Stel je persoonlijke vraag #18

Ik ben er door deze poll dus achtergekomen dat mijn familienaam in deze lijst staat opgenomen en ben na verder uitpluizen erachter gekomen dat er meer over onze genealogie te lezen is in het Nederlands’ Adelboek uit 1921. Via een antiquariaat dat jaargang kunnen vinden en bestelt voor €15. Ben echt heel benieuwd! Weet al wel het e.e.a. doordat een oom van mijn opa ooit begonnen is om de hele stamboom uit te zoeken, maar ben echt benieuwd of ik vanuit het Nederland’s Adelboek nog ergens een koppeling kan vinden met de al bekende stamboom.

9 likes

Behoorlijk
Hartstikke lang leve de alliteratie

Aantal mensen met mijn achternaam: 29.000

Aantal mensen met de achternaam van mijn vriend: 39

:disappointed_relieved: dat wordt nog een heel debat welke achternaam de hypothetische kinderen krijgen haha

1 like

Als ik de achternaam van mijn moeder had gekregen had mijn naam mooi geallitereerd in FF.

1 like

Ken jij iemand met een zegelring (met daarin een familiewapen gegraveerd)?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik gebruik echt veeeel overdrijfwoorden als ik iets vertel. Pas sinds ik een whatsapp spraakbericht terugluisterde heb ik dat gerealiseerd. Ook lekker uitrekken de woorden, maar het klinkt echt vreselijk dus probeer het te minderen, maar soms moet je de situatie natuurlijk goed overbrengen.
Echt zieeeeek, ja echt doooooodziek
Altijd leuk je eigen stem te horen.

3 likes

haha

1 like

Haha je kan zelfs getypte tekst lezen zoals ik het zeg.
Lekker uitrekken en veel vulwoorden, en voor andere woorden een afko gebruiken. Heel logisch is mijn woordgebruik.

1 like

Mijn favoriete naam voor een meisje rijmt op mijn eigen naam :smile: ‘Gelukkig’ heb ik niet echt een kinderwens (en toch namen bedenken, hè).

2 likes

Haha ja dat heeft mijn vriend ook, 10 mensen met die naam, nou dat zijn dus zijn familie, opa en oma en oom en tante en dan heb je het wel :crazy_face:

Weet de familie van baby daddy eigenlijk al dat hij een baby heeft gekregen? Of is het nog steeds een mysterie (hoef je niet op te antwoorden als je niet wil trouwens! Maar ik lees als lurker mee in zw/k soms dus had het verhaal een beetje gevolgd :see_no_evil:)

Zegelring wel veel mensen, maar mijn schoonmoeder heeft ook echt een ring met haar familiewapen erin!

Ik ben niet blond en hockey niet (meer) maar wel student. Dus misschien heb je gelijk haha

1 like

Ehh 0 keer. Maar volgens mij besta ik wel :woman_shrugging:

Maar laatst wilde hij naar eigen zeggen toch opeens een relatie met je? Hoe zag hij dat dan voor zich :sweat_smile:
Nja goed dat je je niet gek laat maken.

Het woord sfeer spreek ik uit als

• Sweer
  • Sfeer

0 stemmers

Ik heb een Pathé Unlimited kaart, maar op dit moment draaien natuurlijk niet zoveel films. De films die ik wil zien, draaien op tijden die mij niet handig uitkomen. Heel lang heb ik gezegd dat ik mijn abbo door laat lopen, want ben toch al heel veel naar de bios geweest (dus het geld van dit jaar heb ik er al soort van uitgehaald). Maar nu zit ik krap bij kas en die 20 euro zou ik graag als extraatje willen sparen. Toch voel ik me dan een slechterik, want je hoort nu juist de filmindustrie te steunen.

Wat zouden jullie doen?
TL;DR: weinig geld, geen leuke films, pathé abbo opzeggen of niet

• Abbo door laten lopen
  • Abbo tijdelijk opzeggen
  • Anders

0 stemmers

Edit: Thanks! Heb hem nu stopgezet

Ik denk dat je de filmindustrie momenteel meer steunt door je Unlimited op te zeggen en gewoon af en toe, als je wel naar de film gaat, naar een kleinere bioscoop te gaan als dat mogelijk is. Of natuurlijk gewoon naar Pathé als je dat liever hebt/geen andere optie hebt.

2 likes

Ik heb hem om dezelfde redenen tijdelijk opgezegd. Ik ga nu ongeveer een keer per maand als er een leuke nieuwe film is en dan betaal ik het kaartje los.

1 like

Ja, dat als gezin één naam hebben kan ik ook wel begrijpen, maar ik vind het wel een beetje flauw dat dat dan per sé zijn naam moet zijn (ook al is die bijzonder), hij kan dan ook jouw naam aannemen. Hij zal dan toch moeten kiezen welke van de twee dingen die hij belangrijker vindt (iedereen dezelfde naam, of zijn naam doorgeven). Maar dat komt vast wel goed :wink:

1 like

Vrienden van mij hebben elkaars naam achter hun eigen naam geplakt, dus ze heten nu: Henk X-Y en Jannie Y-X. Maar de kinderen krijgen dan weer de naam van Jannie, dus die heten dan Pietje Y. Dan heb je dus 3 mensen met 3 verschillende namen binnen 1 gezin. Tja, of dat nou het allemaal waard is :woman_shrugging:

1 like