Stel je persoonlijke vraag #15

Maar maak je ruzie en dan zand erover? Of wat bedoel je met hekel aan uitpraten?
En werkt dat voor jou/in jouw (vriendschappelijke) relaties? Ruzie maken en het dan niet uitpraten.
Ik had bijvoorbeeld heel vaak ruzie met een ex en dan stormde hij gewoon boos weg, na paar dagen kwam hij weer aan met joe sorry nog en nu verder met waar we gebleven waren. En als ik dan vroeg van joe hoe voorkomen we dat we dit elke week hebben werd hij weer boos en hadden we weer ruzie óver de ruzie. Hij wilde gewoon zand erover en het er verder nooit meer over hebben.

Bedoel je dan of je je IQ enz wil weten? Of bedoel je of je jezelf dom of slim vindt

Ja ik herken het wel met bepaalde onderwerpen, dan denk ik van ja we komen hier toch nooit uit dus kunnen er wel eindeloos over discussiëren/half ruzie maken maar maakt het er niet gezelliger op. Laten we het achter ons laten.
Maar bedenk me nu dat het dan nooit echt hele persoonlijke dingen zijn waar we ruzie/discussie over hebben gemaakt. Als het echt iets is dat me gekwetst heeft of de ander dan vind ik uitpraten wel van waarde.
Want merk ook dat met “zand erover” en niet uitpraten dat het dan toch vaak op de achtergrond ergens nog invloed heeft.

Ik vermijd conflicten vaak wel, omdat ik bang ben om de grond in getrapt te worden. En ben ook best wel bang voor escalaties, maar anderzijds wil ik dingen ook wel graag oplossen. Het ligt ook wel een beetje aan de andere persoon, als ik weet dat diegene heel heftig kan reageren, dan laat ik het liever en als ik weet dat met de ander te praten valt, dan wil ik het ‘conflict’ wel aangaan.

Ah oke! Ik vind mezelf minder slim dan mn IQ zegt, zeker als ik kijk naar dit forum. Denk overigens dat mn leeftijd ook wel meespeelt, want volgens mij ben ik jonger dan de gemiddelde forummer, maar ik twijfel daardoor dus een beetje wat ik vind. Vergeleken met mn vrienden slim, vergeleken met hier niet zo snugger. Ik weet het niet zo goed

1 like

Echt over van alles. Maar probleem met hem was dat het heel fel werd en snel escaleerde. Zelfs bij onzinzaken.
Bij dat van jouw vriend zou ik bijvoorbeeld uitpraten iets vinden van “ik vind het vervelend dat je dat niet gedaan hebt terwijl je het had beloofd” “ik had het inderdaad beloofd, volgende keer zal ik het wel doen (sorry)”.
Bij die gast zou het dan zo zijn gegaan “ik vind het vervelend dat je dat niet gedaan hebt terwijl je het had beloofd” “ok, zeur niet zo”. :sweat_smile:

1 like

Je kan uit niemands post op dit forum IQ aflezen hoor.

Slim (willen) overkomen en slim zijn, zijn twee verschillende dingen.

30 likes

Ik zou echt zo graag willen dat dit mogelijk was haha. In mijn werk (ziekenhuis) is beide belangrijk. Kennis en leren is bij mij echt 10+, super goed. Maar mijn inlevingsvermogen is vrijwel niet bestaand. Wat in sommige heftige casussen opzich wel handig is, maar zie nu al tegen het moment op dat ik alleen moet staan met niet-meewerkende patiënten. Want ik weet gewoon echt niet hoe ik dan moet reageren. Ben soms echt bang dat ik op een gegeven moment gewoon ontslagen ga worden hierom omdat het niks met mij gaat worden zo. Ben altijd zo jaloers op mensen die meteen lief, sociaal en open overkomen.

1 like

Of onze mening onderbouwen met selectieve bronnen en dat verpakken in een lang epos waardoor de helft van de lezers sowieso al afhaakt.

Een manier met woorden hebben wil niet zeggen dat wat je verkondigd ook daadwerkelijk slim is, of enige substantie heeft.

Een papegaai kan immers ook praten.

16 likes

Of de jaarlijkse BNN IQ test waarop iedereen 135 scoort!!!

10 likes

Hahaha nee oké! Al zie ik soms echt discussies waarvan ik denk:“Wow dit had ik ook willen kunnen formuleren.” Of forummers met zoveel achtergrondkennis

1 like

Ik heb mezelf een tijd lang gedwongen assertief te doen in bepaalde situaties. De laatste keer was in een supermarkt waar je d.m.v een kleurensysteem op een schermpje wist wanneer je aan de beurt was. Na vet lang wachten was ik aan de beurt en drong er een vrouw voor. Toen ik normaal uitlegde aan die vrouw dat zij nog niet aan de beurt was negeerde ze me volkomen, en heb toen best een scène geschopt, moest nog net niet huilen :redface: Sindsdien pick ik m’n battles in dit soort situaties, want ik kan het klaarblijkelijk niet op een normale manier.

13 likes

Ik leef voor karaoke.

3 likes

Naar aanleiding van het FF Boulevard topic. Gebruikt jouw vriend/man haargel?

• Ja en hij is Nederlands
  • Ja en hij is niet Nederlands
  • Nee en hij is Nederlands
  • Nee en hij is niet Nederlands
  • Ik heb geen (mannelijke) partner maar ik wil per se stemmen

0 stemmers

Sorry voor de mensen die op vrouwen vallen, dit is even alleen relevant voor de mannelijke partners.

Specifiek haargel of elk product? Hij gebruikt wel mousse namelijk.

Als het crunchy wordt mag je ja stemmen.

3 likes

Ik ook!!

Ik doe dit alleen als iemand mij allemaal intenties en motieven in de schoenen schuift waar ik mezelf totaal niet in herken. Bijv. als iemand dan roept “En dan doe je dat expres om mij te pesten…” Dan heb ik zoiets van kut dat jij dat ervaart/interpreteert maar daar krijg je geen oprechte sorry voor.

7 likes

Ja tegen mijn wil

1 like

Haha nou jouw vader doet het tenminste als ie een paar biertjes op heeft. ik ken heel veel mensen (voornamelijk collega’s) die denken dat ze geniaal zijn omdat ‘alleen geniale mensen alle 10 deze vragen goed hebben!!!1!!1!11’ en die dus nuchter zijn als ze dat delen

1 like