Stel je persoonlijke vraag #15

Schoenen gaan bij mij een halfjaar mee en dan vind ik het zonde om er steeds veel aan uit te geven. Voor 60 euro heb ik vaak een fijn paar hardloopschoenen. Ik heb ook geluk dat ik niet zo snel last van blessures heb anders had ik wel meer betaald.

1 like

Ik begon met lopen op een paartje dat ik al had. Toen kreeg ik heel snel last van mijn schenen, dus toch maar een paartje laten aanmeten. Die waren 150 euro en daar heb ik denk ik 2 jaar op gelopen. Toen heb ik nieuwe uit de outlet gehaald met dezelfde zool.

1 like

Los van het feit dat ik hardlopen vreselijk vind… het is wel een laagdrempelige sport (het kan altijd) maar dat schoenen aspect vind ik zo vervelend.

Bij bijna elke sport kom je in het begin weg met een goedkope uitrusting maar bij hardlopen dus eigenlijk meestal niet.

5 likes

Ik ben nieuwsgierig.

Wie kijkt hier (dagelijks of bijna dagelijks) GTST?

• Ik
  • Ik niet

0 stemmers

Wie kijkt het nu niet maar vroeger wel?

• Ik
  • Ik niet

0 stemmers

Uit een lijstje met ‘geheime sociale codes’ van de adel:

“Maak je niet te druk om goede smaak. Bezig zijn met smaak is namelijk typisch iets van de middenklasse; de lagere klasse heeft het niet en de hogere klasse heeft het niet nodig. Smaak heeft in elk geval niets met duur te maken. Natuurlijk is het met een goed gevulde kontzak makkelijker om smaakvolle dingen te scoren, maar het ostentatief tentoonspreiden van duur is zelden een teken van klasse. Wie smaakvol voor de dag wil komen, mijdt hoe dan ook de volgende items…

Wat heb jij hiervan?

• tuinkabouters of Boeddhabeelden
  • kleding met opzichte logo’s en slogans erop
  • decoratie hangend aan de binnenspiegel van de auto
  • schoothond(jes)
  • papegaai(en)
  • supercars van na 1990
  • driekwartbroeken
  • shirts met een borstzakje
  • teenslippers
  • dasspelden
  • tatoeages
  • bretels
  • iets van Rivièra Maison
  • nylon kleding
  • koikarpers
  • Crocs
  • iets uit het oeuvre van André Rieu
  • overhemden met een extreem hoge kraag, een borstzakje of een koddige voering met bloemetjesmotief
  • niets van dit, ik heb klasse

0 stemmers

https://www.quotenet.nl/lifestyle/a141867/adel-voor-dummies-met-adellijke-woordenlijst-141867/ (link werd net door iemand gedeeld in een ander topic)

Op je auto

zomervakantie = zonvakantie = slippers

1 like

Ik haat kleding met borstzakjes. Daar let ik echt op en koop ik niet.
Ik ben dus gewoon een classy bitch

4 likes

Zit nu in m’n langste, bijna vijf jaar

1 like

Maar gaan ze dan niet relatief kort mee omdat je ook relatief goedkope schoenen koopt? Mijn ouders lopen gemiddeld 2 à 3 keer per week hard en zij doen een tot twee jaar met hun schoenen. Ze gaan altijd naar een speciaalzaak hier in de buurt en betalen dan iets van 120 euro, als schoenen eerder op zijn dan “normaal” krijg je daar ook weer een nieuw paar schoenen mee, juist omdat je van zulke schoenen een langere levensduur moet kunnen verwachten.
Ik loop zelf niet zo fanatiek en mijn schoenen heb ik nu al jaren, ze zijn nu wel aan vervanging toe, dus dan geef ik juist wat meer uit omdat ik weet dat ik met mijn loopfrequentie lang met een paar kan doen.

