Stel hier je persoonlijke vraag #3

Dat is toch ook geen werk.

9 likes

Nee klopt. Wij hebben hobbies.

8 likes

Ho sorry, die 1e poging ging finaal mis. Poging 2.

Heb jij je studie nominaal afgerond ? (Dus, als je HBO bachelor hebt gevolgd waar 4 jaar voor staat, dat je deze ook in 4 jaar hebt afgerond)

• Ja
  • Nee
  • Ik ben nog bezig en ik denk dat ik nominaal ga afstuderen
  • Ik ben nog bezig en ik denk niet dat ik nominaal ga afstuderen
  • Ik heb niet gestudeerd
  • Ik heb gewoon zin om te stemmen

0 stemmers

Voor de mensen die ja hebben gestemd: heb je daar spijt van?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor de mensen die **nee ** hebben gestemd: heb je daar spijt van?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb een bestuursjaar gedaan en ben daardoor een jaar uitgelopen op mn bachelor. Nul spijt van!

3 likes

Haha ik zelf precies hetzelfde! Ben vooral benieuwd of er mensen zijn die juist zoiets achteraf nog hadden willen doen of die achteraf zoiets hebben van, was leuk, maar was liever eerder gaan werken.

1 like

Had liever meteen de juiste studie gekozen zodat mijn studieschuld niet zo enorm zou zijn geweest.

9 likes

Ja, ik heb spijt. Ik was net 22 toen ik klaar was met m’n master, echt veel te jong.

1 like

@Rozevarken snap ik heel goed! Studieschuld is ook zoiets dat je niet echt ziet / doorhebt dat het er is (zo kijk ik er tegenaan in elk geval), totdat je klaar bent en daadwerkelijk je schulden moet gaan aflossen. PFff.

@monkeyslut snap ik, dat zou ik ook hebben gehad denk ik, als ik in jouw situatie had gezeten. Ben je toen gelijk gaan werken?

Nee ik wist totaal niet wat ik wilde en ben toen eerst een werkervaringsplek gaan zoeken, daarna gaan reizen, daarna wat baantjes gehad onder m’n niveau, daarna een baan op niveau (maar ook niet wat ik wil). Denk niet dat dat anders was geweest als ik langer over m’n studie had gedaan hoor, maar had tijdens m’n studie al meer uit moeten zoeken wat ik erna wilde. Of meteen een tweede master er achteraan moeten doen. Of meer nevenactiviteiten tijdens m’n studie ofzo.

3 likes

Ik heb bewust beslist om een jaar langer te doen over m’n master. Ik heb lang getwijfeld omdat ik al een jaar kwijt was door een andere studie en omdat mijn studie van nu 6 jaar duurt in totaal maar echt 0 spijt van de keuze! Met mijn mentale gezondheid gaat het zoveel beter en ik kan zoveel meer leuke dingen doen dan enkel maar stressen!

6 likes

Heb 4,5 jaar over mn bachelor gedaan, voornamelijk door verkeerde keuze qua vakkenpakket enzo. Heb daar verder geen spijt van maar was natuurlijk handiger geweest als t gewoon in 1x goed was gegaan. Het enige waar ik eigenlijk spijt van heb is dat ik niet meer nuttigs qua vrijwilligerswerk/bestuur/buitenland ervaring oid naast mn studie heb gedaan, ookal had dat misschien studievertraging opgeleverd. Ik merk dat ik nu na mn studie (en wat reizen daarna) nog een vrij leeg cv heb voor mn gevoel. Werd bij ons vanuit de opleiding ook vrij weinig aandacht aan besteed, dat dat handig zou kunnen zijn, vind ik wel jammer.

2 likes

Heb ook een jaar extra over mijn bachelor gedaan en de extra tijd gevuld met werk, vrijwilligerswerk, exchange semester, extra minor, stage in het buitenland en veldwerk in het buitenland. Dus nee absoluut geen spijt :grin:. Al ben ik het wel met @grace eens en had ik liever minder geleend. Maar ik weet nu zoveel beter waar mijn interesses en kwaliteiten liggen en daardoor ook een stuk gemotiveerder ben.

1 like

@Versace ik heb HBO gedaan (nominaal) en was 21 toen ik afstudeerde. Daarna een half jaar gewerkt en gereisd en was net 22 toen ik met mijn eerste ‘grotemensenbaan’ begon. Nooit spijt van gehad want het heeft me gebracht waar ik nu ben en heb echt een super vette baan. En ik heb in die beginjaren extra kunnen genieten van mijn ‘wilde’ tijd want had het geld om ieder weekend te kunnen stappen terwijl vriendinnen bij mij in m’n toffe appartementje midden in de stad bleven slapen.

Ik vraag me alleen soms af of ik niet meer aan had gekund qua niveau. Vloog zo makkelijk door m’n studie heen. Maar ja, nogmaals
 super blij met waar ik nu ben daardoor.

2 likes

Wisten jullie dat bliksem geluid maakt en dat donder niet een los fenomeen is

• Ja, ik leef niet onder een steen
  • Nee, want je zegt toch donder Ă©n bliksem

0 stemmers

Bachelor wel nominaal afgerond, nu bezig met master en daar bewust 2 ipv 1 jaar voor uitgetrokken. Anders had ik op mijn 21e al mijn masterdiploma gehaald en dat vond ik toch net iets te vroeg?

1 like

O ik dacht precies andersom, bliksem(flitsen) dus geen geluid, donder juist het geluid

2 likes

De bachelor en master die ik succesvol heb afgerond heb ik nominaal gehaald.
Voor ik aan die bachelor begon heb ik echter een andere bachelor gedaan, maar daar ben ik binnen een maand mee gestopt. Heb gewerkt de rest van dat jaar en daarna nog een jaar gewerkt omdat ik niet wist wat ik wilde. Toen die succesvolle bachelor 3 jaar. Daarna begonnen aan een master, binnen een maand gestopt (ik ben zo goed in de juiste keuzes maken
) en het jaar daarna een andere master en die netjes in een jaar afgerond.

1 like

Ja dat dacht ik dus ook, ik heb gisteren geleerd dat de bliksem hef geluid maakt omdat de lucht heel snel verplaatst wordt oid Ik dacht dat het hooguit zou knetteren, maar niet knallen

Ik heb een soort theorie: meisjes die moeders hebben die gaatjes in hun oren hebben en ook daadwerkelijk oorbellen dragen, nemen sneller gaatjes in hun oren.

Nu kan het zo zijn dat je moeder of jij nu niks meer draagt, maar het gaat me dus om de situatie ‘vroeger’, dus toen je je gaatjes liet schieten.

Mijn moeder had bijv. wel gaatjes maar droeg nooit oorbellen dus ik doe nu dan even alsof ze ze niet heeft. :stuck_out_tongue:

• Mijn moeder en ik hebben allebei gaatjes
  • Mijn moeder heeft gaatjes en ik niet
  • Mijn moeder heeft geen gaatjes en ik wel
  • Mijn moeder en ik hebben allebei geen gaatjes

0 stemmers

Is deze trui ongepast?

• Nee, waarom?
  • Ja, nu je het zegt
  • Ja, kan echt niet

0 stemmers

Edit: mijn (blanke) man kreeg hier veel commentaar op vandaag. Ik had hier echt nog niet bij stilgestaan.