Stel je persoonlijke vraag #18

1 Miljoen mensen. Waarom is er dan niemand die het goed uitspreekt :expressionless:
Edit: ik zie net dat niemand in Drenthe mijn naam heeft. Ik ga verhuizen!

1 like

Hij wil graag dat eventuele kinderen zijn achternaam krijgen omdat die bijna niet meer voorkomt en hij een van de weinige mannen in z’n familie is. En hij vindt het een mooi idee dat we dan als gezin allemaal dezelfde naam hebben, waar ik me wel in kan vinden.
Maar inderdaad, het is niet zomaar iets wat je aan iemand vraagt. Ik zou denk ik het gevoel hebben dat ik een stukje van m’n eigen identiteit verlies of zo. En ik voel me niet echt ā€˜thuis’ bij zijn naam, dus het lijkt me heel raar om die aan te nemen. Maar ach, het duurt vast nog eeuwen voor een van ons op de knieĆ«n gaat, dus we zien wel.

2 likes

ik vind meisjesnaam ook een behoorlijk achterlijke benaming, ben je dan alleen een vrouw als je laat zien dat je getrouwd bent?

2 likes

Ik kom bijna nooit iemand tegen met dezelfde naam en toch in de top 50 ter wereld haha.

Ik had eerst het specifieke nr neergezet maar realiseer me nu dat ik dan nogal duidelijk niet meer anoniem ben

Ik heb een vrij unieke voornaam voor t feit dat ik een witte vrouw in Nederland ben, maar blijkbaar komt m’n naam wel meer dan 3 miljoen keer voor op de wereld…
Ik snap wel echt niet hoe dit werkt, want volgens deze site komt m’n naam meer dan 1000 keer voor in Nederland, maar volgens het Meertens maar iets meer dan 100

maarre volgens deze website zijn er alleen mannen met deze naam, ik besta dus niet

1 like

Bizar

Huh volgens deze website zijn er in Nederland 0 inwoners met mijn achternaam, maar ik sta toch echt ingeschreven bij de gemeente…

1 like

Ik heb mezelf inderdaad partnernaam aangeleerd en vind het irritant als mensen meisjesnaam blijven zeggen. Ook mannen kunnen een ~jongensnaam~ hebben

1 like

Ja, nooit geweten. Krijg ik nu ergens korting ofzo?

Toen ik mijn voornaam,had ingetypt, drukte ik pee ongeluk op zoeken hoe vaak deze naam als achternaam voorkomt. Dat is ruim 700 keer. Mijn achternaam komt ruim 600 keer voor :sweat_smile:

1 like

Ik ben echt een scheldkanon

1 like

Heel

1 like

Ohnee hoor.

Ik ben er door deze poll dus achtergekomen dat mijn familienaam in deze lijst staat opgenomen en ben na verder uitpluizen erachter gekomen dat er meer over onze genealogie te lezen is in het Nederlands’ Adelboek uit 1921. Via een antiquariaat dat jaargang kunnen vinden en bestelt voor €15. Ben echt heel benieuwd! Weet al wel het e.e.a. doordat een oom van mijn opa ooit begonnen is om de hele stamboom uit te zoeken, maar ben echt benieuwd of ik vanuit het Nederland’s Adelboek nog ergens een koppeling kan vinden met de al bekende stamboom.

9 likes

Behoorlijk
Hartstikke lang leve de alliteratie

Aantal mensen met mijn achternaam: 29.000

Aantal mensen met de achternaam van mijn vriend: 39

:disappointed_relieved: dat wordt nog een heel debat welke achternaam de hypothetische kinderen krijgen haha

1 like

Als ik de achternaam van mijn moeder had gekregen had mijn naam mooi geallitereerd in FF.

1 like

Ken jij iemand met een zegelring (met daarin een familiewapen gegraveerd)?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik gebruik echt veeeel overdrijfwoorden als ik iets vertel. Pas sinds ik een whatsapp spraakbericht terugluisterde heb ik dat gerealiseerd. Ook lekker uitrekken de woorden, maar het klinkt echt vreselijk dus probeer het te minderen, maar soms moet je de situatie natuurlijk goed overbrengen.
Echt zieeeeek, ja echt doooooodziek
Altijd leuk je eigen stem te horen.

3 likes