Stel hier je persoonlijke vraag #3

Hmm apart dat dat zo verschilt

combinatie: condoom Ă©n pil

4 likes

Mijn moeder in haar huis ja :woman_shrugging:

Ik gebruik book database voor al mijn boeken! Superhandig (het heet BookDB)

Je voert ze handmatig in dus dat ze er niet instaan is geen probleem :stuck_out_tongue:

1 like

Het is wel een klus maar ze kan zo veel of weinig erover toevoegen als je wil. Ik heb destijds gewoon 1 of 2 rijen per dag gedaan en toen was ik binnen twee weken klaar :’) En zodra ik een nieuw boek kocht, gelijk invoeren

Ik ben echt jaloers. Ten eerste dat je zoveel boeken hebt (ik heb maar 4 plankjes haha). En ten tweede dat dit me echt een leuke klus lijkt om te doen. Wel tijdrovend inderdaad, maar wel leuk

Ja mijn menstruatie is normaal ook al heel pijnlijk. Het zou bij jou dan wellicht wel meevallen of in ieder geval het proberen waard zijn.

Er zijn twee routes, welke kies je?

  • 20 minuten fietsen
  • 35 minuten met het openbaar vervoer (van deur tot deur)

0 stemmers

Ligt aan het weer!

17 likes

Ik zou de Goodreads app installeren (+ account aanmaken dus, als je dat nog niet hebt), een ‘shelf’ maken die ‘Mijn boeken’ of zoiets heet, en ze dan 1 voor 1 scannen met de app en instellen dat ze automatisch op die ‘shelf’ komen.

Zo hoef je niks handmatig in te voeren. En je kan alles exporteren naar een csv-bestand!

1 like

O ja dat maakt t wel lastig! Je zou ze wel later nog handmatig kunnen toevoegen? Of zijn het er dusdanig veel dat je beter meteen ‘analoog’ kan werken?

Ik zou het (in Nederland dan) wel vieren, maar mijn kinderen niet per se laten geloven on sinterklaas? Geen idee hoe mijn ouders het destijds hebben aangepakt, maar zowel mijn broertje, zusje als ik hebben nooit in sinterklaas/de kerstman geloofd en desondanks heb ik echt fantastische herinneringen aan die feestdagen, wilde ik altijd naar de optocht enzo. Ik zou mijn kinderen geen feestdag ontnemen!

Heb je dan nooit tegen andere kinderen gezegd dat sinterklaas niet bestaat? Ik zou “bang” zijn dat als ik mijn kinderen niet in sinterklaas laat geloven, ze het zouden “veraden” aan andere kindjes.

@MrsCarr zelfde vraag voor jou. Heeft jouw kindje nooit “problemen” gehad op school dat hij of zij niet geloofde of dat tegen andere kindjes verteld?

1 like

Wij noemen het kinderdag en dat vieren we eigenlijk paar dagen ervoor of na 5 december. Maar het echt om de cadeaus draait en gezelligheid(blij kind)! Ik ben vanaf het begin eerlijk geweest en later waarom wij het niet vieren zoals de meeste.

Ik heb op beide nee gestemd omdat we het niet vieren zoals de traditie alles wat er bij komt kijken vooraf en de dag zelf.

3 likes

Ik denk dat als kinderen echt geloven in sinterklaas en een klasgenoot dan roep dat hij niet bestaat, dat die gelovende kinderen dat helemaal niet aannemen. Jonge kinderen ook zullen niet beargumenteerd gaan uitleggen waarom hij niet bestaat. Dus als het bij een ‘Sinterklaas bestaat helemaal niet’ blijft, denk ik niet dat jonge kinderen daardoor gaan twijfelen.

3 likes

Ik geloofde ook tm groep 5. Ik had altijd hele discussies met mn beste vriendin die niet meer geloofde. Dat ging ongeveer zo:

Vriendinnetje: Sinterklaas bestaat niet, heeft mama zelf gezegd
Ik: WELLES, hij is bij mn oma geweest en pieten zijn bij ons thuis geweest dus ze zijn wél echt!!1!

Fun fact: we kwamen er een paar jaar later achter dat de Sinterklaas die elk jaar bij mijn oma kwam de oom van dat vriendinnetje was hahaha. Wij waren echt megaclose op de basisschool en ik heb die man regelmatig gezien maar echt nooit de link gelegd.

7 likes

Bij ons werd het in groep 5 door je lerares/leraar verteld en Ă©Ă©n meisje werd ineens heel erg bleek. Die wist ‘t nog niet, oeps

2 likes

Ja nu je het zo zegt inderdaad. Ik kan me ook wel herinneren dat kindjes dat zeiden en dat ik ze toen nog niet geloofde. Hoe meer ik over het sinterklaas feest nadenk en lees de laatste jaren hoe raarder ik het allemaal ga vinden. Met geheim houden, liegen en alle andere dingen er om heen (zwarte piet).

3 likes

Nee, ik wist dat sommigen in sinterklaas geloofden en ik ervoer het als een vaag concept omdat ik het zo duidelijk vond dat de sinterklazen die je op school en in het dorp zag allemaal andere mensen waren, waardoor ik dacht dat het mystieker was dan dat. Ik heb in elk geval nooooit de behoefte gehad om iemand te vertellen dat kado’s van hun ouders kwamen, zolang ik zelf kado’s kreeg was ik blij. :woman_shrugging:

1 like