Sportieve doelen voor 2023 (en terugblik op 2022)

Voor 2020 had ik dit:

  • Deadlift 70kg :white_check_mark: Gelukt!
  • Squat 55 kg :white_check_mark: Gelukt!
  • Hip Thrust 100kg :x: Niet gelukt, na de eerste lockdown moest ik weer een paar stappen terug en opnieuw opbouwen.
  • Lichaamsgewicht naar 70kg :heavy_minus_sign: Bijna, zit nu rond de 69kg.

Voor komend jaar:

  • Weer 100kg hip thrust
  • In ieder geval sterker worden in deadlift en squat, maar heb er nog geen cijfers aan gehangen.
  • Verder met eten in overschot om kracht en spiermassa verder op te bouwen
  • 8k stappen per dag (zelfs met een lunchwandeling kom ik daar vaak niet aan)
  • Minstens 2 keer per week stretchen
1 like

Doelen voor 2021:

  1. vanaf het moment dat sportscholen weer open gaan paar maanden in energie overschot zitten voor spieropbouw
  2. Vier keer per week krachttraining (gym of thuis)
  3. Terug naar 4x6 115 squat en 4x6 140 deadlift
  4. 5 dagen per week 7000 stappen
  5. Regelmatig lesje yoga
4 likes

Mijn doelen voor 2021:

  1. Minsten net zoveel wandelen als ik dit jaar heb gedaan
  2. Leniger worden
  3. Sterker worden

Hoe weet ik nog niet precies

2 likes

Mag ik ook hier posten als dikkerd die een paar doelen heeft? T valt echt in t niets bij jullie doelen maar dit jaar moet t gebeuren.

  1. 3x per week trainen met de ringfit.
  2. Opbouwen naar 10km wandelen (meer mag maar laten we hiermee beginnen).
  3. Ook gaan trainen met gewichten als doel 1 goed gaat.
7 likes

Ja, natuurlijk.
En het valt niet in het niets, want je moet het niet vergelijken met een ander.
Goed begin is is het begin van hopelijk meer fitheid voor jou! Ik hoop dat het je gaat lukken maar ook vooral dat het dingen zijn die je leuk vind of gaat vinden!

3 likes

Ik post hier ook alleen maar om mezelf wat bewuster te maken van wat ik eigenlijk kan bereiken en wil kunnen met mijn lichaam, ik ben allesbehalve sportief verder. Maar iedereens doelen zijn het melden waard denk ik maar zo, en dit topic werkt hopelijk voor veel mensen motiverend en als een stok achter de deur. Ik vind het inspirerend om te zien hoe verschillend iedereens doelen zijn dus juist leuk dat je meepost!

1 like

Jij was toch diegene die voor de lol 50km hard ging lopen? Niet dat ik uberhaupt de ambitie heb om hard te lopen. Maar wordt t ooit leuk? Ik wil meer kunnen wandelen voor vakanties maar hier vind ik t echt zo stom.

1 like

Ja, het wordt ooit leuk (vind ik).
Ik ben ooit begonnen met hardlopen om af te vallen, dat is allang mijn doel niet meer (al heel lang op streefgewicht), dus ik ken je startpunt.

Mijn advies is altijd het rustig op te bouwen (ook bij wandelen), ook wandelen is belastend voor je gewrichten namelijk en moet je lichaam aan wennen.
En als je merkt dat je het niet leuk vind, zoek iets anders. Er zijn heel veel manieren van bewegen/sporten/actief zijn en die zijn allemaal prima.
Ik ken mensen die wandelen het leukst vinden met een doel zoals geo coachen of post wegbrengen, kleine boodschap halen of met muziek/podcast/luisterboek luisteren of samen met iemand. Allemaal prima.
Mijn advies is altijd; doe het alleen als je het leuk vind, want plezier hebben in je activiteit is net zo belangrijk namelijk.

1 like

Bedankt. Denk als ik fitter word ik ook makkelijker naar t bos fiets om daar te lopen want dat is wel leuker. We gaan er gewoon voor.

1 like

Ik vind sportieve doelen lezen leuk! Kan topic titel aangepast worden naar 2023 als er meer animo voor is tenminste?

