Stel je persoonlijke vraag #18

18 likes

Zou ik absoluut niet mijn zaak vinden en verre van mijn plek om er een mening over te hebben.
Ieder z’n ding.

11 likes

Kan. Probeer ik zelf zo min mogelijk te hebben.
Mijn mening over dit soort dingen is gewoon dat ik het verre van mijn plek vind er een mening over te hebben.

Edit: daarmee oordeel ik overigens niet over anderen die er wel een mening over hebben. Ik vind keuzes in uiterlijk voor mij persoonlijk gewoon niet interessant, invloed hebben op mij en ga ervan uit dat iemand de keuzes uit eigen beweging maakt omdat ze er gelukkiger van worden.
Ik ben me er wel bij bewust dat ‘uit eigen beweging’ uiteraard zeker beïnvloed wordt door schoonheidsidealen en externe factoren, maar dan alsnog vind ik het niet mijn persoonlijke zaak me daarmee te bemoeien of iets van te vinden.

Het zou mij niet gaan om de persoon die dit doet om wat voor persoonlijke reden dan ook, dat is aan jou, maar ik heb gewoon fundamentelere bezwaren tegen plastische chirurgie in het algemeen en daarom zou ik het stom vinden. Ik vind de steeds grotere rol die cosmetische ingrepen spelen in onze maatschappij nogal problematisch en dat is vooral waar mijn ‘vind ik stom’ over gaat, niet over die specifieke rimpel van mijn vader of moeder.

12 likes

Mijn moeder heeft plastische chirurgie gehad toen ze in de 50 (?) was en ik denk niet dat ze jonger wilde lijken maar wel dat ze al heel wat jaren zat met sommige dingen die veranderd waren (wel dingen die te maken hadden ouder worden/kinderen gebaard hebben). Ze had daar gewoon pech mee, het waren wel dingen die heel zichtbaar waren. Ik vond daar toen niks van en nu nog steeds niet. Zij stoorde zich elke dag aan wat ze zag en baalde er enorm van, nou ja, dat is nu opgelost.

1 like

Ik zit nu mijn vader voor te stellen die naar de plastisch chirurg zou gaan🤣 Mijn vader geeft geen shit, denkt vooral pragmatisch. (Getuige zijn outfits alsof hij op safari gaat terwijl hij dan een vrij weekend heeft in NL). Ik kan me niet indenken dat een rimpel meer of meer hem zou kunnen schelen.
Ik wil zelf op momenten ook botox en iets doen aan mijn haarproblemen en later vast ook een boob lift. Maar ik vind ook dat we onszelf moeten accepteren hoe we zijn, we worden nou eenmaal ouder en vaak ook minder mooi in de tijd. That’s life. Dus ik verzet me vooralsnog tegen die behoefte aan een spuit in mijn fronsrimpel.

1 like

Ik vind je oogleden doen of een voorhoofdslift nemen, omdat je zicht belemmert wordt nou niet hetzelfde als botox spuiten oid.

7 likes

Heb je wel gelijk in hoor. Ik heb het dan over esthetische aanpassingen.

Gewoon niet stom

8 likes

Warm eten als lunch

  • Lekker
  • Niet lekker

0 stemmers

1 like

Hahah ja dit, oke ontbijt koud vind ik wel lekker maar kan echt meer dan prima lunch en avondeten warm eten.
@HvO wij hebben wel een magnetron, maar 1 op een goeie 600 mensen (normaal, nu echt 30% daarvan omdat we zoveel mogelijk thuiswerken) is soms helemaal kut. Sta je een halfuur in de rij :crazy_face: ding werkt ook echt heel traag maar heb het er voor over als ik daarna met een warme pasta zit te lunchen

1 like

@Paardenmeisje Dooddoener: een schoonmaakster. Maar, kun je voor deze vraag niet beter het huishoudtopic door spitten? Daar is het hier meerdere keren over gegaan!

1 like

Ik heb op een gegeven moment met mijn vriend afgesproken dat we twee dagen per week vaste schoonmaakdagen maken. En dan hadden we allebei vaste taken en gingen we door tot die taken klaar waren (1.5 uur ofzo, we wonen erg klein). Ik stelde express 2 dagen per week voor, ik wist dat dit te veel zou zijn dus nu hebben we het teruggeschroefd naar 1 dag per week en is hij heeel opgelucht dat het geen twee dagen zijn zoals we eerst deden haha.

Dus lang verhaal kort: een standaard schoonmaakdag met vaste taken helpt. En misschien inplannen dat je elke dag na het eten ofzo 5 of 10 minuten alle troep ff opruimt.

2 likes

Ik ga binnenkort verhuizen en ik twijfel tussen Utrecht en Rotterdam. Afstand naar werk ik hetzelfde en ik ken evenveel mensen in beide steden. Waar zou jou voorkeur naar uitgaan?

  • Utrecht
  • Rotterdam

0 stemmers

1 like

Ik zou willen dat warm eten als lunch gewoon een standaard werd in Nederland. Of van mijn part ontbijt lunch diner allemaal warm.

2 likes

Heb je wel eens een ‘challenge’ succesvol volbracht? Dus, 30 dagen yoga, elke week een boek, max een half uur per dag op je telefoon, 30 day shred, you name it.

  • Nee, ik begin daar niet eens aan
  • Nee, wel eens vol frisse moed aan begonnen, maar altijd gestopt
  • Ja, maar na de challenge ben ik ermee gestopt
  • Ja, en daarna is het een gewoonte geworden
  • Nee, maar daarna is het alsnog een gewoonte geworden
  • Anders

0 stemmers

Hoevaak ik wel niet ergens mee begonnen ben, om vervolgens áltijd in de eerste of tweede week al te falen, haha :sob:

1 like

Bijhouden.

1 like

Waarom moet je het per se stom vinden, behalve als het subtiel is? :joy: Ik vind dat niet stom, ook niet als het niet subtiel is.

2 likes

Ja ik begin er inmiddels ook niet meer aan. Als ik naar mezelf kijk is het meer tegen beter weten in, ja tuurlijk houd ik 10 dagen yoga om 7 uur 's ochtends vol! Ook al heb ik voorheen nooit aan yoga gedaan, en ben ik echt verschrikkelijk in de ochtenden (spoiler: niet volgehouden uiteraard). Omdat ik blijkbaar toch graag iets in mezelf wil verbeteren, en daarom maar blind ben voor de realiteit.

En met telefoongebruik (of tijd spenderen op dit forum), dat zou ik ook graag minderen, maar voor mij is het een soort onbewuste verslaving geworden helaas. Als ik op vakantie ben, of een drukke dag dan denk ik er amper aan, maar als ik alleen thuis zit maak ik continu rondjes door de apps op mijn telefoon. Ook al interesseert het me niet eens zoveel, toch opzoek naar die afleiding. Dus dat gaat bij mij verder dan: doe maar gewoon iets anders. Dus hierbij denk ik dat een challenge inderdaad best kan werken om tot verandering te komen.

5 likes

Ken pastinaak (parsnip :joy:) enkel door Geordie Shore maar goed dat telt ook vind ik

12 likes