1 like

Ze gingen niet relatief kort mee. Ik liep vaak elke dag en dan heel veel. Als ik drie keer in de week hardloop gaan ze langer mee

Heb jij veel inkijk in je woning? Dus kunnen mensen van de straat je huis inkijken? Als je vitrage hebt heb je dus geen inkijk tenzij het helemaal doorzichtig is.

• Ja, je kunt mijn hele huis in kijken, van voorraam tot achtertuin
  • Deels, je kunt een deel van mijn huis zien waar ik ook veel ben (keuken of juist woonkamer bijvoorbeeld)
  • Deels, maar daar ben ik weinig
  • Nee, je ziet niks vanaf de straat

0 stemmers

Was jij je handen beter voordat of nadat je naar buiten gaat?

• Voor
  • Na
  • Even goed
  • Ik was mijn handen nooit

0 stemmers

Woon op de begane grond, in het centrum. Dat vind ik ook wel irritant nu het lekkerder weer wordt, meer mensen die langs mijn huis lopen. Soms wil ik gewoon lekker voor pampus op de bank kunnen liggen, met mijn hand in mijn broek, zonder dat er weer een kerel (het zijn altijd mannen) zijn neus tegen het raam drukt. Doe ik overigens nog steeds hoor, minus die hand dan. Raamstickers heb ik trouwens wel gehad, maar ik kijk zelf ook graag naar buiten, dus die heb ik weer weggehaald.

Lijkt me heel irritant.

Ik verbaas me dus altijd over woningen aan drukke straten waar je echt alles kunt zien. Ook 's avonds gaan de gordijnen niet dicht. Door Nederland lopen is net als TV kijken en steeds van zappen. Ik vind het heerlijk, maar ik zou echt nooit in zo’n woning willen wonen. Ik zou me altijd bekeken voelen. Wij hebben in ons appartement een voordeur met een raam en daar voelde ik me al bekeken, en daar lopen misschien 20 mensen op een dag. Snel een raamsticker op gedaan dus.

En over dat handen wassen: ik ben veel banger corona aan anderen te geven dan het zelf te krijgen. Dus voor ben ik een minuut bezig, na altijd wel 20 seconden maar nooit heel grondig ofzo en soms ga ik zelfs naar de wc als ik nodig moet. Niet logisch, ik weet het.

1 like

Evengoed is beide toch? Dus ik was ze voordat ik naar buiten ga en nadat ik buiten ben geweest

1 like

Ja, het is ook weer niet zo drukke straat, volgens mij is er nu al een half uur niemand langs gelopen. Maar vooral op zaterdagmiddag lopen er veel mensen langs, die weer naar hun geparkeerde auto gaan. Dus het is nog niet irritant genoeg dat ik de ramen wil dichtplakken zoals inderdaad veel van mijn buren hebben gedaan. Ik houd van licht, ruimte en naar buiten kijken en het grootste deel van de tijd kan ik me er niet zo aan storen. Gordijnen gaan 's avonds trouwens wel altijd dicht.

3 likes

Nee ik bedoelde of je ze bij naar buiten gaan als weer binnen komen op dezelfde manier wast.
Ik bedenk me nu dat er vast mensen zijn die het maar 1 keer doen.

Ik woon ook in het centrum op de begane grond. Ik vind het heerlijk eigenlijk, zelf naar zoveel langslopende mensen kunnen kijken.
Als het donker wordt trek ik de plisse gordijnen dicht, zodat ik 's ochtends gewoon halfnaakt rond kan lopen als ik dat wil en zodra ik er klaar voor ben gaan ze weer open. Zou niet anders willen. Zit altijd in het hoekje direct naast het raam ook:

21 likes

Oh, ik las de vraag verkeerd!

Is het oké om aan mijn nieuwe verbouwende buren te vragen of ze een beetje rekening kunnen houden met mijn thuiswerken? (Zoals niet alles te verspreiden over de dag, maar gewoon veel boren in een keer ipv steeds een beetje?) Ik ben schrik steeds op van de geluiden en ben er dan even helemaal uit. Als het even doorgaat, kan ik me er aan aanpassen.

• Ja
  • Nee

0 stemmers