Ligt wel een beetje aan met wie ik praat.
Ja, klopt, ze zijn beide goed! Maar omdat ik de enige ben die woei gestemd heeft, haha
En hier?
Rob Geus was teleurgesteld toen zijn vrouw z’n abonnement op vtwonen…
- … opzegde
- … opzei
0 stemmers
Ja ik kies als het past ook het liefst voor die constructie
Maar voor dat soort situaties zijn in de meeste gemeentes regelingen zodat die kinderen ook zwemles kunnen krijgen. Snap je punt wel, maar vind het ook eigenlijk wel de verantwoordelijkheid van de ouders (los van of die die verantwoordelijkheid dan ook (kunnen) nemen, maar dat is weer een hele andere discussie).
Ik was juist erg blij dat ik geen schoolzwemmen heb gehad. Vond het destijds superspannend allemaal en was blij dat ik in een kleinschalige groep les kreeg.
Volgens Van Dale is een van deze twee vormen ‘niet algemeen’ maar ik vertrouw ze niet en had eigenlijk nog nooit van de ‘normale’ vorm gehoord. Duss…
Wat zou jij eerder zeggen?
- Ik vind het jammer als ze de intocht afgelasten.
- Ik vind het jammer als ze de intocht aflassen.
0 stemmers
Nog een taalpoll.
Corrigeer jij mensen als ze structureel dezelfde taalfout maken?
- Ja
- Ligt eraan wie
- Nee
0 stemmers
Collega zegt namelijk standaard: hij/zij wilT en verderS in plaats van verder en ik vind het ZO irritant maar vind het lullig om er iets van te zeggen want dyslexie.
Ja, helemaal waar! Daarom ook een aanrader voor volwassenen, want er verandert genoeg! Soms inderdaad relativerend, soms ook confronterend. Leuk idd om van vorig jaar terug te lezen he? Heb je NL of Engels?
Wij hebben deze. Ook een leuk cadeau! #tip voor iedereen die iets moet verzinnen voor kinderen in december haha.
https://www.bol.com/nl/p/elke-dag-een-vraag-voor-kids/9200000030370395/?&Referrer=ADVNLGOO002038-G-58664177512-S-490509294630-9200000030370395&gclid=Cj0KCQjw08XeBRC0ARIsAP_gaQCoIllCWMiPRhCEKKnFL0JNGd6_F27dY_5As0RN4PauYF72FM5kcKgaAjq7EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Oké ik stemde resoluut op “zei af” maar nu zeg ik beide opties hardop en heb ik eigenlijk geen idee meer wat ik normaal zeg.
In veel gemeentes is zwemles t/m 18 jaar gratis onder een bepaalde inkomensgrens.
Vaak krijg je enkel een tegemoetkoming, zijn die subsidies nog best lastig aan te vragen en voor een heel beperkte groep mensen. Mensen die ietsje meer verdienen komen vaak niet in aanmerking, maar hebben ook niet per se veel geld over.
In DH en Rotterdam sowieso, in de andere grote steden is er in ieder geval een tegemoetkoming.
@Bunnyslippers in Den Haag is het helemaal niet lastig aan te vragen, maar hoe dat ergens anders geregeld is weet ik niet.
Los daarvan, dat zwemles niet te duur moet zijn ben ik het helemaal mee eens hoor, maar dat is een andere discussie. Ik vind het gewoon niet de verantwoordelijkheid van school dat kinderen leren zwemmen.
Waar komt je collega vandaan?
Geen idee haha. Is het dialect?
Verders wel volgens mij haha.
Verders ipv verder of hij wilt? Dat laatste kan toch geen dialect zijn.
Nou ik zeg dus ook altijd wilt en ik weet ook niet beter. Ik hoorde van mijn docent Nederlands dat het vanaf Rotterdam naar beneden (Flakkee en Zeeland) vaak wordt gebruikt omdat er daar heel vaak een T achter woorden wordt geplakt waar dat niet nodig is.
Ik bedoelde verders ipv verder inderdaad hahah
Oh wow echt nooit geweten! Ik zal me er verders minder aan ergeren dan. Pretentieuze taalsnob ben ik.