Stel je persoonlijke vraag #22

Ik had het als kind heeel regelmatig en durfde er niet door naar bed te gaan. Gelukkig leerde ik rond m’n 14de dat het een naam had en dat de meeste mensen ongeveer hetzelfde zagen/hoorden.

Een tip is om je te concentreren op het bewegen van je pink. Dan kun je er iets beter uit geraken.

2 likes

Ik had het voorheen wel eens toen ik heel onregelmatig werkte en overdag dutjes deed. Bij mij gebeurde altijd dat mensen die ik ken de kamer in kwamen lopen en dat ik met geen mogelijkheid met ze kon communiceren. Niks heel engs, maar wel super raar.

Ja, ik heb dat echt vaak! Vooral wanneer ik licht slaap, dus bijvoorbeeld als ik in de ochtend wakker ben geworden maar dan toch verder slaap, of als ik een middagdutje doe. Het voelt dan echt alsof ik me niet kan bewegen en het is super realistisch. Ik droomde laatst zelfs dat mijn vriend kwam kijken wat er aan de hand was, maar ik kon hem niks duidelijk maken en kon me ook niet bewegen, doodeng. Ik word er vaak ook heel benauwd van.

Die tip om je te concentreren op je pink kende ik nog niet, die ga ik onthouden @DeFourneau . Maar ik kan me eigenlijk nooit bewegen en heb nog nooit eerder iets gevonden wat ik kan doen. Het is meestal echt uitzitten tot ik wakker word (en pas daarna besef ik ook altijd wat er gebeurd is haha).

3 likes

Heb je dit jaar zin in kerst?

• Ja
  • Beetje
  • Nee

0 stemmers

En oud & nieuw?

• Ja
  • Beetje
  • Nee

0 stemmers

Ik heb ook wel eens een slaapverlamming en ik denk dan altijd dat ik in Zeeland ben en dan weet ik nooit of het klopt en waar ik ben en hoe ik dan terug naar Tilburg moet en dan kost het echt moeite om mn ogen open te doen en te kijken waar ik ben, vet onhandig maar niet eng

2 likes

Herkenbaar! Er wordt me ook vaak gevraagd of ik last heb van m’n voeten of rug. Nee ik loop gewoon zo…

Wow ik realiseer me nu dat ik het ook alleen heb als ik op m’n rug in slaap gevallen ben. Hoe komt dat… en ik heb wel altijd het gevoel dat er een man naar me kijkt of binnen gaat komen dus niet heel fijn. Maar herken het nu zo goed dat ik mezelf wel rustig kan houden.

1 like

Dat is echt mijn lievelingswoord. Past ook prima op kantoor trouwens

2 likes

Nou idd :joy::joy:
De cirkel is rond

1 like

Ik moest hier te hard over nadenken voor iemand die jarig is op de 25e.

Edit: om dan overigens eerst tot de conclusie te komen: “oh nee duh, ik weet dat ik geboren ben op een zondag”.

36 likes

Als je in de ochtend uit de douche komt, voel je je dan

• Lekker wakker
  • Lam en duf
  • Anders

0 stemmers

Bedoel je dan het moment dat je de douche instapt, of hoe je je gaat voelen door het douchen? Maakt voor mij niet uit voor m’n antwoord trouwens, ik voel me 's ochtends altijd duf en daar verandert de douche niks aan.

2 likes

Voor of na het douchen haha? Als ik er in stap voel ik me duf, als ik er uit stap voel ik me weer fresh!

3 likes

Als je uit de douche stapt! Ik ben altijd kei duf daarna, vriend wordt er juist helemaal wakker van.

Heb de vraag iets aangepast!

Als ik te warm douche: duf
Als ik normale temperatuur douche: wakker
Ben ik nu altijd een slimme meit die op normale temperatuur douchet zodat ze wakker ipv duf wordt: nee

10 likes

Ik ben heel trots op mijn geboortedatum 5-5-95), dus ik zeg altijd de cijfers achter elkaar, klinkt zo lekker :joy:

12 likes

Misschien moet je eens de laatste minuut de warme kraan uitzetten, dan kom je gegarandeerd wakker uit de douche! Ik doe dat zelf weleens als ik niet wakker te krijgen ben en het werkt als een tiet.

Dat helpt wel ja, dan ben ik niet duf en lamlendig, maar strontchagerijnig. Mijn oplossing is 's avonds douchen en dan lekker duf mijn bed in :grin:

7 likes

In de ochtend douchen = lekker wakker
In de avond douchen = lekker rozig

6 likes

Mijn geboortedatum is weg

14 likes