Innerlijk/persoonlijkheid maar die vind ik ook het moeilijkste om te accepteren. Met mijn werk krijg ik vaak complimenten over mijn uiterlijk (klinkt echt stom om te zeggen haha) en dat went wel want dat is zo oppervlakkig, maar als iemand iets over je innerlijk zegt dan vind ik dat zo ongemakkelijk.
Ik vind complimenten over mân uiterlijk eigenlijk nooit leuk, ben zo onzeker over mijn lichaam en mân huid en mân haar. Als iemand daar dan wat over zegt, aardig of niet, voel ik me onwijs ongemakkelijk. Laatst zei iemand bijv dat mân huid zo opgeknapt was en dan denk ik direct: âoh dus hiervoor was ik lelijk?â. Dan kan ik 100 jaar in de spiegel turen en ieder vlekje is dan afzichtelijk.
Terwijl laatst iemand een compliment gaf over dat ik op een creatieve manier omga met woede uitbarstingen van mân kind, dat een heel ander gevoel gaf. Toen kon ik oprecht bedanken en het compliment ook aannemen zeg maar.
Ik weet niet of ik dit goed uitleg hahaha. Maar complimenten over mân uiterlijk vind ik echt vreselijk
Ik ben niet echt gek op complimenten krijgen en de hele etiquette die erbij hoort. Kennelijk moet je na een compliment een heel gesprek starten? Maar dat is ook zoân gedoe
Vind een compliment voor mezelf ongemakkelijk, maar over mijn kind wel leuk.
Oh nee ik shush volgens mij best vaak zelf mensen die dicht bij me staan bedenk ik me nu. Ik hoor ook wel eens âdont shush meâ. Of nog erger dat ik met mân hand zo op en neer ga van mag het ff wat zachter? Komt ook omdat ik ben opgegroeid met een vader met een van nature keiharde stem en nu een vriend die echt schreeuwt aan de telefoon als hij belt met vrienden/familie. Sheeesh. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat shushen denigrerend overkomt. Daar moet ik echt op letten niet meer te doen.
Ik heb geen beste vriendin. Vroeger altijd wel. Maar ik heb nu âalâ iets van 8 jaar een beste vriend, maarja dat is dus eigenlijk hetzelfde.
Ik douche zowel in de ochtend als in de avond en als ik gesport heb dan ook nog daarna
Wat is vervelender?
- Buren die muziek hard aan hebben staan
- Buren die je a capella hoort zingen
0 stemmers
Ik heb beide, maar de zingende kan je makkelijk dempen als je tv aan hebt staan. De muziek is echter zo hard dat je dat overal nog doorheen hoort bonken, dan kun je niet eens normaal tv kijken zonder je te ergeren
Ik woonde tot corona in Denemarken en heb daar nog veel spullen staan (geen meubels, maar wel veel spullen die ik normaal dagelijks gebruik zoals kleding/(studie)boeken/verzoringsspullen/keukenspullen etc.) Ik heb inmiddels maar de huur opgezegd vanaf 1 juli, maar nu ben ik in dubio wanneer ik mijn spullen moet ophalen en mijn studio moet schoonmaken/sleutels inleveren. De ideale situatie zou zijn dat ik met mijn zus mijn spullen ophaal met haar auto, maar zij mag Denemarken niet in omdat ze er niet woont. Dus ik moet waarschijnlijk op en neer met het vliegtuig (en de spullen die ik niet meekrijg kan ik bij een vriendin stallen).
Ik twijfel of het slim is om binnenkort te gaan zodat ik mijn spullen weer heb, ik er niet meer aan hoef te denken en omdat je niet weet of de omstandigheden veranderen in de toekomst. Of dat het slimmer is om te wachten, want wie weet versoepelt het beleid en kan ik bijvoorbeeld toch met mijn zus erheen rijden. Wat zouden jullie doen?
- Binnenkort gaan
- Ergens in juni gaan
- Niet gaan en vriendin vragen om kamer leeg te halen/op te ruimen en spullen bij haar te stallen
- Anders âŠ
0 stemmers
Hahahaha!
Ik vond metal overigens wel al leuk hoor, alleen ik wist er niet zoveel van af en hield het bij Black Sabbath, Slayer en bands die door hem ongetwijfeld als ~poser~ zouden zijn bestempeld (mind you: we waren 15, haha!) zoals Trivium en Children of Bodom.
Het was zeker niet mijn favoriete genre of wat ik het meest luisterde, ik denk dat wie me een beetje op het forum herkent bewust is van mijn grote liefde voor popmuziek en rap enzo!
