Stel je persoonlijke vraag #18

18 likes

stel jouw ouders (of andere oudere familieleden) zouden plastische chirurgie laten doen om er jonger uit te blijven zien

• zou ik sowieso stom vinden
  • zou ik niet per se stom vinden als het subtiel gedaan wordt
  • ik weet het niet zeker
  • anders

0 stemmers

Ik zou het stom vinden omdat dit gewoon totaal niet is waar mijn ouders voor staan en er iets goed mis zou zijn moesten net zij tot die beslissing komen. Van iemand anders zou ik het ook stom vinden maar er vooral ook mee lachen. Van mijn ouders zou ik denk ik een beetje in paniek zijn.

10 likes

Zou ik absoluut niet mijn zaak vinden en verre van mijn plek om er een mening over te hebben.
Ieder z’n ding.

10 likes

Het hangt er wel een beetje van af wat het is want ik kan me goed voorstellen dat sommige dingen echt heel kut zijn, als je borsten na een zwangerschap echt op je knieën zijn gaan hangen, of als je zicht beperkt wordt door hangende oogleden oid. Maar als het echt gaat om een rimpel glad laten strijken, zou ik dat stom vinden, omdat ik vind dat je daarmee de boodschap afgeeft dat dat iets onwenselijks is. En als je daar in je eigen uiterlijk over oordeelt, doe je dat vast ook bij anderen (mij). Ik denk niet dat er veel mensen zijn waarvan het me iets zou kunnen schelen wat ze over me denken, maar als mijn eigen moeder of vader haar/zijn rimpels glad laat strijken omdat ouder worden geen prettig gezicht is, nou, dat zou ik toch wel kwetsend vinden geloof ik.

Ik vind dat ook van mensen die hun neus of oren of wat dan ook laten corrigeren; als je een kind hebt of een kind krijgt die jouw neus/oren/wat dan ook erft, kun je toch nooit meer zeggen dat dat niet erg is en dat het allemaal niet uitmaakt en dat het geen reden is om minder van jezelf te houden?

6 likes

Maar ieder z’n ding en er je mening over hebben kan toch ook naast elkaar bestaan. Ik vind veel dingen stom maar dat mensen maar doen.

1 like

Kan. Probeer ik zelf zo min mogelijk te hebben.
Mijn mening over dit soort dingen is gewoon dat ik het verre van mijn plek vind er een mening over te hebben.

Edit: daarmee oordeel ik overigens niet over anderen die er wel een mening over hebben. Ik vind keuzes in uiterlijk voor mij persoonlijk gewoon niet interessant, invloed hebben op mij en ga ervan uit dat iemand de keuzes uit eigen beweging maakt omdat ze er gelukkiger van worden.
Ik ben me er wel bij bewust dat ‘uit eigen beweging’ uiteraard zeker beïnvloed wordt door schoonheidsidealen en externe factoren, maar dan alsnog vind ik het niet mijn persoonlijke zaak me daarmee te bemoeien of iets van te vinden.

Het zou mij niet gaan om de persoon die dit doet om wat voor persoonlijke reden dan ook, dat is aan jou, maar ik heb gewoon fundamentelere bezwaren tegen plastische chirurgie in het algemeen en daarom zou ik het stom vinden. Ik vind de steeds grotere rol die cosmetische ingrepen spelen in onze maatschappij nogal problematisch en dat is vooral waar mijn ‘vind ik stom’ over gaat, niet over die specifieke rimpel van mijn vader of moeder.

11 likes

Mijn moeder heeft plastische chirurgie gehad toen ze in de 50 (?) was en ik denk niet dat ze jonger wilde lijken maar wel dat ze al heel wat jaren zat met sommige dingen die veranderd waren (wel dingen die te maken hadden ouder worden/kinderen gebaard hebben). Ze had daar gewoon pech mee, het waren wel dingen die heel zichtbaar waren. Ik vond daar toen niks van en nu nog steeds niet. Zij stoorde zich elke dag aan wat ze zag en baalde er enorm van, nou ja, dat is nu opgelost.

1 like

Oh dat vind ik eigenlijk niet kloppen. Als iedereen plastische chirurgie doet dan heeft dat net wel invloed op jou. Met alle schoonheidsidealen is dat zo. Ze hebben invloed op ieder individu. Dus als er via plastische chirurgie een nieuwe standaard komt en je blijft als enige achter dan ben je diegene die niet aan die standaard voldoet. En dan nog kan het natuurlijk dat jij persoonlijk dat niet erg vindt. Ik zou me daar denk ik wel onzeker door gaan voelen. Maar zelfs al voel je dat zelf zo niet aan, andere mensen hun beeld van jou kan er wel door bepaald worden. En of dat nu terecht is of niet (ik vind het heel kwalijk), het gebeurt wel zo. Mensen die voor plastische chirurgie kiezen hebben dus wel invloed op jou omdat ze een nieuwe onhaalbare (of veel ingrijpender als je hem wil halen) standaard zetten.

3 likes

Ik zit nu mijn vader voor te stellen die naar de plastisch chirurg zou gaan🤣 Mijn vader geeft geen shit, denkt vooral pragmatisch. (Getuige zijn outfits alsof hij op safari gaat terwijl hij dan een vrij weekend heeft in NL). Ik kan me niet indenken dat een rimpel meer of meer hem zou kunnen schelen.
Ik wil zelf op momenten ook botox en iets doen aan mijn haarproblemen en later vast ook een boob lift. Maar ik vind ook dat we onszelf moeten accepteren hoe we zijn, we worden nou eenmaal ouder en vaak ook minder mooi in de tijd. That’s life. Dus ik verzet me vooralsnog tegen die behoefte aan een spuit in mijn fronsrimpel.

1 like

Ik vind je oogleden doen of een voorhoofdslift nemen, omdat je zicht belemmert wordt nou niet hetzelfde als botox spuiten oid.

6 likes

Heb je wel gelijk in hoor. Ik heb het dan over esthetische aanpassingen.

Gewoon niet stom

7 likes

Warm eten als lunch

• Lekker
  • Niet lekker

0 stemmers

Ik zou het liefst altijd warm eten. Ontbijt, lunch, maakt mij niet uit. :heart_eyes:

20 likes

Hahah ja dit, oke ontbijt koud vind ik wel lekker maar kan echt meer dan prima lunch en avondeten warm eten.
@HvO wij hebben wel een magnetron, maar 1 op een goeie 600 mensen (normaal, nu echt 30% daarvan omdat we zoveel mogelijk thuiswerken) is soms helemaal kut. Sta je een halfuur in de rij :crazy_face: ding werkt ook echt heel traag maar heb het er voor over als ik daarna met een warme pasta zit te lunchen

1 like

Ik kan me soms echt schamen voor hoe rommelig mijn huis is. Ik doe echt mijn best en de dingen die echt `moeten´ (denk aan bedden verschonen, stofzuigen, de wc, de badkamer, aanrecht/fornuis) die doe ik ook wel. Maar verder is het zo’n rommel. Daar moet verandering in komen heb ik besloten. Maar omdat ik het dus niet in mijn genen heb zitten, is mijn vraag…

Wat is jouw beste tip om een schoon/opgeruimd huis te krijgen?

oja ik ben al veel dingen aan het weggooien, maar het voelt als dweilen met de kraan open.

@Paardenmeisje Dooddoener: een schoonmaakster. Maar, kun je voor deze vraag niet beter het huishoudtopic door spitten? Daar is het hier meerdere keren over gegaan!

1 like

oeps wat stom dat ik niet aan dat topic heb gedacht haha, dankjewel! Ga gelijk even zoeken!

1 like