Stel je persoonlijke vraag #23

Ja maar ik was gisteren al gelijk aan de beurt, dus was nieuwsgierig

Ze waren wel veel aan het controleren de eerste avond, en meerdere collega’s uit de nacht waren ook al gecontroleerd.
Ik vond het wel opvallend dat het deze avond alweer drukker was op straat.

Je moet nooit zwichten voor dit soort terreur vind ik

7 likes

Heb vriendinnen in de zorg met nachtdiensten, ook al is het pas 2 dagen ze zijn allemaal al staande gehouden. Één van hen zelfs met zwaailichten en al

Ik ben niet echt overtuigd van het nut van de avondklok, maar ik hoop echt niet dat ze het nu onder druk gaan afschaffen. Dan leer je ze alleen maar dat als je het ergens niet mee eens bent je gewoon moet rellen. Zelfde met die verwende kleuters van een boeren op tractors.

54 likes

Ik woon in een woning en krijg wel huurtoeslag, maar het is niet via WoningNet maar een andere makelaar, is dan officieel wel sociaal geloof ik maar dus niet via die wachtlijst.

Vind het ook echt jammer dat m’n ouders niet de urgentie kenden van je inschrijven op zo’n site, vond zelf destijds 50 euro best veel en heb me toen ook pas op m’n 22e ingeschreven ipv m’n 18e. Sta nu steeds op plek 400 of 500 ofzo dus gok dat ik pas over 10 jaar aan de beurt kom.

3 likes

Nee maar zag gisteren wel live een aanhouding op straat en daarna gingen ze eigenlijk achter elke rijdende auto aan.

maar eigenlijk, die werkgeversverklaring is ook wel heel makkelijk na te maken? Pas als ze dan gaan navragen bij een instantie (wat in de nacht al niet zou kunnen) komen ze erachter dat hij vals is

1 like

Ik stond 8 jaar ingeschreven maar toen kwam ik nog steeds ‘zeer laag’. Inmiddels verdien ik na een paar jaar werken teveel dus ik hoop nu dat ik geen sociale huur meer nodig ga hebben (maar houd voor de zekerheid m’n woningnet account nog even aan)

1 like

Ik zou echt iedereen aanraden om in een of meer steden voor sociale huur ingeschreven te blijven staan. Ook als je gaat samenwonen, kopen, trouwen etc. Het kost bijna niks om ingeschreven te blijven en het kan zomaar dat je het ooit nodig gaat hebben. Mijn moeder heeft zich pas ingeschreven toen mijn ouders zouden gaan scheiden en toen stond ze natuurlijk veel te kort ingeschreven om een kans te maken. Ook al denk je dat zoiets je niet overkomt, blijf gewoon ingeschreven of schrijf je nu in. Het is een soort verzekering voor als je het ooit wel nodig hebt. Je kan ook zomaar je baan verliezen.

41 likes

Ja dit zie ik nu ook bij mijn ouders en dat heeft mij echt ervan overtuigd om mijn inschrijving altijd aan te houden ongeacht huidige situatie. Je weet nooit hoe het leven loopt en met deze lange wachttijden is het echt nodig dat je jaren ingeschreven staat.

2 likes

Zo ging het bij mijn ouders ook. Heb mezelf toen ook direct ingeschreven.

1 like

Hier moet je al ingeschreven staan bij de gemeente waar je woont om daar sociaal
te kunnen huren? Kan je in andere steden gewoon inschrijven zonder er al te wonen? Dat is chill haha dan zou ik dat ook doen ja :scream:

Oh ik wist juist niet dat dat in sommige gemeenten niet kon! In Amsterdam kan het in ieder geval en ook in de andere regio waar ik sta ingeschreven.

Als je lid bent van een sportschool, dansschool, vereniging of andere hobbyclub, wat heb jij met je abonnement gedaan in coronatimes?

• Ik betaal lidmaatschap nog volledig, want ik mag hobby/sport nog uitoefenen
  • Ik betaal nog volledig, want support your locals!
  • Ik betaal nog wel wat, maar heb lidmaatschap wel afgeschaald
  • Abonnement tijdelijk stopgezet tot we weer mogen
  • Heb abonnement stopgezet, want ik wilde toch al niet meer gaan
  • Ik heb geen abonnement, maar wil wel stemmen

0 stemmers

Het is geen abonnement maar jaarlijks lidmaatschap. Die betaal ik gewoon, heeft de vereniging ook wel nodig denk ik.

1 like

Bij de eerste sluiting had ik hem stopgezet, nu betaal ik door!

1 like

In de 1e lockdown is de contributie van mijn dansschool verlaagd. Nu in de 2e lockdown niet. Ik baal er wel van want het is veel geld, maar in het kader van support your locals houd ik m’n mond er maar over haha

Ik mocht het grootste gedeelte van de tijd tennissen. De maanden dat het niet mocht/trainingen die niet door gingen heb ik ook betaald, maar vind ik niet zo heel erg (is ook niet zo’n groot bedrag). Overmacht en mn trainer moet ook ergens van leven.

1 like

Ben jij corona maatregelen moe?

• Ja
  • Beetje
  • Nee

0 stemmers

(Ik bedoel dus niet of je het ermee eens bent of niet, want mag er vanuit gaan dat we allemaal wel snappen waarom het is.)