvrij de dagelijkse dingen kan
  • Zodra het kan 1 tot 2 keer per week een les pilates doen voor het herstel van rug en schouw en dit volhouden
  • 2 keer per week sportschool voor cardio/kracht en weer fit worden
    (- Softbal weer oppakken. Dit wil ik eigenlijk geen doel maken, omdat dit zo afhankelijk is van wat mā€™n schouder doet. Ik mis de sport alleen zo enorm en heb al 2 jaar geen bal kunnen gooien en hoop dit ooit weer te doen)
5 likes

Doelen 2020:
Een marathon lopen :heavy_check_mark: 2x zelfs
En eigenlijk doorgaan met wat ik nu doe qua sport. :heavy_check_mark:
Na de marathon wil ik het body pumpen weer oppakken. :heavy_multiplication_x: Geen les gevolgd en gaat er ook niet meer van komen.
Nog beter luisteren naar mijn lichaam, van een extra rustdag ga je echt niet dood. Maar ik voel me dan gelijk zo lui. Zeker als ik dan ook nog eens veel eet die dag. :heavy_minus_sign: Ik luister wel al beter naar mijn lichaam, maar ben nog steeds weleens heel eigenwijs.

Doelen 2021:
Nog 2 marathons lopen
Een marathon wandelen
Meer krachttraining

3 likes

Ik wilde dit jaar 5km rennen, en dat is gelukt. Had gehoopt het nog uit te breiden naar 10km maar toen werd ik zwanger en was 5km wandelen al zwaar genoeg. Ik mis het actief sporten wel enorm en hoop in 2021 weer lekker te kunnen sporten. Mijn doelen wil ik niet te hoog zetten want ik moet nog bevallen en geen idee hoe gehavend ik daar uit ga komen:

  • Wederom 5km hardlopen onder de 30 minuten
  • Bij een sportclub gaan. Liefst atletiek maar dat is niet heel erg in de buurt hier, anders tennis.
  • Heel veel wandelen met de baby
5 likes

Alles van dit jaar is niet echt gelukt toen de sportscholen dicht ging. Maar ben begonnen met hardlopen en heb tot 12 km kunnen uitbreiden, dus ik hoop in het nieuwe jaar dat weer op te pakken en tot halve marathon trainen. En verder weer krachttraining oppakken terug naar oude niveau. Kleine doelen maar even :sweat_smile:

4 likes

Terugblik

  • 16km hardlopen is gelukt. Eind sept paar keer gedaan :white_check_mark:
  • vaker krachttrainen; welgeteld 1x geweest :x:
  • elke week bokstrainen; sinds de sportschool weer open ging half mei ben ik netjes elke week geweest. Ook afgelopen maandag nog ff voordat het dinsdag dicht ging. :white_check_mark: Ik overweeg nu mijn abo te upgraden naar 2x pw. Dit zet ik bij mijn 2021 doelen

Doelen 2021:

  • qua afstand een halve marathon lopen, dus 21,1km
  • sportschoolabo upgraden naar 2x pw en dat ook benutten
  • minimaal 6 maanden 80km per maand hardlopen
4 likes

Regelmatig sporten ging beter dan in 2019, en dat ondanks covid. Daardoor de hip thrust ook zeker niet gehaald, heb na de eerste lockdown een flinke stap terug moeten zetten door ook een blessure.
De werk-prive balans is gelukkig verbeterd afgelopen jaar, al waren er wel veel hele lange werkdagen. Inmiddels een baan wat dichter bij huis voor de komende 2 jaar.

