Stel hier je persoonlijke vraag #5

Het meeste tussen de 2 of 5 euro. Had ook een paar nieuwe schoenen meegenomen die ik niet pastte, die heb ik geloof ik voor 10 of 15 verkocht. Je kan het proberen maar ik zou er niet te veel op rekenen dat mensen er veel geld voor willen geven. Mijn tactiek was gewoon inzetten met een hogere prijs, hen een tegenbod laten doen en dan in het midden uitkomen. Dan heb je het in ieder geval verkocht - kleine kans namelijk dat er later iemand anders terug komt voor hetzelfde kledingstuk namelijk.

Edit: Wat @Koekwaus zegt, ik zou die duurdere items dan inderdaad ergens anders proberen te verkopen - zo bespaar je jezelf ook de eindeloze onderhandeling die dan nergens op uit komt (ik heb voordat ik die schoenen verkocht wel 15 mensen gehad die ze voor een paar euro wilden, maar ik hield mijn poot stijf haha)

Ik vind het vooral hilarisch hoe aangevallen Duitsers zich voelen als ik in hun land ze in het Engels aanspreek. Dan gaan ze doen alsof ze geen Engels verstaan etc. Ik blijf het gewoon doen overigens.

8 likes

Ugh ja!! :roll_eyes: De vriendin van een vriend van me woont (woonde, want nu zijn ze samen weg uit NL) al 10 jaar hier en sprak of verstond serieus geen woord Nederlands en vond het ook allemaal maar stom hier. En dan deed ze ook uit de hoogte over haar geweldige ‘thuisland’ en taal (Frans), terwijl ze er dus al meer dan 1/3e van haar leven weg was en ze hier werk/woning etc. had. Waarom woon je hier dan :rage: Ze zijn samen ook niet naar haar land verhuist nu maar naar een nieuw land waar ze nu allebei de taal niet/amper spreken.

1 like

Ik heb zelf de fila’s, vind ze heel tof en ze zitten echt heerlijk, heb er niet op gestemd omdat ze je outfit wel meteen een vrij specifieke uitstraling geven en omdat je aangaf witte sneakers ‘nodig’ te hebben ben ik er vanuit gegaan dat je iets zoekt wat overal wel onder kan. Ik zou trouwens niet zo snel voor canvas gaan, dus de Vans of de All Stars, want snel vies en een stuk lastiger schoon te krijgen dan ‘gladde’ schoenen.

1 like

Ik doe m’n vans/all stars gewoon in de wasmachine :slight_smile: Beetje vanish erbij, zijn ze weer helemaal mooi wit.

1 like

Whaha wel mooi dat je nu het woord ‘excluden’ gebruikt in plaats van gewoon buitensluiten/uitsluiten :’)
Kan ze niet mee doen met het gesprek als zij gewoon Engels praat en de rest Nederlands terug praat?
Met mijn ex spreek ik altijd Nederlands, en hij praat meestal in het Engels terug. Gaat prima verder. Soms begrijpt hij een Nederlands woord niet en dan zoeken we Engelse vertaling, soms snap ik een Engels woord niet en zoekt ie een ander woord. (Hij zou meer Nederlands moeten praten hoor, hij kan het ook gewoon prima, maar ik snap wel omdat Engels sneller gaat je dan daar meer aan blijft vasthouden. In het Nederlands is zijn actieve vocabulaire nu eenmaal een stuk kleiner)

1 like

Ik heb inmiddels al 6 paar Nike Air Force en vind ze echt HEERLIJK lopen. Als je veel loopt, zou ik echt voor die gaan

4 likes

Ik loop btw heel veel op asics, die zitten ook onwijs lekker!

1 like

Ja die heb ik dus niet, die gespleten tong. Vind dat er zelf wat gek uit zien xD Dus ik heb een normale tong. Haha

1 like

Ik heb wel een relatie, maar zou toch echt niet weten hoe een weg daarin er uit zou moeten zien haha. Qua carriĂšre weet ik niet zo goed? Ik heb wel inmiddels na zeven jaar een lijn gevonden in studeren, in plaats van een beetje rondzwerven en veel random vakken en nevenactiviteiten doen, die hopelijk wel ergens naartoe leidt, maar of dat ook echt zo is moeten we nog maar zien.

Besteed(de) je tijdens je WO Bachelor ook tijd aan je studie in de avond en in de weekenden? (15 minuten even een mailtje beantwoorden of een opdrachtje afmaken telt niet. Verplichte avondcolleges ook niet. Het gaat erom of je in avonden of weekenden echt tijd reserveerde voor je studie)

• Ja, meestal
  • Ja, maar alleen in drukke periodes of als er een deadline was
  • Heel zelden
  • Nee

0 stemmers

En tijdens je Master?

• Ja, meestal
  • Ja, maar alleen in drukke periodes of als er een deadline was
  • Heel zelden
  • Nee

0 stemmers

Ik besteed even veel tijd, terwijl ik in mijn bachelor twee studies tegelijk deed en ik nu een 1-jarige master in 2 jaar doe haha (dus eigenlijk 1/4 van de studielast heb). En ik ben zelfs nu minder goede resultaten aan het halen HOE DAN. Dit is confronterend :zipper_mouth_face:

1 like

Volmondige ja. Met mn saaie hbo opleiding gestopt tijdens mijn scriptie en nu werk ik in de zorg en volg een mbo niveau 3 opleiding en het is echt een hele goede keus

14 likes

Als je een van deze twee zou mogen afschaffen, welke zou je dan kiezen? Laat hierbij eventuele gevolgen voor klimaat, natuur etc. buiten beschouwing.

• Regen
  • Wind

0 stemmers

Ik ben zelf gepassioneerd windhater, maar iedereen in mijn omgeving roept altijd regen want nat. Tegen regen kun je je kleden of wapenen met een paraplu, tegen wind kan je niks en wind is kut

4 likes

Je hebt oneindig gelijk en iedereen die het oneens is met je, is fout.

15 likes

Huh ik zie jou juist als een super streberige student, haha.

3 likes

Haha ik wilde dit zeggen.
In m’n bachelor moest ik vaak wel op zondag aan de slag als ik maandag werkgroep had, maar vaker was m’n idee “lekker avondje/weekend vrijhouden” en dan had ik de boel weer uit lopen stellen en moest ik wel
 Probeer het nu met m’n master afronden ook, maar nu zit ik alsnog noodgedwongen op zondagochtenden in de bieb.

Hoe gaat dat trouwens met je PhD dan eigenlijk, moet je dan soms ook dingen inhalen omdat je tijdens de werkweek dingen heb uitgesteld? En was dat niet één gevecht, je PhD in combinatie met uitstelgedrag? Dat is waarom ik dat idee al vrij snel heb laten varen :rofl:

@booklover. Ha ik ook! Je deelt wel eens je werkplanning en dan denk ik wow alles volgepland en veel voorbereiding voor colleges ook.

2 likes

Ik vind die fila’s supervet maar als het voor mn werk was zou ik voor de stan smiths of vans gaan

Maar wind in de zomer is zo fijn, of mag je alleen wind in de winter afschaffen :sweat_smile:

1 like