Stel hier je persoonlijke vraag #2

Las laatst ergens dat het komt doordat er nog andere etensresten in de pan zitten (die je niet ziet) en dat de pannenkoek daar dan aan blijft haken.

Het is iets met dat de pan nog niet heet genoeg is toch?

1 like

Dit ja. Gewoon 1 minuut goed vuur eronder, en ook de olie eerst goed heet maken. Dit werkt niet alleen bij pannenkoeken maar maakt gewoon al je eten beter.

2 likes

*boter

10 likes

Gewoon veel boter in de pan doen, de pan goed heet laten worden en geduld.

Whaha oeps, onverwachte controversiële mening hier.

Maar om het (soort van) goed te praten: ik bak pannenkoeken altijd met ui. En voor mij is het hartig=olijfolie, zoet=boter.

3 likes

Ik was naar een toneelstuk waar een vriendin in speelde, was echt leuk!

2 likes

Ik… ben hier stil van.

10 likes

Eerst wel altijd! Maar sinds ik een echte pannenkoekenpan heb lukt de eerste wel meestal!

Wat is de gedachte achter teveel olie opwarmen om het er weer uit te halen?? Waarom niet minder olie?

1 like

POLL TIME.

Wat is jouw olie-beleid?

  • Teveel in de pan doen en het overschot in een bakje schenken
  • Niet teveel in de pan doen

0 stemmers

Je kunt een tegen-poll maken uiteraard :wink:

(maar oprecht niet lullig bedoeld, is een grapje hoor! Als je wil sluit ik hem)

1 like

Ik voel een pannenkoekenmeeting aankomen :innocent:

1 like

POLL GESLOTEN

Op dit forum…

Maken we polls
Zeggen we sorry
Bakken we pannenkoeken
Gebruiken we boter én olie
Veel of weinig
Met of zonder uitschenken

113 likes

Ik ga er vanuit dat dit een meeting is met mensen die de eerste pannenkoek niet laten mislukken. Want ik voel me te goed voor alle anderen.

11 likes

Ik had het een half uur geleden met m’n vriend erover dat we pannenkoeken willen gaan bakken vanavond. Wat een toeval

Je kunt trouwens ook zo’n olie spray gebruiken voor pannenkoeken. Heb je nooit teveel, alleen die krengen zijn overpriced

1 like

:sob::sob:
Dan mag ik niet komen dus :frowning:

Maar maaaar…

Of met fruit :heart_eyes:

2 likes

Gele vla met aardbeien en slagroom (deden we vooral vroeger maar het is geweldig)

Eerst een met spek, kaas en stroop en dan als toetje een met nutella of poedersuiker :yum: (nu wil ik dit eten)

3 likes