Stel hier je persoonlijke vraag #3

Renée?

Jaaaa!
Daar heb ik ook vet lang opgezeten totdat het uit de mode raakte :joy:

2 likes

Ik heb er een maar vind het echt geen fijn ding. Voor mij nogal een miskoop geweest in elk geval.

Oh dat vind ik best een mooie naam! Maar ik hou sowieso van bijbelse namen ondanks atheïstisch

2 likes

Ik vind boobies zoo kinderlijk klinken. Echt heel vreselijk haha. Zoals dat meisjes “spleetje of plasser” zeggen. Heb het gelukkig nog nooit in het echt iemand horen zeggen. Klinkt imo ogen net alsof je je ervoor schaamt. :woman_shrugging:t2: Ik zeg gewoon borsten of tieten, maar tieten vinden misschien ook weer veel mensen vrouwonvriendelijk klinken.

1 like

Hebben de mensen die voor ‘ouderwetse woning met rieten dak en houten balken’ stemmen ooit in zo’n soort huis gewoond? :thinking: Ik namelijk wel en ik hoef never nooit meer terug :’)

Zie mijn post. Ik snap het ook niet. Het is zooo bewerkelijk. Begrijp ook niet dat mensen voor een “authentieke jaren 30 woning” kiezen. “Glas in lood ramen” ja lood is fuckin giftig, en vaak enkel glas, slechte leidingen etc. Blijf je aan de gang. Nou heb ik nooit in een oud huis gewoond in die zin, maar überhaupt kiezen voor een rieten dak en veel hout, dan kom je jezelf toch echt wel tegen.

Ik wel en ik vind het echt heerlijk. Waarom wil je nooit meer terug naar zo’n huis?

@Jumpsuit Ik niet en ik denk dat ik er ook een heel naïef en verheerlijkt beeld van heb, haha. Modern vol gadgets en snufjes is ook echt niets voor mij, dus de keuze was snel gemaakt.

Houtworm in het hout waar iemand voor moet komen, boktorren in het hout waar iemand voor moet komen, de regen kwam vaak door het riet waar dan weer iemand voor moet komen, het riet moet sowieso onderhouden en soms in z’n geheel vervangen worden waar iemand voor moet komen, met oud en nieuw hopen dat het regent en zo niet, nadat een ander huis in mijn dorp met een rieten dak is afgefikt door vuurwerk, altijd met oud en nieuw het dak nat sproeien, veel stof in huis door het riet, vaak zijn zulke huizen slecht geïsoleerd dus ik had het altijd koud, het riet tot laag is mooi maar daardoor heb je veel schuine muren ook beneden dus er gaat heel veel ruimte verloren, als het 's nachts heftig onweerde moesten we van m’n ouders altijd met onze slaperige hoofden naar de woonkamer komen mocht het inslaan, altijd muizen horen trippelen onder het riet…

Nou ja goed, al die problemen zijn niet onoverkomelijk en het ligt er natuurlijk aan hoe oud en goed geïsoleerd je huis verder is, maar nu ik in een flatje woon hoef ik met al die dingen gewoon geen rekening te houden en dat vind ik zo chill dat ik het echt nooit meer hoef haha.

13 likes

Is jouw voornaam de voorkeursnaam van een van je ouders?

  • Ja, van vader
  • Ja, van moeder
  • Van beiden
  • Nee, er is voor een geheel andere naam gekozen
  • Anders/n.v.t.

0 stemmers

Ik denk dat de voorkeursnaam van mijn moeder (Lara) beter had gepast bij mij :thinking:

Ohja, als je die ervaring zo heb snap ik het helemaal! Het is inderdaad ook veel onderhoud en met vuur(werk) ook echt gevaarlijk. Maar ik vind het zoveel sfeer hebben. En wij wonen (nu nog) in een goed onderhouden huis met rieten dak, dat scheelt ook heel wat.

1 like

Ik doe soms muziek in

1 like

Ik vind het juist wel vrolijk klinken :sweat_smile:

hahahaha inderdaad
Dit doet me denken aan de aflevering van Madelief waarin een vriendje van haar geen poepen mag zeggen en in plaats daarvan “drukken” zegt. Gadverdamme haha wie verzint die rare termen.

14 likes

Oh man dit klinkt echt nog vele malen erger. Groeide er ook veel mos op enzo? Ik snap heel goed dat je dan blij bent dat je in een “normaal” huis woont. Volgens mij was het met onweer ook altijd gevaarlijk en dan in de kelder zitten. Maar “mijn” huis was niet oud.

Kwarktassen, de benaming voor borsten die mijn buurjongen door de straat heen schreeuwt.

6 likes

Ik ken drukken wel als iets wat vriendinnetjes zeiden, maar dat was al wel voor de Madelief tv-serie. Heb er nooit zo over nagedacht eigenlijk, maar het is eigenlijk wel een vieze term ja!

2 likes

Haha same, 2 vriendjes leren kennen + een vriendin van een van de twee die nu nog een van mn beste vriendinnen is. + De stabielste van allemaal

1 like

Dit huis is 140 vierkante meter, dat verdient een mens. En ik vind het relaxed dat het nieuw is. Waarom zou ik in iets willen wonen dat al honderden jaren bestaat? Gadverdamme. - Willie Wartaal

8 likes