Stel hier je persoonlijke vraag #2

Ik vind het zelf irritant dat ik, als het niet achteraf kan, het geld wel -tijdelijk- kwijt ben, maar verder vind ik het inderdaad niet veel anders dan in een pashokje. Bijkomend voordeel is dat online mijn maat wel veel heeft en in de winkels weinig.

Ik moet bij H&M alleen natuurlijk wel 2514927 maten bestellen en dan dus ook 2514927 dingen retour sturen omdat alsnog alles kut zit. Maar bij New Look weet ik welke maat goed valt en kan ik met een stuk van elk ding wegkomen.

giphy%20(5)

16 likes

hahahaha ja voor de kerstviering :tired_face:

Ik weet niet, vind het een beetje overdreven om een gigantische hoop kleding te bestellen om “gewoon te kijken of het wat is” en dan de helft terug te sturen. Dat idee heb ik soms wel, als er echt aan honderden euro’s dingen worden thuisbezorgd, allemaal verpakt in plastic, in een grote doos, etc., terwijl je van tevoren al weet dat je maar een of twee dingen wilt houden, dan denk ik, denk er eerst even wat langer over na en kies de artikelen die je het leukst denkt te vinden en dan hoeft er hopelijk (!) niet zoveel terug. Maar ik denk sowieso altijd heel erg lang na voor ik iets koop en ik snap ook wel dat bestellen en thuis passen heel erg veel tijd scheelt met naar de winkels gaan en het daar te passen (ik ga ook bijna nooit ‘de stad in’ om te winkelen).

Is het eigenlijk bekend wat de belasting is op het milieu van kleding bestellen/verpakken/bezorgen/retourzenden/magazijn onderhouden etc in verhouding tot fysieke winkel onderhouden/energiekosten van de winkel/levering van artikelen naar de winkels?

10 likes

ik bestel echt eens in de 4 maanden ofzo. en dan meestal één ding.
ik kom eerder in fysieke winkels.

6 likes

laat ik het zo zeggen: een 6-week no-buy is voor mij geen uitdaging, dat doe ik onbewust wel vaker :stuck_out_tongue:

11 likes

hahaha! Natuurlijk heb ik ook wel eens een nieuwe jas nodig of nieuwe schoenen hoor, dus na een paar maanden niks heb ik misschien in een keer 200 euro aan nieuw spul nodig. Maar ik ben gewoon niet zo’n shopper.

1 like

Héél persoonlijk deze.

Als je erover hebt nagedacht: Wil je gecremeerd of begraven worden?

• cremeren
  • begraven

0 stemmers

1 like

HELP! Ik geloof dat ik per ongeluk je reactie heb gemeld ofzo. Was in ieder geval niet de bedoeling maar het kwam door mijn worstenvingers :joy:

Haha goede vergelijking! 6 weken geen chocola eten, dat zou wel weer een flinke uitdaging zijn
 Ik bedoel het trouwens helemaal niet als kritiek op het topic of mensen die eraan meedoen hoor :slight_smile:

1 like

Ik hoop dat we over een tijdje ook geresoneerd kunnen worden in Nederland. Dan zou ik dat graag willen. Anders crematie want het idee van onder de grond liggen vind ik naar.:speak_no_evil:

1 like

Meer te veel moeite. Daar heb ik s’ochtends echt geen tijd voor haha

18 likes

Ik heb nee gestemd omdat ik zelf mn kind gewoon boterhammen mee zou geven ipv reeses en nutella roles, maar de groenten en het fruit vind ik wel goed

6 likes

Ja toch!! Niks mis mee vind ik. Ik hou zelf ook helemaal niet van iets anders dan brood bij de lunch :grimacing:

Ik ben in de minderheid zie ik, maar wat mij betreft zijn de leesopdrachten het minst belangrijk. Cursusdagen of rijlessen overslaan heeft direct gevolgen, leeswerk minder. Als je het echt graag wilt doen, kan je het altijd op een later moment nog lezen.

Haha wat grappig, die uitslag had ik helemaal niet verwacht. Zou begraven iets ‘ouderwetser’ zijn?

Dit! Ik blijf het iets bizars vinden om met je kind naar de kinderboerderij te gaan en daarna lekker dode dieren te laten eten.

In deze lunch zitten trouwens ook gewoon amper vezels.

4 likes

Stel je vriend of man wil graag nog een keer seks met een man proberen. Zou je dat voor een keer toelaten? Poll is anoniem.

• Ja
  • Misschien
  • Nee
  • Alleen als ik mee mag doen

0 stemmers

Eet je vlees?

• Ja, ik zie geen reden waarom niet.
  • Ja, ik wil niet zonder.
  • Ja, af en toe (flexitariĂ«r).
  • Ja, maar zo min mogelijk.
  • Nee, maar wel vis (pescetariĂ«r)
  • Nee, ook geen vis (vegetariĂ«r).
  • Nee, ik eet helemaal geen dierlijke producten (veganist).

0 stemmers

Scheid je je afval?

• Nee sorry, echt te lui.
  • Ja, alleen glas.
  • Ja, alleen papier.
  • Ja, glas en papier.
  • Ja, glas, papier en pmd (plastic/metaal/drinkverpakkingen).
  • Ja, zoveel mogelijk: glas, papier, pmd. Gft lukt hier niet.
  • Ja, alles: glas, papier, pmd, plastic, gft.

0 stemmers

Even over bovenstaande polls: ik bedoel dit niet als met een vingertje wijzen, maar ik ben benieuwd want ik denk dat ik in een bubbel zit.