Doelen 2021

  • Verbeteren werk-prive balans en meer mentale rust
  • Regelmatig blijven sporten (3-4x per week)
  • Hip thrust 130kg
  • Bench press 45kg
  • 20 push-ups met armen smal langs mā€™n lichaam
  • Beter leren golfen en handicap verbeteren
5 likes

Doelen 2021:

Minimaal 1000 km op de racefiets
5 km kunnen hardlopen in 30 min
Iedere thuiswerkdag minimaal 20 min wandelen
Meer aandacht voor stretchen en yoga

1 like

:white_check_mark: 2-3x per week sporten
Heel blij dat ik hier weer een ritme in heb gevonden
:x: 1000 km hardlopen
Niet eens in de buurt gekomen, deels door een blessure, deels omdat ik zwemmen veel leuker ben gaan vinden. Superjammer dat dat nu weer niet kan.
Spagaat lukte tijdens de eerste lockdown, maar daarna niet meer bijgehouden. Houding is nog steeds dramatisch dus dit blijft op het lijstje voor volgend jaar.

Verdere doelen:

  • Halve marathon lopen (ik hoop dat ik met zoā€™n duidelijk doel voor ogen meer motivatie heb, eenmaal in de flow vind ik hardlopen toch wel heel lekker
  • Zwemtechniek verbeteren, misschien een cursus volgen
  • Kijken of ik iets in teamverband kan doen
2 likes

Ik zit veel op de mountainbike en loop hard.

Doelen voor 2020:

  • Meer lol in het sporten, niet te veel druk voelen
  • Minder wedstrijden rijden, zonder schuldgevoel
  • Technisch beter mountainbiken

Allemaal gelukt, ik fiets met heel veel lol en kan moeilijke, zware momenten beter doorkomen en relativeren. Heb zelfs meer kilometers gemaakt dan vorig jaar, bijna de 6000km aangetikt. Wedstrijden rijden zat er door corona helemaal niet in, dus ook geen schuldgevoel :stuck_out_tongue: En technisch beter worden is redelijk gelukt door een aantal keer in het buitenland downhill trails te doen.

Doel voor volgend jaar:

  • Chill blijven en genieten van het sporten
  • 2 langere races rijden (80km oid)
  • mooie bikepacktocht in het buitenland maken
  • meer downhillen voor techniek
2 likes

Ik had voor afgelopen jaar geen doelen, dus niks om op te reflecteren, maar voor 2021 heb ik vanochtend wel een paar doelen opgeschreven.

  • 4 keer per week naar de sportschool
  • 100 kg hipthrust
  • 50 kg squat
  • meer stretchen om flexibeler worden (eigenlijk wil ik gewoon de split kunnen)
  • maar vooral mezelf ook rust en ruimte geven; een dag niet sporten of een keer minder goed trainen of iets te veel eten gaat niks doen wat mā€™n voortgang compleet zal verpesten
5 likes

Ik had niet echt doelen voor afgelopen jaar.

Wel wat PRā€™s gehaald:
55 kg Clean and Jerk
37,5 kg Snatch
105 kg Deadlift
70 kg Front squat

Komend jaar hopelijk wat consistenter trainen.

Ik wil in ieder geval naar:
65 kg Clean and Jerk
40 kg Snatch
5x 100 kg Deadlift
90 kg Back Squat

En verder zie ik wel. Denk dat ik dit in de eerste maanden wel kan halen en daarna stel ik het weer bij.

4 likes

Ik wil ook de split kunnen, maar ben dus te ā€˜luiā€™ om daar tijd in te steken en vraag me ook af of het voor mij Ć¼berhaupt haalbaar is haha. Ik haal nu met moeite een hoek van 90 graden :cold_sweat:

1 like

:white_check_mark: :x: :x:
Squats gelukt! Uiteindelijk 1RM van 112,5kg. Pull ups uiteindelijk niet meer mee bezig geweest en de 8km obstacle run ging niet door.
Overigens nu sporten op een laag pitje vanwege de zwangerschap. Wil het in 2021 na de bevalling wel het powerliften weer oppakken.

3 likes

Ik ben ook echt te lui om te oefenen :sweat_smile: Een trainster bij mā€™n sportschool heeft een turnverleden dus ze geeft me na mā€™n trainingen vaak wel wat tips, dus hopelijk zal het daarmee wel gaan lukken als ik er ook tijd insteek haha.

1 like