Stel je persoonlijke vraag #17

Een tijdje geleden wel regelmatig omdat ik ziek ben geweest met een ziekenhuis opname en nog veel na klachten.

Nu zit ik sinds 1.5 jaar bij een nieuwe en daar ben ik 1 keer geweest voor hooikoorts medicatie.

Oja die briefjes die jullie altijd moeten halen vind ik echt zo’n vreemd systeem. En betuttelend ook eigenlijk, dat je wel moet bewijzen dat je niet kunt komen werken omdat je bij wijze van een snotneus hebt. Doktersassistenten zijn in Nederland overigens ook niet medisch geschoold hoor.

8 likes

O ja dat is dan wel net anders ja. Ik bedoelde niet medisch geschoold als in geen echte geneeskundeopleiding ofzo, ze leren wel om kleine ondersteunende ingrepen te doen zoals oren uitspuiten, prikken en dat soort dingetjes. Onze assistenten doen dus soms een combi van secretariaat en kleine handelingen (maar ook niet allemaal hoor), dus wel wat anders dan bij jullie dan idd. Als ik het zo hoor vind ik het wel handig dat je hier wel nog een soort voorportaal hebt, voor als je het zelf niet goed kunt inschatten. Lijkt me voor de dokters zelf eigenlijk ook efficienter, anders ben je veel tijd kwijt aan consulten voor misschien onnodige dingen. Of briefjes schrijven. Dat lijkt me ook veel duurder uiteindelijk.

2 likes

Ik snap wel dat ze vervelend worden als mensen om de haverklap bellen om een zere teen of omdat ze 1 keer geniest hebben hahaha

12 likes

De huisartsenpraktijk waar ik zit heeft momenteel niet eens een vaste huisarts :sob:. De assistentes zijn nieuw, maar lijken helemaal niet capabel. En ze luisteren niet. Dat vind ik toch echt wel een misser

Huh wat bedoel je hiermee? Het is een mbo 4 opleiding. Dat is toch medisch geschoold? In NL kun je volgens mij niet assistent worden als je een administratieve opleiding bijvoorbeeld hebt gevolgd.

2 likes

Hahah ja dat ben ik zeker met je eens, zo irritant is dat. Maar ik snap dus ergens wel dat ze daardoor kritischer zijn. Gelukkig kan ik bij m’n huisarts online een consult invullen, bijv. met een foto, waardoor ze direct kunnen bepalen of een afspraak nodig is :thumbsup:

1 like

Huuh wat onhandig! Maar het kost hen dan toch ook veel meer tijd en geld? Bij ons willen ze juist dat je zo veel mogelijk online doet hahah, dat gaat veel efficiënter

Nee klopt, ik lichtte in een volgende post al toe dat ik bedoelde geen geneeskundige opleiding. Ze leren natuurlijk wel een aantal kleine medische handelingen verrichten maar hebben in principe geen verdere geneeskundige/medische kennis van het lichaam zoals artsen dat hebben.

Maar ze is niet zo erg als onze apotheker. Ik zei dat de pil niet goed werkte bij mij en ze lachte me keihard uit en zei:“Goh ben je zwanger!”

:cry:

2 likes

Wow dat kan toch niet. Straks was je inderdaad zwanger terwijl je dat helemaal niet wou/kon. Enorm ongevoelig van die assistent.

Heb achteraf ook een klacht ingediend, maar niks meer van teruggehoord. Was ook echt enorm boos, want ze nam me gewoon niet serieus, terwijl ik regelmatig doorbraakbloedingen had, dus dan lijkt me toch dat de pil niet goed werkt?
Maar dat inderdaad ook of stel je voor dat iemand niet zwanger kan worden en dat wel graag wil. Gewoon een stomme ongevoelige opmerking.

De huisarts heeft 2 lieve assistenten en 1 stomme. Ik had een gezondheidsverklaring nodig voor mijn uitwisseling, maar “nee dat kon eeeeecht niet. Je gaat maar naar Den Haag om daar een 1000 euro kostende test te doen, maar dat gaat je toch niet lukken dus succes!”
Ik heb een dag later nog een keer boos opgebeld en gezegd dat mijn huisarts maar invult wat ze kan invullen en dat ze haar stempel er maar op zet. Toen kon het opeens wel.

1 like

Ik ging op mijn 17e naar Turkije met een hele groep schoolgenoten en toen moesten we allemaal een Hepatitis vaccinatie, en toen kwam ik er de volgende dag achter dat mijn huisartsassistent de enige was die de prik in mijn bil had gezet ipv zoals bij iedereen in hun arm :rage:

15 likes

Ja maar het punt is dat ik dan wel wil weten hoe laat we eten. Want ik kan wel om 16.30u nog een snack nemen maar als we dan vervolgens wel vroeg eten vind ik het zonde van die extra calorieën én mijn (dan) verminderde eetlust. En als ik geen snack neem en we laat eten word ik hangry. Wel firstworldproblems natuurlijk maar daarom vroeg ik me af hoe anderen dat doen


Nee, heel lief juist, ze werken er ook al jaren. Een van hen vroeg nog speciaal na hoe het met me ging een tijdje geleden :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Je vraagt het niet aan mij maar mijn antwoord was soortgelijk aan die van @Spaarlamp

Ik vind vaak wel dat mensen in mijn omgeving om ieder ‘wissewasje’ de dokter bezoeken. Het zijn vaak dingen waarvan ik denk ‘joh dat gaat wel weer over’. Maar hee zij voelen zich er fijn bij dit professioneel te laten onderzoeken, ik zie wel wanneer het over gaat.
Niet onzeker over voelen hoor!

Bij “dat mens doet ook nooit eens wat goed” denk jij aan

  • een man
  • een vrouw
  • een mens

0 stemmers

Ojaa, goede @midheavenmoon
Bij “wat een leuk mens is dat zeg” denk jij aan

  • een man
  • een vrouw
  • een mens

0 stemmers

1 like

Ja gek eigenlijk dat je dan meteen aan een vrouw denkt. Als het om een man zou gaan zou ik vent zeggen denk ik?

Nee hoor, helemaal niet eigenlijk, mijn moeder komt ook elke week bij de huisarts haha. Vind het wel fijn dat ik er zelf nooit kom, maar zal nooit neerkijken op iemand die er wel vaak komt.