Stel hier je persoonlijke vraag #2

Naar aanleiding van een opmerking in dit topic over strings. Wat draag jij meestal?

• String
  • Iets dat de site van Hunkemoller V-shape noemt
  • Onderbroek
  • Hipster
  • Boxer
  • Shapewear
  • Hangt af van mijn outfit
  • Anders

0 stemmers

Ik moest serieus zoeken wat er eigenlijk bestaat en mis vast iets.

Ene keer strings en andere keer boxers (van die strakke naadloze dingen). Is maar net waar ik zin in heb.

Ik had twee vriendinnen/huisgenoten die oprecht het hele academiejaar lang hun bed niet verschoonden. Ze gingen elk weekend naar huis (want Vlaanderen) aka de plek waar hun moeders die lakens gewoon voor hun gewassen zouden hebben. Een van de twee had een vriend aka ook regelmatig seks in die lakens :nauseated_face:

Als je er hele sterke gevoelens voor hebt, gewoon doen. Uiteindelijk ben je er blijer mee dan het geld wat je bespaard hebt. Als je ze al een tijdje ā€œbest leukā€ vind, niet doen.

4 likes

Ieeeeeeeeeeel.
Volgens mij waren er op EGF ook een paar meiden die überhaupt niet met lakens sliepen. Gewoon op matras onder dekbed. En iemand die elke dag haar bed verschoonde.

2 likes

Eten jullie iedere dag een tussendoortje? (Anoniem)

Misschien handig om erbij te zetten, maar ik ga uit van een gemiddelde dag waarbij je naar je werk/school etc. gaat. Dus dingen als feestjes en dergelijke even weggelaten!

• Ja, tussen ontbijt en lunch
  • Ja, tussen lunch en diner
  • Ja, na diner
  • Ja, twee keer per dag
  • Ja, drie keer per dag
  • Nee

0 stemmers

Kon je niet op kamers dan? Reizen met het OV breekt mij ook enorm snel op.

Wat zal ik vanavond eten? :thinking:

• Curry met aubergine
  • Groentesoep met kikkererwten

0 stemmers

snacks are my favourite meal of the day

5 likes

Wat zeg jij?

• Koelkast
  • IJskast
  • Iets anders

0 stemmers

Leuke aanvulling:

Verklaring voor wie wat zegt

Van: https://www.beatrijs.com/ijskast-of-koelkast/

Het begrippenpaar ā€˜koelkast – ijskast’ is er eentje uit de serie ā€˜toilet – wc’, ā€˜gebakje – taartje’, ā€˜zeer doen – pijn doen’, ā€˜mantel – jas’, ā€˜wagen – auto’, ā€˜japon – jurk’. Op het eerste gezicht lijken deze woorden synoniem, maar er schuilt een addertje onder het gras. Mensen uit bepaalde kringen (de hogere) zullen nooit het eerste zeggen en altijd het tweede. Het onderscheidend element zit ’m in een associatie met ā€˜deftigheid’ die de hogere kringen juist willen vermijden. ā€˜Toilet’ is een enigszins eufemistische aanduiding voor ā€˜wc’. Uit angst om een ordinaire indruk te maken gingen mensen, met name de aspirerende, lagere bourgeoisie, omfloerst over ā€˜toilet’ speken, alsof er op een toilet geen sprake zou zijn van pis en poep. Mensen uit hogere (adellijke) kringen vonden deze voorkeur voor mooie, deftige, eufemistische woorden juist weer heel erg burgerlijk. Zij zeiden dan liever waar het op stond: ā€˜wc’, ā€˜jurk’, ā€˜auto’, enzovoort. Om er nog een schepje bovenop te doen in recht-voor-z’n-raapheid sprak de adel het woord ā€˜moeten’ ook vaak als ā€˜motten’ uit (maar ā€˜hiero!’ was dan weer fout). Het luisterde nauw.

In de tijd dat voedsel alleen maar met behulp van ijs kon worden gekoeld, gebruikten de hogere kringen ook daadwerkelijk ijs. In grote staven werd het ijs aangeleverd en in een kast geplaatst die ā€˜ijskast’ heette. Na de uitvinding van de koelkast is de hogere sociale klasse tot op de dag van vandaag het woord ā€˜ijskast’ blijven gebruiken. Iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen welke term hij gebruikt. Het ene woord is niet correcter dan het andere. Blijft alleen over dat ijskast-zeggers zich verheven voelen boven koelkast-zeggers. Die zelfingenomenheid is niet correct, al kun je dat gevoel niet tegengaan.

18 likes

Sterker nog, plee is het meest chique woord.

5 likes

Maar wc is dus juist #nietplebs!

3 likes

Ik had het hier laatst op mijn werk over. Omdat er steeds gesproken werd van een vaatwasser, maar voor mij is dat een afwasmachine. We vroegen ons af of dat ook zo’n woord was. Overigens vertelde mijn baas dat haar moeder stug frigidair zei, ipv koel- of ijskast.

9 likes

Maar het opmerkelijke is, voor mij, dat mijn ouders ā€˜ijskast’ zeggen terwijl ik ā€˜koelkast’ gebruik. Hoe kan dit? Heb ik als kleuter ooit besloten om over te stappen op het plebswoord?! Om er beter bij te horen?

8 likes

Oo die is ook leuk!

• Afwasmachine
  • Vaatwasser
  • Iets anders

0 stemmers

Herkenbaar! Net zoals met ā€œjasjeā€ en ā€œcolbertjeā€, in mijn kakkerdorp zei iedereen jasje (en skivakantie ipv wintersport).

1 like

het kaske

8 likes

Het baksje

6 likes

Gewoon vaatwas.

2 likes