In bepaalde kringen is nu een soort wedstrijd gaande van woke, woker, wokest. Ik vind dit een perfect voorbeeld van een uiting ervan. En ja, ik vind het pretentieus dat sommigen hun âwokenessâ te pas en te onpas tentoon moeten stellen.
@Dazed
In mijn dagelijks leven bevind ik me zowel in (extreem-/radicaal) linkse en (zeer) rechtse kringen dus ik denk zelf dat ik enigszins kan inschatten hoe bepaalde groepen op bewegingen reageren. Ten eerste is mijn verwachting dus dat rechts(ere mensen) hier meteen om gaan steigeren. Aan hen uitleggen dat ze hun gender in hun insta bio moeten zetten of uitleggen waarom anderen dat doen, ja dat gaat er echt niet in verwacht ik.
Ten tweede: Om het te normaliseren zou dus iedereen zijn gender moeten neerzetten in zijn bio. Dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Ten derde: Het is niet zo dat je iedereen altijd alleen leert kennen via instagram. Dus je zult je altijd gewoon in het echt moeten blijven voorstellen. Je ondervangt dit probleem hier mijns inziens dus niet mee.
Ten vierde: Je maakt het hiermee veel groter dan het is. Je wil toch juist dat iedereen zich gewoon lekker identificeert zoals diegene zich wil identificeren? Het zou geen issue moeten zijn. Nu wordt de aandacht er jĂșist op gevestigd.
Tldr: ik ben totaal voor inclusiviteit en acceptatie maar ik ben er niet van overtuigd dat dit the way to go is.