Allebei!
Ja, maar dan alleen om te dragen tijdens mijn werk (op locatie), omdat ik nu 100 keer per dag moet vragen aan mensen om alsjeblieft afstand te houden.
Het scheelt dat ik een goede bitchy resting face heb, dus ik hoef niet zo’n ding aan om mensen af te schrikken.
Je hebt daarvoor een hoepel van 3 meter doorsnede nodig. Het goede nieuws: ze zijn in de maak! 
Wauw, die hoepel van 3 meter doorsnede plaatst wel een beetje in perspectief voor mij dat 1,5 meter afstand houden aan alle kanten toch wel best veel is. Ik ben niet erg goed in schatten, maar dat lukt never nooit in de supermarkt (ik dacht dat het wel ging).
Nee maar anderen in mijn omgeving worden wel moe van mij wat dit betreft denk ik 
Moet echt kappen met alles hierover zo bij te houden op het nieuws… zei dit 2 dagen geleden ook al, heb er alleen mezelf en mijn stress (die ik al genoeg heb) mee 
Ik denk dat dat ook voor verspreiding zorgt want toch meer mensen op elkaar etc en het is onnodig je deur uit gaan (voor mij dan, ik kan wat maken met wat ik in huis heb) dus ik doe het niet.
Maar boodschappen doe je ook toch? Voor mij voelt dit hetzelfde. In de appie hebben meer mensen die zelfscanner of bananen vast gehad.
Dat beperk ik ook tot 2x in de week (en vind het inderdaad niks, al die mensen op elkaar), en eten halen zou betekenen nog een keer extra de deur uit gaan/risico lopen.
Ben wel benieuwd hoe het er in de praktijk uitziet, eten afhalen en max zoveel mensen in die toko en afstand houden etc. Wordt het goed nageleefd?
Welke dingen heb je dit weekend gedaan of ga je nog doen? Anoniem.
- Afspreken met een vriend/vriendin, buiten.
- Afspreken met een vriend/vriendin, binnen.
- Afspreken met meer dan 2 mensen, buiten.
- Afspreken met meer dan 2 mensen, binnen.
- Naar de natuur/park
- Naar de supermarkt waar je geen 1,5m afstand kan houden continu
- Met contant geld betalen
- Winkelen of naar de winkel (alles behalve supermarkt of apotheek)
- Naar een verjaardag/feestje
- Op bezoek bij mensen boven de 70
- Handen schudden
- Iemand met wie je niet samenwoont een knuffel geven
- Een wandeling maken rond je huis
- Niet met een boogje van 1,5m om mensen heen lopen
- Met het ov gegaan
0 stemmers
Thanks, was al bezig. Duurt alleen 100 jaar gezien je een poll niet Ff kan aanpassen.
En ben ook nog vergeten “niks van dit alles” sorry
Ik ga het vrijdag meemaken! Heb een tapas menuutje besteld voor 2 personen, die kan ik om 17.10 uur ophalen. Iedereen heeft een ander tijdslot.
Die naar het park was wel omdat ik naast een park woon en mn hond uit moet laten en daar is het hier gelukkig heeeel rustig. Geen probleem om afstand te houden van mensen.
Boodschappen heb ik gedaan voor ongeveer anderhalve week (doe ik altijd), bewust bij de AHxl voor de bredere paden en grote ruimte en dat pakte best goed uit, tot ik bij de kassa’s kwam.
Als je luistert naar iemand die praat, waar kijk je dan meestal naar?
- De mond
- 1 oog
- Beide ogen afwisselend
- Tussen de ogen
- Neus
- Naar hetgeen dat het meest opvalt in het gezicht
- Afwisselend naar ogen/mond/neus etc
- Ik kijk mensen meestal niet aan
- Ehh… Geen idee??
0 stemmers
Wauw je bent er op tijd bij hahah!
Eten halen/bezorgen is voor mij wel een twijfelgeval, net als spullen bestellen. Wil op zich wel online shoppen. En iemand gaf als argument; dan hebben mensen met een 0-uren contract (zoals postbezorgers) toch nog werk te doen, maar volgens mij shopt iedereen al super veel, en ik wil er dan niet aan bijdragen. Maar als dit nog lang gaat duren…
Haha klopt, het is een klein populair restaurantje hier dus toen die actie online kwam meteen besteld 
Ik werd me opeens bewust dat ik mensen heel vaak niet aankijk, dat ik wegkijk. Vaak als ik tussendoor iets aan het bedenken ben/nadenk over hoe ik het formuleer. Moet mezelf dan echt soms toespreken van; kijk die ander aan! Maar geen idee waar ik dan naar kijk. Ogen, mond?
Soms wordt ik in een gesprek ineens ongemakkelijk omdat ik niet weet waar ik iemand moet aankijken. In een spontaan gesprek gaat dit vanzelf, tot ik teveel begin na te denken, en dan ga ik zo geforceerd wegkijken of naar 1 oog ofzo, en dan voel ik me awkward en kan ik zelfs het hele gesprek niet meer goed volgen omdat ik alleen maar in mijn hoofd daarmee bezig ben 
Ik naar beide ogen behalve als iemand scheel is. Dan kijk ik maar ergens tussen de ogen of naar de neus? Anders raak ik zo afgeleidt en in de war dat ik het hele gesprek niet meer volg.