Stel hier je persoonlijke vraag #3

Ik drink elke dag koffie en heb er dan ook echt zin in, maar ik vind de smaak zelf niet per se lekker. Heel raar dit haha. Hetzelfde geldt voor roken.

6 likes

Ik begon bijvoorbeeld met een cafĂ© mocca die heel zoet was waar bijna geen koffie smaak aanzit, toen afbouwen naar warme chocomel met espresso shot, warme chocomel met twee espresso shots, cappuccino met pompje hazelnoot, cappuccino en uit eindelijk gewoon zwarte koffie. Ging wel beetje vanzelf moet ik zeggen. En ik ben goede zwarte koffie of dubbele espresso’s echt wel gaan waarderen.

2 likes

Haha erg, maar fijn dat anderen dit ook hebben.
Ik heb het ook met roken. Rook wel maar heel sporadisch.

2 likes

Ja, dit heb ik ook wel! Ik drink niet dagelijks koffie en ook niet per se ‘graag’, maar ik kan er wel echt zin in hebben.

1 like

Ik drink geen koffie, maar dit zou ik ook zo kunnen hebben.
Heb het inderdaad wel met roken, dat ik daar soms echt enorm veel zin in kan hebben maar eigenlijk vind ik het niet eens lekker. En elke keer denk ik achteraf: nouja, dit was wel soort van onnodig, en toch doe ik het dan weer.

2 likes

Ik heb het leren drinken tijdens mijn werk. Ik kreeg daar door cliënten koffie voorgezet (zonder dat mij erom werd gevraagd) en vond het onbeleefd om nee te zeggen :sweat_smile:. Dus heb het maar gewoon geprobeerd met suiker. Vond het toen niet heel lekker, maar omdat ik vaker bij die cliënten kwam ging ik het steeds vaker drinken en probeerde ik het ook af en toe thuis. Vind het nu lekker, maar drink het niet dagelijks. Om het te proberen zou ik zelf denk ik beginnen met cappuccino ofzo!

2 likes

Ik drink denk ik al koffie sinds ik een jaar of 7 of 8 ben. Vroeger was het ‘‘traditie’’/vaste prik om met het gezin het journaal te kijken om 19:30 uur en daarna moesten mijn zus en ik naar bed.
En bij het journaal hoorde koffie, dus dan kregen mijn zus en ik cafeĂŻnevrij en mijn ouders dronken normale koffie. Ik heb het dus nooit echt moeten leren drinken, ik vond het eigenlijk altijd wel lekker :sweat_smile:

3 likes

Haha zo cute. Bij mij was het een hippe vriendin die mij + vriendin nummer drie op ons 14e meesleepte naar de Coffee Company voor een ijskoffie met sojamelk en hazelnoot. :thumbsup:

5 likes

Ik vond koffie als kind heerlijk ruiken en was dol op cafénoirs en koffiesnoepjes, maar omdat mijn ouders hun koffie (sterke espresso) zwart dronken dacht ik echte koffie vies te vinden tot ik op mijn dertiende het fantastische idee kreeg er twee schepjes suiker aan toe te voegen :+1::+1: en toen was ik direct om. Na twee weken ofzo begon ik overigens ook zwart te drinken, geen idee waarom, maar dat doe ik tegenwoordig nog steeds. Gezoete koffie smaakt lekkerder, maar de nasmaak van zwarte koffie is het best. :heart_eyes::heart_eyes: Overigens ben ik wel een oma die koffie alleen in de ochtend tot vlak na de lunch drinkt.

4 likes

Jullie hebben me geĂŻnspireerd, ben nu koffie aan het maken. Wel heel barbaars met instantspul maar decaf is toch al nooit hoogstaand. Ik kan me helemaal niet herinneren of ik het meteen lekker vond eigenlijk, weet wel dat ik het al redelijk vroeg af en toe dronk. Denk dat als ik het in eerste instantie vies had gevonden het niet vaker had geprobeerd? Dus zal het wel direct gelust hebben.

2 likes

Ik was de enige thuis die het nog niet lustte (ben ook de jongste) en ik begon er langzamerhand wel nieuwsgierig naar te worden. Aan het begin dronk ik het met ongeveer 90% melk en 10% koffie en zo deed ik dus steeds minder melk en begon ik het echt te waarderen. Nu drink ik het alleen nog maar zwart!

1 like

Ahww arme kleine Grace. Ik ging ook niet heel vaak hoor. Meestal gingen we gewoon naar een normaal café of naar de kantine, haha. Soms maakten we een uitstapje naar de Coffee Company in een superchique straat, om de hoek bij scholen die echt fancy waren. Daar kwamen altijd van die legers kakmeisjes, identiek gekleed in Uggs en bontkraagjassen en met een lelijke Louis Vuitton aan de arm. Vonden we erg fascinerend. En een beetje eng.

#ffcoffeememories #shareyourmoment

2 likes

JA!!! Hahaha

1 like

Oke sommigen eigenlijk geen van beide. Maar heb de minst slechte optie gekozen dan :stuck_out_tongue:

3 likes

Als het over de Beethovenstraat gaat, daar heb ik gewoond hahaha. Ben geen kakmeisje :triumph:

Bij heel veel polls heb ik echt geen flauw idee wat het verschil is haha. Maar toch wat ingevuld. :nerd_face:

3 likes

Haha same :crazy_face:

1 like

Op mijn werk zijn alleen maar koffiedrinkers, bij mijn vriend thee. Dus hoe zit het hier??

• Koffie
  • Thee

0 stemmers

Ik ben begonnen met ijskoffie, dat drink ik al een jaar ofzo en ik wilde ook echt geen warme koffie. En sinds september soms een keer een starbuckskoffie. Een maand geleden ofzo kocht ik nespresso oploskoffie omdat de smaak ‘witte chocolade en pistache’ me aansprak. En toen ben ik tijdens het voorbereiden van de tentamens begonnen met koffie drinken en nu drink ik elke ochtend een mok oplos-/roerkoffie. Maar vind t wel stom.

1 like

Ik weet niet eens het verschil tussen hardcore hardstyle deephouse techno en al die shit :cry:

17 likes