Stel hier je persoonlijke vraag #3

Geen idee haha. Is het dialect?

Verders wel volgens mij haha.

Verders ipv verder of hij wilt? Dat laatste kan toch geen dialect zijn.:sob:

Nou ik zeg dus ook altijd wilt en ik weet ook niet beter. Ik hoorde van mijn docent Nederlands dat het vanaf Rotterdam naar beneden (Flakkee en Zeeland) vaak wordt gebruikt omdat er daar heel vaak een T achter woorden wordt geplakt waar dat niet nodig is.

1 like

Ik bedoelde verders ipv verder inderdaad hahah

1 like

Oh wow echt nooit geweten! Ik zal me er verders minder aan ergeren dan. Pretentieuze taalsnob ben ik.

3 likes

Ik heb een kaartje gehaald en erop geschreven:

Welkom nieuw buurtje! :slight_smile:
Papa en mama, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje.
Met alle liefde nemen we jullie prenatal-pakketjes in ontvangst wanneer jullie een wel verdiend middagdutje doen.
Veel liefs (onze namen)

Is het heel duidelijk dat we de namen en het geslacht niet weten? :joy: :see_no_evil:
Het is niet dat ik niet geïnteresseerd in de namen/het geslacht ben, maar het is gewoon nooit ter sprake gekomen zegmaar. Denk dat ze die van mij ook niet weten.

• Ja het is wel duidelijk dat je de namen/geslacht niet weet. Onpersoonlijk zo. Ga opzoek naar de namen en het geslacht middels stalking.
  • Ja het is wel duidelijk, maar alsnog wel leuk zo.
  • Nee hoor valt niet zo op.

0 stemmers

3 likes

Als je kijkt op Instagram en Facebook lijken de namen van alle kersverse ouders veranderd te zijn in papa en mama. Dus ik vind het alleen maar een leuke touch geven. En wie weet als die Prenatal pakketjes komen je er een naam op af kunt lezen!

4 likes

Heel erg leuk!

3 likes

Heel leuk tekstje!! Goed plan :blush:

1 like

wattan jûh

1 like

Oke even een vraag voor situatie waar mijn vriend mee zit. Hij is aan het afstuderen als gymdocent en heeft tentamen klimmen. Hebben ze geoefend op school, op een wand van 16 meter hoog. Of je dus kan klimmen en al die knopen en zekeringen goed gebruikt. Nu is het echte tentamen op een klimwand aan de andere kant van het land, een wand van 35 meter hoog en buiten staat. Je MOET helemaal omhoog om een voldoende te halen en het vak dus af te sluiten. Maaaar mijn vriend heeft zware hoogtevrees. Is tot de helft geklommen en kreeg een dikke paniekaanval en heeft alle knopen etc goed gedaan, maar ja niet tot boven dus niet gehaald. Kan je hier iets mee ofzo? Qua examen commissie, bevestiging van een psycholoog dat er sprake is van hoogtevrees? Als hij dus niet tot boven gaat klimmen krijgt hij geen diploma en is het einde opleiding, terwijl hij alle vakken altijd in 1x heeft gehaald. Hij heeft trouwens een fanatieke klimdocent voor dit vak die zulke angsten geen excuus vindt.

• Ja logisch toch, moet je kunnen als gymdocent
  • Is vreemd maar ja niks aan te doen
  • Nee dit kan niet, stappen ondernemen is een optie

0 stemmers

Ik vind dit een beetje een rare vraag om zo te stellen. Ik VIND dat het niet kan en niet noodzakelijk is voor het beroep, maar ik weet niet of je stappen KAN ondernemen en of dat een optie is. En misschien ken ik het beroep wel niet goed genoeg om te weten of het misschien toch wel noodzakelijk is om te moeten kunnen in de praktijk.

14 likes

Ben het eens met @anon86562306 dat je vraagstelling een beetje gek is, want ik heb geen idee of hij hier iets mee kan, of er echt wat mee bereikt. Maar als ik hem was, zou ik dit zeker aanvechten bij de examencommissie, dan heeft hij het iig geprobeerd.

Meteen de hele tijd fokking Enya in mijn hoofd

3 likes

Zo’n begrafenisliedje hé. Maar wel heel mooi. Doet me denken aan zondagochtenden.

Het is vandaag wereld pasta dag, dus: wat is de lekkerste pasta?

• Spaghetti
  • Canneloni
  • Farfalle
  • Lasagne
  • Macaroni
  • Penne
  • Fusili
  • Tagliatelle
  • Tortellini
  • Ravioli

0 stemmers

Vind ik geen begrafenisliedje

1 like

Ligt ook eigenlijk vooral aan de saus en hoe het gemaakt is vind ik!

2 likes

Welk snackbroodje zou jij kiezen?

• Saucijzenbroodje
  • Frikandelbroodje
  • Kaasbroodje
  • Kroketbroodje
  • Satebroodje
  • Mini pizza
  • Anders, namelijk

0 stemmers