Toen ik wat binnen no time mijn beste vriend werd leerde kennen en hem toevoegde op msn, zette ik altijd wanneer hij online was de last.fm-radio van Aborted aan (echt een fantastisch truukje om over te komen alsof je kennis had van alle groepen enzo, ik wist dat hij naar Aborted luisterde en kon zo laten zien dat ik niet alleen Aborted kende, maar ook alle andere goede bands die ermee werde geassocieerd!) en ging ik me héél serieus verdiepen in metal. Ik geloof dat ik minstens een uur per dag MetalArchives las, op zoek ging naar obscure bootlegs die je via blogspot kon downloaden enzo, en ook progmuziek ging luisteren om de techniek beter te leren kennen. Ik was echt heel geïnvesteerd - ik heb nooit zoveel moeite gedaan voor een jongen, maar de crush was intens!
Hij nodigde me toen uit op een metalforum en ik werd inderdaad gezien als een soort van magische pony die niet alleen jong en vrouw was, maar écht trve was en altijd heel serieuze berichten plaatste. Ik werd toen ook mod, leerde leden kennen op concerten en raakte met sommigen ook wel 4 life bevriend. Die crush heeft me echt veel gebracht, ik mis die drive die ik als vijftienjarige voelde soms ook wel erg!
Ik zou in deze situatie even contact opnemen met de organen die over in- en uitreizen gaan in beide landen om te kijken of dit âmagâ.
Zo niet, iemand ter plekke vragen om je spullen op te sturen voor zo ver mogelijk en met de huisbaas afspraken maken over sleutels etc.
Haha! Dit is zo toevallig! Ik was gisteren aan het bellen met een vriend die ik sinds mijn 16e ken en hij is (nog steeds) overtuigd metalhead maar dat was hij toen ook al. Heb veel van mijn smaak in metal aan hem te danken (al luister ik het niet superveel meer) maar dat was ook zeker voor een deel omdat ik hem heel cool en stoer vond en een crush op hem had (maar hij was al 20⊠dus hij zou nooit iets in me zien).
Maar goed, hij is ondertussen 35 en hij had het over zijn mislukte datingleven en dat hij liever geen vrouwen meer date binnen de metalscene omdat het altijd fout gaat. En toen had hij iets dat er ook weinig vrouwen waren die uit zichzelf metal luisteren, maar het meestal doen om een vriendje oid een plezier te doen.
En toen had ik dat verhaal van - jou dus blijkbaar- verteld, wat ik op EGF nog gelezen had, omdat ik dat zo grappig vond. Zo iets wat volledig uit de hand loopt en opeens ben je moderator op een metalforum en dat iedereen daar zei dat het zo cool was dat jij gewoon een meid was die ECHT van metal hield. Heb wel gezegd dat je de muziek van lieverlee wel oprecht bent gaan waarderen hoor. Hij moest er ook heel hard om lachen en vroeg wie dat dan was omdat hij ook veel op metalfan en zware metalen heeft gezeten, maar ik wist echt oprecht niet meer wie van het forum het was en of diegene ook mee was naar FF. Zou het sowieso niet zeggen hoor, maar vind het grappig dat dit nu zo naar boven komt terwijl ik gisteren zat te bedenken wie het ook alweer was van dat briljante verhaal.
Ja om te studeren inderdaad. Oh ok goed om te weten, ik las dat als je kan aantonen dat je er woont en werkt/studeert je wel terug mag keren (ik heb een CPR registratie en de yellow healthcare card + studentenkaart). Hmm, oké denk dat ik vooralsnog maar wacht dan en anders de vriendin vraag want vrij weinig zin om daar 2 weken in quarantaine te zitten. Thanks voor de info!
@vuilnisglitter Slim, ga idd even kijken of iets of iemand mij meer informatie kan geven over mijn specifieke situatie.
Hahahaha, wat grappig! Ik vond metal wel écht leuk, sowieso, ik ben en was destijds al helemaal echt heeelemaal gek op muziek, dus alles wat mijn kennis kon verrijken kwam ongeacht de drijfveer praktisch heel fijn uit, maar ik had me er waarschijnlijk niet zo in verdiept als ik die crush niet had gehad!
De crush ging overigens echt héél snel voorbij en werd mijn allerbeste vriend, maar ik haalde wel echt een soort van trots uit het feit dat ik zo snel zo beleerd was, veel meer dan mijn leeftijdsgenoten enzo, haha, en dat zonder ooit een ~metaluiterlijk~ te hoeven aannemen of te hoeven doen alsof ik niet ook naar andere muziek luisterde, dat was juist wel echt mijn ding geworden, dat ik ook van pop en trash hield en naar het concert van Rihanna was geweest.