2 likes

Heb jij ook doelen voor komend jaar?

Voor mezelf, fietsgerelateerd:
2500km halen volgend jaar
Weer een keer in mijn eentje een rondje van 100km doen
De eyserbosweg opfietsen zonder af te stappen (is me nu drie keer niet gelukt). Moet ik wel in Limburg komen dit jaar!

2 likes

@Max leuk die fietsdoelen!
Ja, ik heb er een paar:

  • 100km ultra hardlopen (trainingsschema is al begonnen)
  • 100 miles (160km) ultra is ultieme doel van komend jaar …
  • mijn persoonlijk record op de 5km en 10km en marathon verbeteren
  • elke dag mijn stappendoel halen
  • 2x in de week core/krachttraining doen (is nu soms te onregelmatig)
  • heel blijven
5 likes

Ah rip ik heb dit nog steeds niet gehaald gewoon

Haha jaa!! En ik heb er ook niet echt voor getraind. Misschien volgend jaar dan maar :joy:

2 likes

Leuk om jullie sportieve doelen te lezen! Hoop dat we in de terugblik veel behaalde doelen zien, haha. De afgelopen maanden heeft een blessure mij in de weg gezeten maar heb toch doelen gesteld voor 2023, gezien het wel weer de goede kant op lijkt te gaan. :smiling_face:

  • Eerste marathon lopen
  • Een 50km ultra hardlopen
  • Yin yoga opleiding afronden
  • Verdiepingsmodule voor yin volgen
  • Blessurevrij worden en blijven :crossed_fingers: en vooral genieten!
7 likes

Ik had niet heel veel sportieve doelen voor 2022 en dat is te merken ook, haha.

Mijn enige doel was weer een heel seizoen softballen en blessurevrij blijven en dat is gelukt. Voor mij een enorme overwinnning na 3 jaar blessureleed waarbij ik meerdere malen gedacht heb dat ik nooit meer zou kunnen softballen.

Voor 2023 wil ik blessurevrij blijven en wil ik fitter worden. Dus naast het softballen ook weer naar de sportschool en wat vaker wandelen.

5 likes

Aah heel motiverend dit!

Mijn doelen:

  • Amstel gold race fietsen (160 km voor mij)
  • minimaal 2x halve marathon
  • hopelijk een marathon!!
  • pull up kunnen

Vooral dat fietsen is nog wat, want ik heb nog niet eens m’n eigen fiets maar sta al wel ingeschreven voor de Amstel gold race. Dus belangrijkste is het kopen van een fiets in januari!!

6 likes
  • Sinds juni dit jaar zet ik elke maand minstens 250.000 stappen. Dit wil ik voor 2023 ophogen naar elke maand 275.000 stappen.
  • In september 10 kilometer kunnen hardlopen en meedoen aan een run in mijn stad.
3 likes

Ik weet niet eens meer of en welke doelen ik had, haha. Ik weet wel dat ik sinds de zomer ongeveer niks meer heb gedaan aan sport :poop:

M’n grootste doel voor dit jaar was het lopen van een marathon (voor het eerst) met een stiekem doel van onder de 4 uur erbij. En ik wilde denk ik de 100 rides bij rocycle halen.

Allebei gehaald en daarna is mn motivatie verdwenen, haha. Ik had nog de vage ambitie om 5km in 20 min te kunnen halen maar dat is er niet meer van gekomen - en was misschien ook veel te ambitieus.

Voor komend jaar weet ik het niet zo goed nog. Ik vind sporten echt leuk maar afgelopen maanden kwam het er niet van en t zit echt even in mn hoofd ofzo, wat wil ik nou en mehhhh. Sowieso die hele marathon was al jaren een doel en voelde heel erg van “oke was dit het nou” terwijl ik daar hele andere verwachtingen bij had ofzo. Eerst maar weer eens in beweging komen voor ik weer nieuwe doelen ga stellen denk ik. Of juist een doel stellen om in beweging te komen :thinking:

3 likes

Ik doe met je mee komend jaar! Staat bij mij ook al 2 jaar op de lijst lol

2 likes