Sportieve doelen voor 2023 (en terugblik op 2022)

Ik vind sporten heerlijk alleen sinds corona is er niet veel meer van gekomen en ben ik vrij lui geworden. Wil weer meer gaan paardrijden en hardlopen. Ben alleen zo snel gedemotiveerd door weersomstandigheden. Ik denk dat ik sowieso elke dag 1 x ga planken om even lazy te beginnen

2 likes
  • 1000 km hardlopen
  • 1000 km fietsen
  • vaker naar crossfit, streven 2x per week
  • vierdaagse lopen
  • halve marathon lopen

Ben benieuwd wat ik hiervan ga halen!

3 likes
  • Een paar proeflessen handbal doen (en als het bevalt lid worden bij de lokale club). Lijkt me zoā€™n leuke sport en ik ben wel toe aan wat nieuwe contacten. Zou een mooie win-win zijn.
  • Twee keer per week naar CrossFit blijven gaan.
  • Meedoen aan een hardloopevenement (een tien km of een halve marathon). De opbouw moet leuk zijn, dus dat wil ik dan gaan combineren met afspreken met hardlopende vrienden/familie of endurance bij de CrossFit.
  • een kleine sportchallenge doen met mijn man. Zal wel iets worden van een maand elke dag sit-ups of planken. :smiley: Nu al zin in!
  • Ik weet niet of het formeel onder sporten valt, maar ik wil ook heel graag een parcour doen in een klimbos.
6 likes

Ik wil een eerste pull up met eigen gewicht kunnen. Dit gaat zeker lukken want ik ben al heel erg gericht hiervoor aan het trainen.

Daarnaast continue blijven sporten omdat het goed is voor me, ik beter voel, ik mentaal er op vooruit ga en er eigenlijk geen nadelen aan zijn!

Tot slot wil ik bepaalde lijnen bereiken bij mijn biceps, triceps en van mijn qoads. Als in die spierlijnen haha.

Owja en ook weer mee doen met een obstacle run!

3 likes

Voor mij:

Heel blijven
Van de verschillende sporten blijven genieten
Fit blijven voelen
Er niet teveel druk op leggen
Een tochtje roeien in een andere stad

3 likes

Zijn er nog mensen met als doel dit jaar: een spagaat :sweat_smile:
Ik kan al een paar jaar redelijk makkelijk (als in, weekje elke dag stretchen en dan lukt t) maar ik kwam nooit echt verder (dat mā€™n spagaat sprong ook verbetert Bijv). En nu ben ik er achter waarom: ik draai mā€™n heup. Dus ik heb geen ā€œsquared hipā€ :smiling_face_with_tear:
Nu is dat mā€™n doel komende maand haha. Ben benieuwdā€¦

dit dussss

https://i.pinimg.com/564x/11/f4/8d/11f48dfd480289fb0e92ede18df9e8a6.jpg

Met de zoekopdracht vond ik in t verleden wel meer split goals in dit topic :disguised_face:

Ik zou dat ook wel willen kunnen, maar heb dat niet echt als concreet doel op dit moment. Meer in een rijtje van dingen die ik ā€œzou willen kunnenā€ haha; split, spagaat, hoofd/schouder/handstand los van de muur, pull-ups.

Ik ben nu geneigd om te kijken hoe ver ik kom met een spagaat maar dat is koud niet echt een goed idee vrees ik :sweat_smile: Een split voelt helemaal onmogelijk trouwens, ik kom zitten niet eens wijder dan 90 graden op dit momentā€¦ sowieso moet ik allereerst maar eens wat doen aan mn hamstrings (en stijve kuiten).

Maarja zulke dingen gaan wrs nooit echt lukken als ik er toch niet eens actief mee aan de slag ga ofzo he? Misschien toch eens een soort progress fotoā€™s maken en er wat vaker mee aan de slagā€¦ Ben sinds kort wel weer met yoga begonnen, alleen maar 1x per week max ofzo

1 like

Ik zie deze nu pasā€¦ vorig jaar had ik niet echt sportieve doelen, alleen herstellen van mijn heupoperatie en verder de boel nemen zoals het komt.

Mijn grootste sportieve doel voor dit jaar is de Vierdaagse lopen. En daaromheen hangen dus losse doelen als steeds verder wandelen, conditie wederopbouwenā€¦

Samenvatting

dat klinkt alsof er nu nauwelijks conditie is. Dat is niet waar, maar na twee operaties in een half jaar mag het zeker beter.

3 likes