Stel je persoonlijke vraag #16

Een fiets. Maar wel met 21 versnellingen dus heb schakel gestemd.

16 likes

Haha, ik kreeg vroeger ook wel eens naar m’n hoofd dat ik niet van het script moest lezen :rage::rage::rage::rage:
…maar er was helemaal geen script
Het antwoord was dan gewoon “nee”.
:joy:
(niet dat ik zeg dat dat bij jou zo ging overigens hoor)

1 like

Misschien een beetje zweverig of vaag verwoord (hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel), maar: heb jij het gevoel nog in contact te zijn met je innerlijke kind?

  • Ja
  • Een beetje
  • Nee
  • Wat is dit voor onzin

0 stemmers

En als je een beetje of nee hebt geantwoord, zou je graag meer in contact komen met je innerlijke kind? (en waarom?)

  • Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Op welke momenten merken jullie dat het kind in je naar boven komt?

Zo af en toe heb ik van die momenten dat ik me bepaalde situaties of een sfeer uit m’n kindertijd herinner. Dat zijn altijd fijne herinneringen, aan hoe je eindeloze middagen in de tuin kon spelen, of verheugd was over een verjaardag of kerstmis. Dan mis ik dat gevoel van kindzijn wel, waar je gewoon ongeremd van dingen kon genieten zonder verantwoordelijkheden en zorgen.
Ik kan dat nl echt niet meer, een middag niksen of iets frivools doen en er van genieten. Lijkt me geweldig om dat wat meer te kunnen.

8 likes

Het kind in mij komt heel vaak naar boven, eigenlijk is ze er altijd. Maar ze is er extra als ik bijvoorbeeld allerlei kleuren paaseitjes koop, of in de Efteling ben, of ik liedjes zing voor Kroepoek. Of wanneer ik kwispel als mijn vriend naast me ligt en me vastpakt.

@Karen_Walker mijn moeder zegt ook bolcom… Je bent toch niet mijn zusje he? Dat zou echt akward zijn.

7 likes

Ja, ik mis het speelse, het eindeloze enthousiasme en de creativiteit. Nu vind ik mezelf vaak zo zeuren en moeilijk doen. En ik zie vaak bij mannen dat ze nog wel lekker kunnen lopen kutten en spelen, dat zou ik ook wel weer willen!

6 likes

Ja! Nu ik zelf een baby heb kan ik wel echt opgaan in het spelen met de blokken. Bouw dan hele kunstwerken voor hem. Maar het is een baby dus hij geeft zero fucks en wil gewoon wat omver meppen, ongeacht hoe het er uit ziet.

Maar ik mis weleens het écht helemaal op gaan in een super spannend gefantaseerd spel (ik kon samen met mijn beste vriendje de meest fantastische spannende verhalen verzinnen / spelen). En ik had bijvoorbeeld ook een imaginary friend; een mini zeehondje die in mijn handpalm paste, haha!

Dat eindeloze verhalen en werelden creëren, en vooral dat gevoel van opgaan in die wereld, mis ik weleens ja.

12 likes

Ik voel me soms bijna een kleuter als ik zo geniet van kleine dingetjes in de natuur. Ik denk ook dat ik altijd wel een beetje een overheersende onvolwassen kinderlijke kant zal houden. Ook als ik mijn vioolleerlingen les geef voel ik me eigenlijk meer een van hen dan de verstandige volwassene haha.

1 like

Onmogelijk! Ik heb geen broers of zussen :stuck_out_tongue:

1 like

Haha :joy::v:

Stel je gaat nu boodschappen doen en ze hebben 1/2 producten van je lijstje niet, ga je dan alsnog naar een andere supermarkt?

  • Ja hoor
  • Zou ik normaal gesproken wel doen, maar nu niet
  • Nee, jammer dan
  • Alleen als ik het écht nodig heb (maar liever niet)

0 stemmers

Kun jij meerdere series tegelijk kijken (niet naast elkaar aan duh maar bijv. op maandag serie 1 en op dinsdag serie 2, etc)

  • Ja hoor doe ik regelmatig
  • Nee ik kijk liever eerst een serie helemaal af

0 stemmers

Ik bestel nu 1 keer per week mijn boodschappen online. Als er iets niet leverbaar is en ik heb het echt echt echt nodig, dan ga ik wel naar de winkel, maar ik heb al 2 keer gehad dat het dan ook niet in de winkel was. Dus dat doe ik nu niet meer. Dan pas ik mijn plannen aan, of (als het echt iets heel belangrijks is als luiers of babymelk) dan bestel ik het via Kruidvat of een andere webshop of zo.

Dat topic leek me meer voor dillema’s als “wil je liever een wortel als neus of aarbeien als oorlellen”.
De je moet kiezen was hier meer bedoeld tegen de onvermijdelijke “ja maar ik kan allebei even goed!!”

1 like

Maar wel analoog met (romeinse) cijfers en niet met streepjes, dat vind ik dan weer ingewikkelder

1 like

Romeinse cijfers zijn streepjes, ik denk dat je Arabisch bedoelt.

1 like

Haha ehm nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ik analoog klokkijken fijn vindt als er cijfers (1 t/m 12) staan of de romeinse cijfers. Een klok met enkel streepjes of nog erger - helemaal leeg, vind ik vervelender. Dan moet ik beter kijken.
Kijk zulke klokken:
image

3 likes

Voor iedereen die automaat rijdt, moeten jullie ook altijd wennen als je weer in een schakelauto rijdt? Heb gisteren voor het eerst in 2 jaar weer in een schakelauto gereden en jeeeeeee dat ging even stroef. Leek wel alsof ik mn rijbewijs nog niet had hahaha, ik gaf teveel gas steeds

  • Nee, ik scheur zo weg
  • Ja, ik moet ook altijd wennen
  • Ik rijd altijd schakel

0 stemmers

Oh sorry ik snap hem! Ik vind Romeinse cijfers zelf heel verwarrend en dan heb ik dus liever met streepjes zoals jij bedoelt, ik miste even het inlevingsvermogen dat mensen dat juist makkelijker vonden.

1 like

Ik durf niet meer in een schakel te rijden. Zodra mn lease contract afloopt ga ik paar lessen nemen om weer te leren schakelen. Zo zonde!

1 like