Ik woon op de begane grond in een medium rustige straat, gelukkig zit de slaapkamer aan de voorkant, met een groot raam waar een flinke struik voor staat! 's Nachts is het eigenlijk altijd lekker rustig, we slapen altijd met het raam open en dat kan prima.
De indeling van slaapkamer aan de voorkant en zitkamer aan de achterkant was voor mij ook echt doorslaggevend bij de koop, ik heb het hele jaar lekker zicht op de tuin en hoef niet door m’n slaapkamer of keuken te manoeuvreren om in de tuin te komen zoals in de meeste van deze jaren 30 appartementen.
Wat is een supercar?
Normaal gesproken ben ik geen zeikerd, maar nu iedereen niet alleen verplicht moet thuiswerken maar ook geen uitwijkmogelijkheid heeft vind ik het eigenlijk bijzonder asociaal om heel de dag keihard te klussen. Beetje hameren of zagen is prima, maar ze waren hier tijdje terug heel de dag met een betonboor bezig. Zonder briefje niks, ik heb mijn inner Karen unleashed. Denk niet dat ik uitgenodigd wordt voor de housewarming maar geluidsoverlast was wel tot minimum nu.
Ja want ik heb nog geen gordijnen
" Amnesty: Aantal executies wereldwijd blijft afnemen, piek in Saoedi-Arabië"
Hoe lees jij deze titel?
- Dat vooral in Saoedi-Arabië het aantal executies afnam.
- Dat Saoedi-Arabië juist het land is waar ze nog veel executies uitvoeren.
0 stemmers
Ik heb een t-shirt met een getekend borstzakje met Baby Yoda erin. Ben ik dan stijl en klasse of gewoon een smakeloze nerd?
Je bent op een karaokefeest en het is jouw beurt. Wat ga je zingen?
- My heart will go on - Celine Dion
- Sterrenstof - Jeugd Van Tegenwoordig
- Like a prayer - Madonna
- I will survive - Gloria Gaynor
- Heb je even voor mij - Frans Bauer
- I want it that way - Backstreet Boys
- Barbiegirl - Aqua
0 stemmers
Heb je wel eens in een cafe / op een feest gekaraoked?
- ja, is m’n grootste hobby
- ja, maar niet voor herhaling vatbaar
- nee, maar lijkt me wel leuk
- nee, ik ga liever gewoon dood
0 stemmers
Wat vind je leuker bij zo’n avond: naar anderen luisteren of zelf zingen?
-
- zelf zingen
-
- luisteren
-
- allebei even leuk
-
- allebei even kut
0 stemmers
In een café vind ik het echt de hel, maar gewoon met vrienden is echt heel leuk
Zou het anders interpreteren. Maar weet met mijn gezonde verstand ook wel dat het uitzonderlijk goed nieuws zou zijn als Saoedi Arabië hun aantal zouden laten zakken. Niet echt aannemelijke dat er een daling zou zijn.
Love karaoke. Ik kan echt voor geen meter zingen, daarom vind ik het zo leuk. Inmiddels sta ik er ook wel om bekend haha ik zorg altijd wel dat ik op t podium kom. Nooit alleen trouwens, wel altijd graag met meerdere mensen
Ik sprak vroeger met mensen af omdat ze singstar hadden, niet omdat ik die mensen nou zo leuk vond
Ja en dat had ik dus ook vandaar die vraag.
Vind jij jezelf conflictvermijdend?
- Ja
- Nee
- Weet ik niet zo goed
0 stemmers
Waarom vermijd je wel eens conflicten?
- Ik vermijd nooit conflicten
- Ik ben niet assertief genoeg
- Ik voel me er snel naar door
- Ik vind mijn mening niet belangrijk genoeg
- Ik kan mijn emoties dan niet goed in bedwang houden en dat vind ik erg
- Het lost soms toch niks op
- Choose your battles: soms is iets gewoon niet een conflict, en daarbij mijn energie enz., waard
- Anders, namelijk …
0 stemmers
Welke eigenschappen trek je echt niet bij andere mensen?
Je mag er drie kiezen.
- Onbetrouwbaar
- Egoïstisch
- Meningloos, meeloper
- Arrogant
- Denigrerend, zich verheven voelen
- Pessimistisch
- Optimistisch
- Overgevoelig
- Passief agressief
0 stemmers
Waar zou je liever iets aan veranderen?
- Je uiterlijk
- Je innerlijk
- Geen van beide, ik ben goed zoals ik ben
0 stemmers
anders: ik vind conflicten tering awkward en spreek diegene dan maar liever nooit meer (wat verre van optimaal is)
Ik vermijd alleen conflicten als ik weet dat iemand iets expres probeert uit te lokken. Bijvoorbeeld toen iemand een bepaalde opmerking maakte tijdens een verjaardag en daarna direct naar mij keek. Die man zei iets wat haaks op mijn feministische kijk staat.
En soms vind ik een conflict best lekker. Al is ditmisschien weer een biecht zijn. Even stoom afblazen uiteraard wel op een nette manier.
Ik ben niet bang om ergens wat van te zeggen, maar ik maak wel altijd de afweging of het de moeite waard is.
Als ik boos ben ga ik conflict uit de weg want ik word dan echt een heks en dan ga ik dingen zeggen die ik niet meen en waar ik spijt van krijg. Dan roep ik meestal gewoon IK BEN HEEL BOOS LAAT ME AFKOELEN (LUL). En dan na twintig minuten gaat het weer.
Net of ik dit heb geschreven. Thuis ging het er ook zo aan toe. Jankend en naar de slaapkamer terwijl je alle deuren dichtsloeg uit frustratie. Een uur later weer naar beneden en niks zeggen, en het was weer voorbij.
Ik kan nog steeds niet praten over mijn boosheid, ik krop het liever op. Want ik ga toch janken en dan kom ik niet uit mijn woorden. Ik merk door verschillende relaties wel dat het makkelijker wordt, maar het blijft erin zitten.
Oja ben ons werd ook nooit wat uitgepraat. Of sorry gezegd. Je mocht soms weer naar beneden komen maar dan geen woord meer over wat er gebeurd was. Heb dat echt moeten leren. En juist doordat het vroeger nooit werd uitgepraat kan ik nu helemaal niet tegen die “het is nu klaar, we zijn weer vriendjes” houding. Word daar laaiend van. Maar ik laat het in relaties/met vriendinnen nog vaak helemaal borrelen tot er een bom barst en het helemaal ellende is. Maar dan lukt uitpraten meestal wel.
In de familie niet. Daar doen we of er niks aan de hand is. Tot er echt drama is inclusief een hele hoop lelijke woorden. En dan alsnog niks uitpraten daarna maar elkaar gewoon een paar weken niet spreken/zien :’)
Ik weet niet eens wat EQ is dus misschien mag m’n IQ wel wat omhoog