Stel je persoonlijke vraag #15

Ik zou in principe op nee stemmen. Tenzij je er niet zo heel veel moeite mee hebt. Zou dan wel mn uren compenseren.

Ik denk dat je zeker in deze tijd ook je grenzen moet bewaken. Ja het is je vrije dag en je zit thuis, maar wat dan nog? Misschien wil je wel de hele dag in bed liggen. Wat anderen hier aangeven qua flexibiliteit, kan ik ook wel inkomen. Dus zou het eenmalig doen, maar niet als dit een wekelijks terugkerend iets wordt.

Wij hebben maandag ook voor het eerst zo’n vergadering, alleen met de mensen die dan werken tenzij anderen zelf aangeven ook wel te willen meedoen.

2 likes

Kun je niet je werkdagen ruilen? Dat je dan tijdelijk op maandagen werkt en als dit hele gedoe weer voorbij is, ruil je het weer om.

Ik vind dat ook. Wil mijn werklaptop niet aan doen op een vrije dag. Ik wil zo min mogelijk met werk bezig zijn op een vrije dag(ben er al genoeg mee bezig zonder daadwerkelijk aan het werk te zijn). Zeker als iedereen dinsdag aan het werk is, zou ik denken doe dan dinsdag.
Dadelijk is het ook nog een stom gesprek en zit je ermee op je vrije dag… Ik lees de mail wel na mijn vrije dagen.
@Marsepein
(En ja ik wil zeker flexibel zijn, die vrijheid krijgen we ook dus dan kan daar best wat tegenoverstaan, maar dan eerder op een dag dat ik al aan het werk ben. Niet een heel vrije dag).
Ben in de minderheid wel zie ik :’)

3 likes

Ja, hier kan ik me ook wel in vinden! Alleen als het een gesprek s’ ochtends is dat maar 30 minuutjes duurt, dan wil ik dat best doen. Maargoed, ik heb nog geen mail terug gehad op de vraag hoe laat het zal zijn… als ik die vanmiddag nog niet terug heb, meld ik me misschien wel af anders moet ik maandagochtend zonder te weten hoe laat vroeg de laptop aan doen en geen idee hoe lang erop wachten. Dat is het me ook niet waard.

Ik zou het inderdaad ook liever s ochtends hebben. Anders ben je er de hele dag op aan het “wachten”. En trouwens, ook al kunnen we niet naar de sportschool, horeca of ons werk, kan toch dat je wel een planning hebt die dag en dat het niet goed uitkomt. Het is niet omdat het sociale leven is stil gelegd we nul indelingen van een dag meer hebben. Misschien heb je maandag 09u wel live yogales via zoom :woman_shrugging:t4:
Nou hopelijk is het een leuk gezellig gesprek waarvoor je je bed uitkomt hahah.

1 like

Dat is waar, en ik doe m’n werk gewoon goed, maar maandag is mijn vrije dag. Normaal gesproken had ik dan gewerkt en me afgemeld hiervoor alleen ben ik nu vanwege corona vrij bij het andere werk. Alleen als ik weet dat op andere dagen iedereen aan het werk is, vind ik het wel steken. De gunfactor is vrij laag, omdat er niet zo goed met het personeel wordt omgegaan los van het loon. Dus ik snap wel dat dit als een kleine moeite klinkt, maar door omstandigheden vind ik het groot.
Edit: plus het is een gesprek om te peilen hoe het met iedereen gaat en niet over de taken oid. Dus het voelt ook minder belangrijk voor mij, omdat ik dit ook makkelijk via de mail kan toelichten.

Ik wacht het mailtje van de baas nog even af! Als het op een tijdstip is dat mij uitkomt, wil ik er wel eenmalig voor zitten. Als het ongelukkig uitkomt, meld ik me af en zeg ik erbij dat ik best een ander keertje wil bellen op een dag waarop ik werk en dat als hij vragen heeft hij ook zelf kan bellen/kan mailen.

En nu ga ik weer aan het werk, want anders ben ik de slechte werknemer :’)

6 likes

Als jij je temperatuur meet, hoe doe je dit dan?

• Rectaal
  • Oraal
  • Oor
  • Onder de oksel
  • Met infraroodthermometer
  • Anders
  • Ik meet mijn temperatuur niet

0 stemmers

Kan me de laatste keer dat ik koorts had niet eens herinneren gelukkig

2 likes

Ben een slechte arts, heb zelf niet eens een thermometer in huis.

6 likes

Ik stel deze vraag omdat ik eens werd uitgelachen door de huisarts omdat ik het oraal deed. Nu doe ik het rectaal maar lacht mijn man me uit want hij wil dat niet.
Terwijl rectaal volgens mij de meest betrouwbare manier is.

God ik krijg echt de rillingen van de herinnering van dat gevoel van die thermometer :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes: mijn moeder deed t vroeger ook rectaal

15 likes

Nog een thermometer aanschaffen, zodat jullie allebei een eigen hebben? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Als ze weer verkrijgbaar zijn doe ik dat inderdaad! Maar ik vind het onzin want je moet er weer een graad bijtellen als je het in je mond doet maar hoe precies kan dat zijn?

1 like

Volgens mij is rectaal de betrouwbaarste plek omdat dat het meest IN je lichaam is.

1 like

Huh moet dat altijd?? Dan heb ik al weken lang koorts?

Ik lulde maar wat, even opgezocht en het is 0,3 graad.

Oh hahaha gelukkig maar

Stel dat je ongeveer 2 maanden geleden hebt afgesproken dat er over 2 maanden (nu dus, eigenlijk al 2 weken geleden, maar heb even afgewacht) een gesprek zal volgen over eventuele loonsverhoging. Zouden jullie nu nog dat gesprek durven aankaarten, terwijl het allemaal chaotisch is en een aantal takken van het bedrijf tijdelijk zijn gesloten door de crisis?
Het gesprek zou ongeveer 2 weken geleden plaatsvinden, maar door de chaos heb ik even afgewacht. Nu lijkt het alsof werkgever het is vergeten.

• Ja, gesprek aankaarten
  • Nee, wachten tot hij er zelf mee komt /wachten tot na de crisis

0 stemmers

Hangt wel een beetje van de situatie af: gaat het goed met het bedrijf waar je nu werkt, of gaat het slecht door de corona crisis? En je kent je werkgever een beetje: hoe verwacht je dat hierop gereageerd wordt, was het al touwtrekken om erover te beginnen of was het heel relaxed.

Sowieso kan je ernaar vragen of het goed is om dit nu in te plannen of er nog mee te wachten toch. Nee heb je, ja kan je krijgen. En je weet dan ten minste waar je aan toe bent, stel je werkgever zegt “nee wegens corona gaan we dit gesprek niet hebben”