Stel je persoonlijke vraag #15

Je mag ook met -10 in je blote reet in je vijver in de tuin springen, dat het mag maakt het niet minder achterlijk.

7 likes

In deze tijd eten halen bij je locale pizzeria / restaurant / snackbar die extra maatregelen heeft genomen (maar max. aantal mensen binnen, afstand in de gaten gehouden etc)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat vind je van deze kleding?

• Leuk!
  • Nmsvpe

0 stemmers

Ben jij ook verbaasd dat dit van het normaal-gesproken afschuwelijke Desigual komt?

• Ja wow ik dacht dat alles verschrikkelijk was
  • Nee dit is typisch Desigual

0 stemmers

Nou ik heb een ander beeld bij typisch desigual maar vind het nog steeds verschrikkelijk

11 likes

Haha ik moest meteen aan Desigual denken eigenlijk. Ik wist niet dat dat merk nog bestond trouwens, geloof dat die winkel hier al een tijd gesloten is (grote winkelstad)

3 likes

Bovenste vind ik leuk, maar de onderste is wel NMSVPE

3 likes

Haha ja ik moet bij Desigual echt denken aan dit:

Dus ik vond bovenstaande verrassend leuk haha

14 likes

Het probleem is ook een beetje dat voor de mensen die gewoon lekker doen wat ze willen, het verschil tussen iemand die zich wel aan de richtlijnen houdt niet echt duidelijk zichtbaar is. Als ik nu hier buiten op de hei kijk zie mensen die netjes 1,5 meter afstand houden en volk dat op een kluitje banjert maar voor dat kluitje lopen ‘er genoeg anderen mensen over straat dus kan prima toch?’. Als iedereen gewoon lekker binnen blijft en geïsoleerd is het gewoon veel duidelijker wie het wel of niet goed doet.

1 like

Wij willen ze ook ergens een broodje halen maar ik denk dan wel ja mensen zitten met hun virusvingers of handschoenen aan je eten?

1 like

Allebei!

Ja, maar dan alleen om te dragen tijdens mijn werk (op locatie), omdat ik nu 100 keer per dag moet vragen aan mensen om alsjeblieft afstand te houden.

4 likes

Het scheelt dat ik een goede bitchy resting face heb, dus ik hoef niet zo’n ding aan om mensen af te schrikken.

2 likes

Nee want zo’n hesje werkt toch niet. Zou liever dit hebben dan

47 likes

Je hebt daarvoor een hoepel van 3 meter doorsnede nodig. Het goede nieuws: ze zijn in de maak! :sweat_smile:

4 likes

Wauw, die hoepel van 3 meter doorsnede plaatst wel een beetje in perspectief voor mij dat 1,5 meter afstand houden aan alle kanten toch wel best veel is. Ik ben niet erg goed in schatten, maar dat lukt never nooit in de supermarkt (ik dacht dat het wel ging).

3 likes

Nee maar anderen in mijn omgeving worden wel moe van mij wat dit betreft denk ik :flushed:

Moet echt kappen met alles hierover zo bij te houden op het nieuws… zei dit 2 dagen geleden ook al, heb er alleen mezelf en mijn stress (die ik al genoeg heb) mee :roll_eyes:

1 like

Ik denk dat dat ook voor verspreiding zorgt want toch meer mensen op elkaar etc en het is onnodig je deur uit gaan (voor mij dan, ik kan wat maken met wat ik in huis heb) dus ik doe het niet.

Maar boodschappen doe je ook toch? Voor mij voelt dit hetzelfde. In de appie hebben meer mensen die zelfscanner of bananen vast gehad.

Dat beperk ik ook tot 2x in de week (en vind het inderdaad niks, al die mensen op elkaar), en eten halen zou betekenen nog een keer extra de deur uit gaan/risico lopen.
Ben wel benieuwd hoe het er in de praktijk uitziet, eten afhalen en max zoveel mensen in die toko en afstand houden etc. Wordt het goed nageleefd?

Welke dingen heb je dit weekend gedaan of ga je nog doen? Anoniem.

• Afspreken met een vriend/vriendin, buiten.
  • Afspreken met een vriend/vriendin, binnen.
  • Afspreken met meer dan 2 mensen, buiten.
  • Afspreken met meer dan 2 mensen, binnen.
  • Naar de natuur/park
  • Naar de supermarkt waar je geen 1,5m afstand kan houden continu
  • Met contant geld betalen
  • Winkelen of naar de winkel (alles behalve supermarkt of apotheek)
  • Naar een verjaardag/feestje
  • Op bezoek bij mensen boven de 70
  • Handen schudden
  • Iemand met wie je niet samenwoont een knuffel geven
  • Een wandeling maken rond je huis
  • Niet met een boogje van 1,5m om mensen heen lopen
  • Met het ov gegaan

0 stemmers