Je kunt een papieren cadeaubon van de DA nog gebruiken
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik wist ff niet waar ik deze vraag het beste kon stellen haha
Je kunt een papieren cadeaubon van de DA nog gebruiken
0 stemmers
Ik wist ff niet waar ik deze vraag het beste kon stellen haha
Ik denk bij de DA zelf
Maar volgens mij hebben cadeaukaarten wettelijk geen houdbaarheidsdatum dus je mag ‘m vast nog gebruiken
Ja ik had gewoon geen idee dat dat een ding was. Nooit van gehoord, nooit gezien. Zou ook niet weten wat het nut daarvan is. Gewoon totale algehele complete verbazing haha
Dit zou me echt totaal niet bezighouden. Mijn cijfer of kennis wordt er niet minder van als een ánder ergens afkijkt, ik studeer voor mezelf.
Ik zou iedereen laten afkijken, maakt me echt niet uit wie mijn antwoorden overneemt. Ik zou alleen geen extra moeite doen om ervoor te kunnen zorgen dat iemand mijn antwoorden goed kan zien oid. Als iemand de verrekijkerogen en het lef heeft om op mijn multiple choice antwoordenblad wat kennis op te doen gun ik diegene dat van harte.
Dat stigma kleeft er nou eenmaal aan doordat het ook jarenlang heel makkelijk was om er misbruik van te maken. Dat is inmiddels geloof ik wel minder, maar dat betekent niet dat zo’n stigma meteen weg is (of dat het niet meer gebeurt for that matter).
Ik vind dat je best op mensen neer mag kijken die bewust iets doen wat een negatief effect heeft op andere mensen. En in mijn ogen doen mensen die onterecht een uitkering ontvangen dat. Ze ontvangen geld dat naar andere mensen zou kunnen gaan die het beter kunnen gebruiken, ze dragen bij aan het stigma dat aan ontvangers van uitkeringen hangt, etc.
Ik snap eigenlijk echt niet dat dat zo bijzonder is. Het is toch belachelijk dat er keer op keer nieuwsberichten naar buiten komen dat er voor miljoenen opgelicht is met uitkeringen? Juist omdat dat misbruik maken van, ervoor zorgt dat de regels zo aangescherpt worden dat er mensen buiten de boot vallen voor wie zo’n uitkering in eerste instantie wel bedoeld was.
Ik snap natuurlijk dat de meerderheid van de mensen die een uitkering ontvangt, daar ook gewoon recht op heeft en er zeker geen misbruik van maakt. Ook weet ik van dichtbij dat er mensen zijn die veel liever zouden kunnen werken, maar waarbij het gewoon niet (meer) gaat, zoals @Eddie ook al goed verwoordde. Maar ik vind wel dat dat misbruik maken van bespreekbaar moet blijven, omdat er nu (bijvoorbeeld bij de nieuwe wajong regels) onterecht mensen helemaal geen uitkering meer krijgen, omdat het in het verleden te makkelijk ging.
Edit: oeps ik was iets te snel
Ik heb er alles voor over om te kunnen werken. Mensen denken vaak dat ik dit allemaal prima vind… Beetje chillen de hele dag enz maar nee ik vind het echt kut en het maakt me vaak ook heel verdrietig dat het mij simpelweg nu niet lukt om te werken.
Omdat heel Amsterdam net mijn vagina heeft kunnen aanschouwen, ben ik benieuwd
Fiets jij ook gewoon met kort rokje/jurkje aan?
0 stemmers
Ja maar ik draag vrijwel altijd een panty eronder. Ik heb hekel aan blote benen.
@grace @kali niet letterlijk natuurlijk, had wel panty en onderbroek aan maar volgens mij zag je die maar al te goed!
Door die “benieuwd” eronder, maakte mijn brein er “mijn nieuwe vagina” van, haha, owkey. Maar ik fiets gewoon met korte rokjes/kleedjes, volgens mij valt het wel mee wat er te zien valt, zo extreem kort draag ik ze ook niet.
Hier ben ik na een discussie op m’n werk wel benieuwd naar:
0 stemmers
Reken je dan oppas en bijleswerk ook mee?
Ik dacht “in het zwart”? Met zwarte kleren aan? Het is “zwart werken” haha
Hahah ik dacht ook ‘ja heb vaak genoeg zwarte kleren aan’
Naar aanleiding van de salarispolls. Voor de mensen die samenwonen en beiden inkomsten hebben:
0 stemmers
Voor de mensen die al het salaris op een hoop gooien:
0 stemmers
We hebben sinds kort een gezamenlijke rekening (als in sinds een week) maar we moeten er nog aan wennen dus werkt nog niet echt haha.
Ik werk altijd of bijna altijd in het zwart, mijn kledingkast is volgens mij 85% zwart