Ik denk overigens inderdaad dat veel meiden naar metal zijn gaan luisteren voor vriendjes enzo, maar ook dan veel jongens dat zijn gaan doen om indruk op elkaar te maken of deel te worden uit een groep. Het is ook niet zo dat je per ongeluk naar Windir luistert en op slag verliefd wordt, er is altijd wel een invloed van buitenaf nodig! Ik vond mijn reden uiteindelijk ook niet minder nobel dan die van mijn metalvrienden.
(Het was overigens een Italiaans forum, ik ben nooit actief geweest in het Nederlandse forumcircuit op EGF/FF na!)
Heb je het hem ooit verteld trouwens? Die vriend van mij zei na dat verhaal wat hij wel erg grappig vond: jee, wel een heel heftige fase zeg, bijna op het enge af. Heb gezegd dat dat normaal is voor 15-jarige meisjes. Hij vond dat wel heftig.
Heb even overwogen: is dit de tijd om te vertellen dat ik op diezelfde leeftijd dagelijks zijn forumposts op metalfan, zware metalen en scholieren.nl bijhield, alle fotoâs op het internet van hem opzocht en opsloeg en veelal ook printte zodat ik ze in mijn dagboek kon plakken, zijn cu2 dagelijks stalkte en bijhield met welke vrouwen hij interacties had online en over hem schreef in mijn dagboek? Toch maar niet gedaan.
Oja en ik had ook een word bestand waarin ik alle complimenteuze dingen die hij op MSN tegen me zei kopieerde zodat ik het na kon lezen.
Haha ja hoor, ik heb het hem wel verteld - overigens wel pas nadat ik het verhaal op EGF postte! Toen ik die post op het forum maakte dacht ik echt dat iedereen me raar en creepy zou vinden, maar nadat ik er zoveel likes op kreeg enzo ging ik er ook anders naar kijken, gewoon als een grappig voorbeeld van tienergedrag, en schaamde ik me er ook een stuk minder voor.
Omdat mijn crush zo snel overging en mijn gedrag wat muziek betrof wel hetzelfde bleef, ging ik ervan uit dat ik me met welke-andere-input dan ook op dezelfde manier zou hebben gedragen. Ik was zéker niet zo obsessief geworden over de muziek als ik er ook niet heel veel persoonlijke voldoening uit had gehaald - anders was ik wel gewoon doorgegaan met de last.fm-radio gebruiken en af en toe iets obscuurs opzoeken om cool over te komen, ofzo!
Hij had geen sociale media en hij had me zélf uitgenodigd voor dat forum, dus het voelde op dat moment ook wel enigszins creepy maar niet per se stalkerig (hoewel ik hem anders ongetwijfeld wel had gestalkt, hoor, haha, dat deed ik als vijftienjarige sowieso tot op het enge af zodra ik iemand interessant vond!).
Wij wachtten nadat we elkaar leerden kennen op een feestje na school altijd samen op de bus, en ik heb hem toen ik laatst bij hem op bezoek was (hij woont inmiddels in het buitenland, maar we blijven elkaar zeer regelmatig zien) wel opgebiecht dat ik destijds mijn metalkennis zo heb uitgebreid heb met als doel meer gesprekstof met hem te hebben, haha! Hij heeft me toen overigens opgebiecht dat hij voor de metalpraat al verliefd op me was en dat dat helemaal niet nodig was geweest, maar ja. Ik heb nergens spijt van!
100 euro maar dat is omdat ik slechte rug, slechte heupen en slechte knieĂ«n heb dus wil ik het lopen ĂŒberhaupt overleven wil ik wel goede schoenen
Ik vind achtbanen enzo op zich geweldig, ook het technische aspect vind ik fantastisch, maar de ervaring inclusief druk park en lange rijen vind ik niet leuk.
Ik heb pas âŹ170 afgetikt Vet veel geld, maar ik heb 7 paar aangepast gekregen en dit zat het lekkerst. En die bleken het duurst te zijn
En die tweede vraag; ja zonde als je er niks aan vindt en je hebt zoveel geld uitgegeven. Maar gaan lopen op niet goede schoenen en daarmee een blessure oplopen laat je de sport nou ook niet echt goed ervaren en leuk vinden.
Dus ik zou zeggen: pas met goede schoenen weet je of het wat vindt. Maar ik zou ze aan laten meten en dan misschien een budget doorgeven. Maar dan kom je bij een hardloopzaak volgens mij altijd wel boven âŹ120 uit.
(Overigens als kind liep ik niet op de duurste schoenen en ik liep goed hard, maar een kinderlichaam kan wel wat meer aan dan een volwassen lijf met dito gewicht).
Edit: hardloopschoenen gaan wel 2 jaar mee (en afhankelijk van afstand natuurlijk. Meestal iets van 1500km). Voor mij is het wel een reden om ze te gebruiken in ieder geval, heb die dure krengen niet voor niks gekocht.