Stel hier je persoonlijke vraag #3

Hij komt vaak kroelen, wil dan overal geaaid worden, maar 9 van de 10 keer besluit hij dan tijdens het geaaid worden ineens dat hij liever wil spelen, en dan hangt hij ineens in mijn handen en begint hij op mijn vingers te knagen. Heb ook bijna altijd wel ergens een kras op mn handen :grimacing:.

1 like

Heb jij een dagboek?

• Ja, ik schrijf hier ook in
  • Ja, maar ik schrijf hier niet meer in
  • Vroeger wel
  • Nooit gehad

0 stemmers

Voor degenen die een dagboek hebben, hoe vaak schrijf je hierin?

• Dagelijks
  • Wekelijks
  • Maandelijks
  • Minder dan maandelijks
  • Heel onregelmatig
  • Nooit

0 stemmers

Over welke onderwerpen schrijf je?

• Werk/school
  • Familie
  • Vrienden
  • Relatie
  • Dates
  • Mentale gesteldheid
  • Hobby’s/interesses
  • Nieuws gerelateerde onderwerpen
  • Anders

0 stemmers

Hoe erg zou jij het vinden als iemand je dagboek leest?

• Boeit me niet
  • Niet zo leuk, maar zijn ergere dingen
  • Vreselijk, ik schaam voor wat ik schrijf
  • Niet erg zolang het niet iemand is over wie ik geschreven heb
  • De wereld vergaat
  • Anders

0 stemmers

Hier nog een hele late reactie op het schoolzwemmen. Ik heb geen schoolzwemmen gehad op de basisschool en ken ook niemand die dat wel heeft gehad van mijn leeftijd (27). Maar in de eerste van de middelbare school hadden we een half jaar lang wel zwemmen. Dat was verschrikkelijk. We hadden er dus ook maar 50 minuten voor waarin je naar het zwembad moest fietsen, je om moest kleden (met z’n allen in zo’n grote kleedkamer), moest zwemmen (ik heb -6 dus was gewoon blind in het zwembad) en afdrogen, aankleden en weer naar school fietsen. Natuurlijk kwamen we altijd te laat in de les daarna. En ze hadden ook de schoolfoto’s na het zwemmen gepland :thumbsup:

7 likes

Wat verschrikkelijk. Ik vond het vak gym op de middelbare school van zichzelf al ronduit kut, ik ben blij dat dit er niet ook nog eens bijhoorde!

En over die kleedkamer, ik weet dat ik een preutse muts ben hoor, maar ik had op mijn twaalfde echt geweigerd om me in een gezamenlijke kleedruimte om te kleden voor het zwemmen. Dat is toch superongemakkelijk op die leeftijd? Was dat verplicht?

2 likes

Er was een zo’n gezamenlijke kleedkamer en een rij met hokjes. De helft van de lessen moesten de meisjes het grote hok en de mochten de jongens de aparte hokjes en daarna andersom. En ja, we deden allemaal heel awkward met je handdoek om je heen houden enzo haha
Het zwemmen was wel verplicht maar ze konden je niet dwingen als je bijvoorbeeld ongesteld was haha. En de moslims zaten aan de kant te kijken want die mochten niet van thuis.

2 likes

Ik houd een reisdagboek bij tegenwoordig. Thuis typ ik sporadisch mijn gedachtespinsels op mijn laptop.

1 like

Maar geen schoolzwemmen betekent niet dat je geen zwemles hebt gehad. Wij hadden ook geen schoolzwemmen, maar een zwemschool waar ieder kind uit mijn dorp heeft leren zwemmen.

6 likes

Hahaha wat grappig! Ik ben benieuwd!

1 like

Ik heb wel een “one line a day” en een “question a day” boekje. Beide houd ik a 6(!!!) jaar dagelijks bij :). Dus dat is wel een beetje als een dagboek?

21 likes

Dat is wel heel gaaf om terug te lezen. Wij hebben een kids versie voor mijn dochter en dat doen we nu voor het tweede jaar. (Elke dag een vraag) Dan wordt het steeds leuker!

Ja gaaf, blijven volhouden! Vooral bij kinderen veranderen dingen, meningen etc natuurlijk razendsnel dus inderdaad heel leuk om terug te lezen :slight_smile:

2 likes

Ik kan me voorstellen dat het bij jou ook bijzonder is om terug te lezen als je het al zo lang doet! Misschien zelfs wel relativerend. Zo van oh toen zat ik daar heel erg mee en nu kan ik me dat helemaal niet meer voorstellen!

1 like

Mijn moeder heeft inderdaad met 1 broer en 1 zus amper contact, dus ik heb mijn nichten van die kant maar 1 keer gezien op een crematie.

Ik vind dat juist ontzettend mooi! Valt me ook op dat de mensen die ik knap vind vaak zo’n neus hebben haha

2 likes

Ik woon in een appartement en een stelletje op dezelfde etage hebben deze week een baby gekregen.
Nu ken ik ze niet echt, we begroeten elkaar wel bij de lift en nemen soms pakketjes voor elkaar in ontvangst, maar meer ook niet.
Nu weet ik ook niet of de baby een jongetje of een meisje is, en ik weet hun voornamen ook niet, maar zou jij in mijn geval een kaartje voor hen kopen om ze te feliciteren?

• Ja, ik zou een kaartje kopen.
  • Nee, als je al niet eens weet aan wie je het moet richten waarom zou je dan een kaartje kopen?

0 stemmers

2 likes

Ik ken mijn neven en nichten wel, maar buiten de ene keer per jaar dat mijn oma jarig is, zie en spreek ik ze nooit. Ze wonen op twee uur afstand, dus we hebben gewoon weinig contact en gaan er ook niet zo even heen.

Ja, is toch leuk en lief? En dan kies je gewoon een genderneutrale kaart uit.

5 likes

Ja dat was ik inderdaad van plan, en dan iets van “Beste buufies” ofzo.
M’n moeder vond me gek. hahaha.

9 likes

Ja precies! Dit soort kleine dingen maken zo’n groot verschil!

4 likes

Welk van de volgende persoonlijkheidstypen past het beste bij jou/ben jij?
https://www.16personalities.com/free-personality-test voor de test
https://www.16personalities.com/personality-types voor meer informatie

• INTJ
  • INTP
  • ENTJ
  • ENTP
  • INFJ
  • INFP
  • ENFJ
  • ENFP
  • ISTJ
  • ISFJ