Stel je persoonlijke vraag #16

Maar houd je dan de rem erop of zet je m in neutral

Heb ook automaat! Ik zet hem op de rem dan.

Ja dat hebben m’n ouders ook maar het duurt volgens mij best lang voordat de motor zich uitschakelt?

Ligt denk ik aan de auto, bij mij is dat zodra ik mn voet van de koppeling haal al gebeurd!

1 like

Ja, dit! Alleen vraag ik me altijd af of het echt zoveel uitmaakt, want om de motor weer aan te zetten is ook weer extra energie nodig. Als het druk is en ik vooraan staat houd ik de koppeling meestal wel ingedrukt, want dan voel ik de druk van de andere automobilisten.

1 like

Bij mij schakelt hij alleen uit als het ook nut heeft, als je je airco ofzo aanhebt dan gaat het ook niet. En er zit zo’n tellertje die bijhoudt hoeveel je aan km gewonnen hebt met dat systeem! Per keer is dat echt te verwaarlozen maar heb er nu wel flink wat km’s mee bespaard in totaal dus echt zo’n alle kleine beetjes helpen ding.

Ik zet hem zelf dus ook altijd in zn vrij (ook omdat ik het zelf comfortabeler vind aan mijn linkerbeen haha), maar soms gaat echt 2s erna het stoplicht op groen. En dan vraag ik me af of het eigenlijk wel zin heeft, of het opstarten niet meer kost dan die 2s stationair laten draaien. Natuurlijk, op de langere termijn zal het altijd zin hebben natuurlijk!

1 like

Het starten gebeurt meestal op de batterij. Dus je systeem vraagt weer een spanning van je batterij met ook piekstromen hierdoor.
Echt super goed is het niet. Ik kan het alleen als mijn accu ook voldoende vol is, anders doet mijn start stop het niet.

1 like

Rij je een automaat of schakel auto?

  • Automaat
  • Schakel

0 stemmers

Of nou ja, elektrisch dus die schakelt helemaal niet.

3 likes

Voor degenen die een partner hebben, mijn partner is:

  • meer dan 10 jaar jonger
  • 8 - 10 jaar jonger
  • 5 - 7 jaar jonger
  • 2 - 4 jaar jonger
  • tot 2 jaar jonger
  • ongeveer even oud
  • tot 2 jaar ouder
  • 2 - 4 jaar ouder
  • 5 - 7 jaar ouder
  • 8 - 10 jaar ouder
  • meer dan 10 jaar ouder

0 stemmers

Heeft het leeftijdsverschil/levensfase tussen jullie wel eens voor ‘problemen/moeilijkheden’ gezorgd of voorzie je deze in de toekomst?

  • Ja (wat dan?)
  • Een beetje
  • Nee

0 stemmers

Omg 1900 :joy:

1 like

Leeftijd niet, levensfase wel. Ik werkende, toe aan huisje boompje beestje, hij laatbloeiende student en muzikant, lang leve de lol en vrijheid. Maar gaat nog prima, communiceren is key haha.

Nu niet meer, maar tien jaar geleden was hij een feestende student die amper rond kon komen en woonde hij in een verschrikkelijk smerig / druk studentenhuis.
Ik had toen al zelf een appartement, vaste baan en had een wat rustiger leven. Inmiddels is dat verschil er niet meer en zijn we allebei saai / getrouwd / ouders.

Wat kun je beter/vind je fijner?

  • Analoog klokkijken
  • Digitaal klokkijken

0 stemmers

Je moet kiezen :stuck_out_tongue:

Een fiets. Maar wel met 21 versnellingen dus heb schakel gestemd.

16 likes

Haha, ik kreeg vroeger ook wel eens naar m’n hoofd dat ik niet van het script moest lezen :rage::rage::rage::rage:

maar er was helemaal geen script
Het antwoord was dan gewoon “nee”.
:joy:
(niet dat ik zeg dat dat bij jou zo ging overigens hoor)

1 like

Misschien een beetje zweverig of vaag verwoord (hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel), maar: heb jij het gevoel nog in contact te zijn met je innerlijke kind?

  • Ja
  • Een beetje
  • Nee
  • Wat is dit voor onzin

0 stemmers

En als je een beetje of nee hebt geantwoord, zou je graag meer in contact komen met je innerlijke kind? (en waarom?)

  • Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Op welke momenten merken jullie dat het kind in je naar boven komt?

Zo af en toe heb ik van die momenten dat ik me bepaalde situaties of een sfeer uit m’n kindertijd herinner. Dat zijn altijd fijne herinneringen, aan hoe je eindeloze middagen in de tuin kon spelen, of verheugd was over een verjaardag of kerstmis. Dan mis ik dat gevoel van kindzijn wel, waar je gewoon ongeremd van dingen kon genieten zonder verantwoordelijkheden en zorgen.
Ik kan dat nl echt niet meer, een middag niksen of iets frivools doen en er van genieten. Lijkt me geweldig om dat wat meer te kunnen.

8 likes

Het kind in mij komt heel vaak naar boven, eigenlijk is ze er altijd. Maar ze is er extra als ik bijvoorbeeld allerlei kleuren paaseitjes koop, of in de Efteling ben, of ik liedjes zing voor Kroepoek. Of wanneer ik kwispel als mijn vriend naast me ligt en me vastpakt.

@Karen_Walker mijn moeder zegt ook bolcom
 Je bent toch niet mijn zusje he? Dat zou echt akward zijn.

7 likes