Stel je persoonlijke vraag #21

Vinden jullie het raar als een Nederlands kind een Arabische voornaam heeft?

  • Ja, waarom zou je dat doen?
  • Maakt mij niet uit
  • Ik zou het zelf niet doen
  • Nee, kan toch gewoon?

0 stemmers

luister jij al naar kerstmuziek?

  • nee en bewust niet
  • ja maar niet bewust, bijv. via de radio
  • ja ik zet zelf kerstmuziek aan!
  • wil ik niet zeggen :thumbsup:

0 stemmers

Ja dit! Namen als Lina, Nadia, Nora, Yara en Elena zijn ook Arabische namen, genoeg Nederlandse mensen (met Nederlandse voorouders) die die namen hebben en daar kijkt ook niemand raar van op.

10 likes

gebruik jij handcrème?

  • ja
  • nee
  • soms

0 stemmers

Alleen als mijn handen gortdroog zijn, ik vind handcreme heel vervelend aanvoelen, zo plakkerig. Doet me denken aan vroeger toen je ouders je nog eten voerden en ze met het lepeltje zo langs je mond gingen om de restjes af te nemen

3 likes

Vandaag voor het eerst. Probeer kunstmatig zin in kerst op te wekken zoals ik dat vroeger had. Maar helaas. Motivatie om de boom op te zetten is ook nog op de noordpool

1 like

Ik doe mee aan Whamageddon met collega’s, dus ik probeer het zoveel mogelijk te mijden. Maar ik luister ook veel radio so what can I do :woman_shrugging:t2:

Edit: dit dus https://www.whamageddon.com/

6 likes

Haha zal ff linkje onder mijn bericht zetten.

Ja dat kan kloppen! Dat komt door het Ottomaanse Rijk, een Islamitisch rijk dat is ontstaan in de Arabische wereld en waar ook Slavische landen als voormalig Joegoslavië (nu Servië en Montenegro), Bosnië, Albanië, Algerije en Hongarije toe behoorden. Daardoor is er vrij veel overlap tussen Arabische en Slavische landen op sommige gebieden, er wonen bijvoorbeeld ook relatief veel moslims in een aantal van die landen. En daarom zijn sommige van die namen zowel Arabisch als Slavisch van oorsprong, uiteindelijk is het terug te leiden naar het Ottomaanse Rijk.

En verder is het natuurlijk niet zo dat namen exclusief tot een bepaalde cultuur toebehoren, maar als de naam in die cultuur veel voorkomt en daar mogelijk is ontstaan kan je wel zeggen dat een naam Arabisch is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet ook op andere plekken oorsprong kan hebben.

7 likes

Echt de hele dag door. Ik vind dat trekkerige gevoel na het wassen van mn handen zo naaaaaar.

Vind je yoga doen sporten? Even alle yoga over een kam geschoren, maar we hebben het hier niet over restore yoga ofzo.

  • Ik doe yoga, en ik vind yoga doen sporten.
  • Ik doe yoga, en ik vind yoga doen geen sporten.
  • Ik doe geen yoga, en ik vind yoga doen sporten.
  • Ik doe geen yoga, en ik vind yoga doen geen sporten.

0 stemmers

Ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat we tegenwoordig de associatie Islamitisch hebben bij het woord Arabisch. Dat had ik in eerste instantie wel in ieder geval en dat is helemaal niet correct.Thanks @Dombo voor je uitleg :slight_smile:

2 likes

Toelichting: het hangt er wel vanaf wat voor yoga je doet. Ik doe zelf vooral een hele rustige versie en dat ervaar ik niet als sport maar als ontspanningsoefeningen/meditatie. Kan me heel goed voorstellen dat andere soorten yoga wel meer sporten zijn, maar mijn antwoord is vanuit mijn ervaring gegeven!

11 likes

Ik had behoorlijke spierpijn van mijn yoga van afgelopen dinsdag. Dacht dat ik een rustig zen-klasje had, maar dat bleek verkeerd gedacht…

3 likes

Ik ben er vandaag uitgevlogen nohhhh

2 likes

Ja snap ik! Ik had dat er ook later bijgezet :slight_smile:

haha @GrumpyHarry wat bleek het te zijn? Yoga kan net spieren targetten die je normaal amper gebruikt, je kunt er echt gekke spierpijn van krijgen!

2 likes

Ashtanga was het! Voor de eerste keer. Het was heel veel core werk, ik was tijdens de les ook al een paar keer flink aan het trillen dus ik had al wel door dat de dagen erna wel eens gezellig konden worden.

Haha nee dat is geen chill-yoga inderdaad :joy: er kunnen zelfs bizar lastige houdingen in zitten, maar die worden (terecht) meestal niet gegeven.

2 likes

Haha ja, ik had het ook gewoon even goed kunnen googlen, maar goed. Het was wel lekker uiteindelijk! En was nog steeds wel ontspannen na die tijd.

1 like

Ik heb nog nooit van hard en zacht gehoord als logopedist. Of bedoel je daarmee of je je stem erbij gebruikt? De v is idd stemhebbend en de f stemloos, maar zou dat geen hard / zacht noemen :thinking:

11 likes