Stel hier je persoonlijke vraag #3

Als je het leuk vind zou ik het zeker doen. Ik zou dat heel leuk vinden om te krijgen.

1 like

Iedereen moet kunnen zwemmen, zeker in Nederland ja, maar waarom is dat de verantwoordelijkheid van school? Er zijn gewoon zwemlessen te volgen bij zwembaden en in de meeste gemeentes is het ook nog eens gratis t/m 18 jaar als je onder een bepaalde inkomensgrens zit. Ik vind het zonde als daar 2 uur per week onderwijstijd naartoe gaat (voor 3 kwartier zwemmen, want het kost vooral heel veel tijd om er te komen).

4 likes

Hoeveel kussens heb je op bed liggen

• Geen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5 of meer

0 stemmers

Hoe doen jullie je haar als je thuis komt en niemand langs komst?

• Los
  • In een knot
  • In een staart
  • In een vlecht
  • Ik verander de manier waarop ik m’n haar doe niet als ik thuis ben vergeleken met ergens anders
  • Anders

0 stemmers

Ja leuk! Doen. :slight_smile: Gaan ze sowieso leuk vinden.

1 like

Ik dacht dat ik heel ABN sprak maar laatst zei iemand dat je echt wel hoort dat ik uit Den Haag kom.
Volgens mij spreek ik de r niet uit ofzo.

Ik heb -voor zover ik weet- geen accent, maar schijnbaar gebruik ik soms wel woorden of zinconstructies die vooral in West-Friesland voorkomen.

En ik had, toen ik in Amsterdam-Noord woonde, ineens een kak-R ontwikkeld. Hoe ik dat voor elkaar gekregen heb, weet ik ook niet, maar ik ben er nu wel voor vanaf.

Ik had best wel een Brabants accent, maar na 10 jaar is zelfs m’n zachte g weg
 Tijd om terug te gaan.

10 likes

Ik ben het met je eens dat bepaalde groepen kinderen er dan buiten zullen vallen en er daardoor idd slachtoffer van zijn dat het zwemmen niet meer via school geregeld wordt. Maar ik vind niet dat je school ermee op moet zadelen, omdat een enkeling anders niet zal leren zwemmen. Sowieso vind ik het altijd wel makkelijk om alles bij school neer te leggen :stuck_out_tongue:
Daarnaast is de situatie nu vaak dat er een of twee schooljaren 3 kwartier per week gezwommen wordt, waarbij het merendeel al lang een diploma heeft en het dus al helemaal zonde van de onderwijstijd is. En dan spreek ik uit mijn eigen ervaring, waarbij taalbarrieres zeer zeker van toepassing zijn (achterstandswijk in den haag), maar dat houdt het merendeel van de ouders gelukkig echt niet tegen om zwemles op jonge leeftijd gewoon zelf te regelen.

Wat je als school wel kunt doen, zeker in achterstandswijken met ouders die niet zo bekend zijn met het Nederlandse systeem, is ouders informeren over het belang van zwemles en hoe het in z’n werk gaat e.d.

2 likes

Dat geldt dan toch voor alle levensvaardigheden die je als ouder aan je kind moet leren? Niet met vuur spelen, kijken voor je oversteekt, je eigen eten verzorgen, etc, etc, etc. Je kunt niet alle dingen die een kind nodig heeft om in leven te blijven bij de school/overheid neerleggen.

8 likes

Ik had net mijn winterjas aan buiten en ik heb me kapot gezweet. Dus zit nu met alleen een hemdje aan thuis.

Spreken jullie de R in grappig uit?

• Ja, ik zeg duidelijk grrrrrrappig
  • Nee, ik zeg gappig

0 stemmers

Ik kwam er dus laatst achter dat iedereen uit mijn omgeving gappig zegt en ben nu benieuwd of dat iets typisch is voor de Haagse regio of dat eigenlijk niemand de R uitspreekt in dit woord.

3 likes

Ik weet niet of ik het zelf zou doen, maar ik vind het wel heel attent. En ik zou het zelf ook erg leuk vinden om te krijgen.

1 like

Ik wist het niet van mezelf, maar iemand wees mij erop in het FF Talk topic hahah. Ik kom uit Brabant trouwens

Ik dacht dat ik geen accent had tot ik mezelf hoorde praten in fftalk en klonk alsof ik Marie-fleur heet, op hockey en golf zit en later ga trouwen met Roderick-Diederick

26 likes

Deze is in de eerdere topics vast ook al een keer voorbij gekomen, maar pleh:

Waar woon je?

• Groningen
  • Friesland
  • Drenthe
  • Noord-Holland
  • Flevoland
  • Overijssel
  • Gelderland
  • Zuid-Holland
  • Utrecht
  • Noord-Brabant
  • Zeeland
  • Limburg
  • Ik woon niet in Nederland

0 stemmers

Ik heb dezelfde situatie gehad, wist ook geen namen of geslacht. Heb toen ook een neutraal kaartje in de bus gedaan, had er iets van ‘hallo buren’ ofzo boven gezet en afgesloten met ‘naam van nummer xx’. Vonden ze erg leuk!

6 likes

Maar ‘lof alle accenten’ staat best hoog toch?

Voor mijn gevoel zeg ik gewoon grappig met een r, maar m’n vriend doet me heel vaak na dat ik gappig zeg. Dusja gappig dan maar denk ik haha

Haha dit wilde ik laatst ook vragen hier. Ik zeg ook gappig.

Aanvullend, wat zeg jij als je gewoon praat en er niet op let?

• Allemaal
  • Amaal

0 stemmers

• Helemaal
  • Heemaal

0 stemmers