Ik weet niet, vind het een beetje overdreven om een gigantische hoop kleding te bestellen om âgewoon te kijken of het wat isâ en dan de helft terug te sturen. Dat idee heb ik soms wel, als er echt aan honderden euroâs dingen worden thuisbezorgd, allemaal verpakt in plastic, in een grote doos, etc., terwijl je van tevoren al weet dat je maar een of twee dingen wilt houden, dan denk ik, denk er eerst even wat langer over na en kies de artikelen die je het leukst denkt te vinden en dan hoeft er hopelijk (!) niet zoveel terug. Maar ik denk sowieso altijd heel erg lang na voor ik iets koop en ik snap ook wel dat bestellen en thuis passen heel erg veel tijd scheelt met naar de winkels gaan en het daar te passen (ik ga ook bijna nooit âde stad inâ om te winkelen).
Is het eigenlijk bekend wat de belasting is op het milieu van kleding bestellen/verpakken/bezorgen/retourzenden/magazijn onderhouden etc in verhouding tot fysieke winkel onderhouden/energiekosten van de winkel/levering van artikelen naar de winkels?