Oh ja vergeten!
Nee, is geen pasta.
Wordt ook van aardappel gemaakt en niet van bloem.
Ik ben karnemelksaus aan het maken en vind dit heeeeerlijk maar weet ook dat heel veel mensen het goor vinden. DusssssâŠ
Lust jij karnemelksaus?
- Ja heerlijk!
- Nee goor!
- Ik kan het wel eten maar ik vind het niet geweldigâŠ
- Nog nooit gehad
0 stemmers
Het is volgens mij een dumpling achtig iets, om pasta mee te vervangen (volgens mijn italiaanse vriendin)
â Gnocchi is een Italiaanse pasta-soort. Het woord gnocchi , meervoud van het Italiaanse gnocco , betekent âklontâ. De Aziatische varianten worden vaak met het Engelse woord âdumplingâ aangeduid, de Nederlandse variant is knoedel. Gnocchi zijn vooral bekend in de variant van aardappel; gnocchi di patate .â Aldus wikipedia
Er is ook een soort gnocchi van tarwe. Deze gnocchi zijn kleiner. Ze worden gemaakt door een beetje pasta-deeg met een duim over een rooster te rollen. In Sardinië noemt men deze gnocchi echter malloreddus of gnocchetti sardi en worden ze veelal gemaakt met saffraan. Malloreddus worden vaak gegeten met een saus van tomaten (en eventueel Sardijnse worst) en geraspte pecorino sardo.
Heb mijn kopieersels maar weggehaald van die voegden niet echt iets toe.
Op de Italiaanse pagina noemen ze het trouwens geen pasta, dat vind ik dan wel weer komisch.
Dat lijkt me toch wel de standaard als het om pasta gaat
Waar is die broek van?
Gap.
Ik vind het erg creatief bedacht haha Mar vroeg me wel halverwege opeens af of het ging over welke emoticon je leuker vond of welke activiteit?
Ik woon in een dorp en thuis is de auto meestal open. Als we met de auto naar de supermarkt gaan gaat die wel op slot. De fietsen, scooter en schuur zijn nooit op slot. Bij de buren zijn vaak de deuren van het huis ook gewoon open, ook âs nachts. Dat doen wij dan weer niet.
Volgens mij ben ik de afgelopen jaren anders gaan praten en zeg ik nu dus inderdaad gappig, ammaal, etc. Ik woonde eerst in een stad waar ABN wordt gesproken (oké misschien tegen kak aan), maar ik neem accenten snel over dus nu praat ik meer rotterdams en volgens mij ook nog eens onduidelijker
Ik heb 2x een internal server error gekregen toen ik op je polls stemde, vandaar
Vast spuit elf want de rest niet gelezen maar ik vind het een heel erg leuk berichtje en de enige reden dat het misschien âopvaltâ dat je het geslacht niet zou weten is dat mensen altijd zo gefixeerd zijn op âzoontjeâ of âdochtertjeâ, maar dat is eigenlijk hartstikke onnodig imo. Hoera gefeliciteerd met jullie baby! Is een net zo leuke en persoonlijke felicitatie als âgefeliciteerd met je dochter/zoonâ
Leuk!
En @Masterchef nee dat snap ik, maar het was meer even om te peilen of dat het aan mij lag dat ik dit niet vind kunnen omdat ik natuurlijk wel beĂŻnvloed wordt door het feit dat het om mijn vriend gaat, of dat anderen het ook vreemd vinden. En ik dacht misschien is er iemand op het forum die op een hogeschool werkt of zelf ervaring heeft met iets soortgelijks, want is wel vaker hier toch? Bijv FFâers die huisarts zijn en iemand medisch advies geven. Dus vandaar mijn vraag, omdat ik zelf niet zo goed wist of je hier iets mee kan en of dat ik onredelijk denk of niet hierover.
Zo leuk! Zo zou ik het ook doen.
Ik vind het niet onredelijk overkomen van jouw/jullie kant en zoals ik al zei, zou ik het zeker proberen via de examencommissie. Als iemand al zijn tentamens makkelijk haalt en de techniek van dit vak gewoon bezit, wat mij ivm veiligheid het belangrijkst lijkt, zouden ze daar imo niet zo moeilijk over moeten doen. En mocht het niks opleveren, heeft hij het iig geprobeerd!
Ja dat is zeker waar! En ja qua of je het nodig hebt, in een gymzaal op een middelbare of basisschool is vaak geen klimwand en als die er wel is dan is die echt geen 35 meter hoog. Om zo hoog te kunnen klimmen moesten zij als HBO dus al uitwijken naar een wand aan de andere kant van NL⊠wand op de hogeschool zelf was 16 meter. En hij heeft alle techniek etc goed gedaan en heeft 2x geprobeerd om 35 meter naar boven te klimmen maar kreeg halverwege telkens een paniekaanval waardoor hij echt niet meer verder kon. Vind het gewoon ZO raar dat je als je dit dus niet haalt geen diploma krijgt en geen gymdocent meer kan worden, want daar komt het op neer.