Huh je hebt toch zelf je verzekeringen afgesloten? En die verzekeringsmaatschappij schrijft toch gewoon elke maand geld af? Hoezo zou je dan niet weten waar je verzekerd bent?
Ik denk dat het vooral geldt voor stellen waarbij eentje alles regelt ofzo?
Jij gaat er vanuit dat mijn Leven in enige mate georganiseerd is.
- De meeste verzekeringen heb ik al jaren, heb ik geen idee van of ze nog lopen of niet, of ze wel het goede adres verzekeren of niet, of de premie is verhoogd of niet.
- Dat ik oooooit mijn afschriften Check ipv met Mn ogen dicht bibberend Mn pincode op Mn app in te voeren, het halve scherm afscherm met Mn vingers en vlug Mn saldo bekijk.
Mijn eerste gedachte was āja duhā, maar toen ging ik nadenken en ik weet het inderdaad niet?? Zorgverzekering wel, die heb ik zelf afgesloten en wordt ook door VGZ van mijn rekening afgeschreven. Maar andere verzekeringen heb ik via een assurantiekantoor afgesloten, en dat kantoor schrijft ook de premie van mijn rekening af. Ik krijg 1x per jaar de polis maar verder heb ik niet met de verzekeringsmaatschappij te maken.
Ik heb ook op āneeā gestemd in eerste instantie, maar toen bedacht ik dat ik in Lapland deels door het ijs ben gezakt, midden op een enorm meer, terwijl het buiten -30 was. Mijn been zat er in tot mijn lies en ik kroop automatisch heel snel er weer uit, en daarna braken er echt grote stukken ijs af. Dus achteraf was het wel enorm tricky en gevaarlijk, maar op dat moment dacht ik oh ik zit in het water ff eruit klimmen toch.
Degene die ik zelf betaal weet ik, er zijn er ook een aantal waarvoor ik geld over maak naar mn vriend dus die weet ik niet
Ik heb toen ik 2 was ofzo een sleutelbos opgegeten
Goed idee was dat.
Stel je bent financieel onafhankelijk, zou je dan stoppen met werken?
- Ja ik zou in zijn geheel stoppen met werken.
- Ja ik zou stoppen met werken voor een baas, maar wel voor mezelf beginnen.
- Nee, ik zou willen blijven doen wat ik doe.
0 stemmers
Ik heb niet de ambitie voor mezelf te beginnen maar zou ook niet in loondienst blijven werken. Denk dat ik dan graag vrijwilligerswerk zou gaan doen (wanneer ik er zin in heb)
Ik gebruik een spons, ongeveer 2 weken ofzo
Haha ja sorry de controlfreak die houdt van opgeruimdheid (zo meteen ff nieuw woord bedacht), zekerheid en stabiliteit in mij kon het idee van niks weten van je verzekeringen ff niet handelen. Maar ik ben gekalmeerd en heb geaccepteerd dat dat niet voor iedereen geldt.
Ik gebruik ook een spons, die gaat elke week of na een paar dagen in de was (misschien ook een tip voor jou @MadameMignon).
Ik gebruik m daarna voor de wc dus flikker m dan liever weg
Zou wel eerst een jaar of twee gaan reizen, maar dan ergens settelen en dan drie-vier dagen per week bij een asiel en een bejaardentehuis vrijwilligerswerk gaan doen. Zou wel wat om handen willen namelijk, niks doen is een maandje leuk, maar daarna ben je dat ook wel zat.
Ik gebruik van die wegwerpschuursponsjes maar ik wil eigenlijk liever iets duurzamers. Dus als iemand tips heeft voor een milieuvriendelijk alternatief?
āEr is zeker nog idealisme bij veel jongeren, ze worden bijvoorbeeld vegetariĆ«r of veganist. Maar ik denk dat die schaal te klein is en dat die individuele keuzes al gauw iets navelstaarderigs krijgen.ā
Naar aanleiding van deze quote van Louise Fresco ben ik benieuwd welke mening hier heerst (en ook waarom). Even ter verduidelijking (ik kende het woord zelf niet): navelstaren heeft de betekening van overmatig met jezelf bezig zijn, egocentrisch zijn, op jezelf gericht.
Ik vind vegetariers en veganisten:
- inderdaad navelstaarderig. Je maakt jezelf wel erg belangrijk als je denkt in je eentje iets te gaan veranderen.
- niet navelstaarderig. Als vegetarier/veganist geef je juist dingen op. Je doet het niet voor jezelf, maar voor de wereld.
- een beetje navelstaarderig. Je geeft misschien wel dingen op, maar dat doe je ook om jezelf goed te laten voelen. Je neemt ook twee keer per jaar het vliegtuig, dus hoe goed ben je nou echt bezig?
0 stemmers
In de wasmachine, zoals ik hierboven zei Je kan ook een echte spons nemen, maar die moeten dan weer ingevlogen worden. Alhoewel, die plastic sponsjes misschien ook wel.
Ja, maar ik heb het over van die kleine gekleurde schuursponsjes. Als je daar hard mee schrobt (en waarschijnlijk ook als je ze wast) laten die allemaal kleine stukjes plastiek los. Niet echt ecologisch⦠Of heb jij het echt over zoān bruine spons? Lijkt me dan weer minder praktisch om de afwas mee te doen.
Die kunnen meerdere keren in de wasmachine. Na 15 keer ofzo laat het groene wel los. Ik heb hier nog geen milieuvriendelijker alternatief voor gevonden helaas. Voor echt heftig schrobwerk gebruik ik een staalsponsje (wel handschoenen aan). Als je nog milieuvriendelijker wilt kan je van baking soda en een beetje water een supergoed schuurmiddel maken. Samen met wat azijn is het ook heel ontvettend. Werkt beter dan dingen als dasty en kant en klaar schuurmiddel (waar ik ook nog eens krassen mee maak).
Ik vind vooral de huidige jongerengeneratie an sich navelstaarderig. Dat social media-cultuurtje is bijvoorbeeld best hypocriet soms. Vegetariƫr zijn, dat is niets nieuws. Vroeger moest er wel meer voor worden opgeofferd om vegetariƫr te zijn. Er was minder keuze in vleesvervangers. Tegenwoordig is het makkelijker en geaccepteerder om van de Hollandse pot af te wijken.
Ik denk dat de vraag āwaarom zou je nog vleeseter zijn, nu er zo veel alternatieven zijnā steeds belangrijker gaat worden. Ik vind eigenlijk dat zo veel mogelijk mensen bij zouden moeten dragen aan zoān grote ontwikkeling. Zeker als het aanbod alsmaar beter wordt.
Mijn glas zeul ik ook niet voor mān 150 insta-followers naar de glasbak. Ik vind dat ik dat moet doen en ik vind het niet erg om daar 5 minuten extra voor uit te trekken. Als mijn oude glas voor 1 nieuw object gebruikt kan worden, vind ik dat al helemaal mooi. Ik hoop dat ik het zo ook in mijn routine kan krijgen om minder vlees te eten en om wat creatiever te worden met koken.