Overdreven serieus, beleefd en geïnteresseerd. Inclusief zo’n beleefdheidslachje (geen idee of iemand dat wat zegt). Ik vind het een beetje beklemmend maar het lukt me niet om ermee te kappen. Moet wel zeggen dat ik vooral vanuit huis werk en dat IRL meetings daardoor mss een beetje als sollicitaties aan blijven voelen.
Goed scherp glad mes. Als er alleen een bot glad mes is, dan een kartelmes
Heb jij een appelsnijder

- Ja vet chill
- Ja maar gebruik hem niet
- Nee maar ik wil het
- Gewoon nee
0 stemmers
Bij de meeste van m’n collega’s ben ik wel echt mezelf. Verder wel iets professioneler haha
Ja dit herken ik heel erg (incl. beleefdheidslachje) en ik merk dat het soms best veel energie kost om me eigenlijk anders voor te doen dan dat ik ben… maar ik wil me ook niet helemaal ‘blootgeven’ ofzo. En daardoor kan ik ook wel weer een soort afstand nemen van mijn werk, dus het is eigenlijk ook een soort handig. Klinkt misschien super vaag haha
Iedereen speelt een rol en die is op elke plek/sociale interactie weer anders. Je bent nooit hetzelfde.
https://courses.lumenlearning.com/alamo-sociology/chapter/993/
Dit vind ik echt super interessant, thanks!
Het eerste beste mes dat ik kan vinden, dus zowel een broodmes, kartelmes als een belachelijk groot mes om vlees mee te snijden. Als ik met zo’n plastic vork met snijvlak aan de zijkant een tomaat zou kunnen doorsnijden en die in de buurt lag, dan zou ik dat nog pakken. 
Ja, die heb ik ook! Die is zo fijn.
Sowieso al die Fiskars messen en natuurlijk ook de schaar 
Mijn vriend kocht laast een fiskars schaar. Ik dacht echt: jemig, twintig euro voor een schaar, ben je wel lekker? Maar moet zeggen, dat ding knipt echt magisch goed.
Ik snij verder zelf alles met een aardappelschilmesje met van die goedkope gekleurde plastic handvaten. Of een molenmesje. Iig een klein mesje. Wel op een bamboe snijplank (ook te danken aan vriend. Gelukkig kookt hij 95% van de tijd met echte messen).
ik ben echt helemaal mezelf, zelfde als thuis. zelfde kliergrapjes, even vervelend.
soms loop ik ook stukje op blote voeten of zit ik zo met m’n benen onder me op m’n stoel.
dat kan bij ons ook allemaal. de meesten zijn zo en we zijn meer als een familie zegmaar.
als ik een zakelijke afspraak heb ben ik natuurlijk wel beleefd, vriendelijk en bikkelhard he. dan hou ik ook m’n schoenen aan.
onderhandelingsmodus ON
Ik werk bij een kookstudio en mijn collega’s maken altijd grapjes over het feit dat er nog steeds mensen zijn die dit doen. Ik zou zeggen, ga eens met de messen van je vriend aan de slag haha. Een wereld van verschil!
Ik gebruik voor vrijwel alles dit bekende Ikea mesje. 

Heb je tips voor goede, maar niet al te dure messen? Ik heb echt een hekel aan snijden haha
Ik zit eigenlijk nooit anders dan dit haha ik mag toch hopen dat ik nooit in een werkomgeving terecht kom waar dat niet “mag” want dat trek ik echt niet
Ik vind de messen van Wüsthof en Victorinox heel fijn! Ze zijn niet super goedkoop zoals de koksmessen van ikea, maar de prijs/kwaliteit verhouding is echt heel goed. Voor brood is de super slicer van Wüsthof echt de hemel, bizar scherp is dat mes. Wel goed op je vingers passen haha!
nouuu ik kom wel eens op plekken waarvan ik zeker weet dat dat niet gebruikelijk is! waar iedereen gewoon rechtop zit enzo.
ik kan me ook niet echt voorstellen dat je in een afspraak ineens zo gaat zitten bijvoorbeeld, het is echt meer voor op de kamer met je collegas en daar is het bij ons gewoon geaccepteerd.
Hoe voel je je hierbij
- Paniek
- Vervelend
- Neutraal
- Fijn/positief
0 stemmers
I know. M’n vriend pusht me ook wel en ik heb het al een paar keer gedaan. Klopt ook wel. Maar bij bijvoorbeeld een ui ofzo, tja, ik vind dat mes dan te dik om er goed fijn mee te kunnen snijden.
Kan er nou niet van schrikken. Had dit wel verwacht
In rondjes?!