Ik had recht op huurtoeslag en na jarenlang heen en weer getrek werd het onrechtmatig teruggevorderd via mân zorgtoeslag (die werd gewoon maanden niet uitgekeerd).
Toen ben ik een zaak begonnen, omdat ik er 100% zeker van was dat ik er echt recht op had. Als ik het niet zeker had geweten, had ik dat nooit gedurfd. Maar het zat me niet lekker dat het tegen de belastingdienst was natuurlijk.
Het ging erom dat er zogenaamd een derde rijke persoon op dat adres had gewoond destijds, maar die woonde daar echt niet. Dus verklaringen van de buren verzameld en geprobeerd die persoon op te sporen. Uiteindelijk had ik bewijs dat hij in Frankrijk woonde. Maar denk dat ik de zaak won toen die man van de belastingdienst zei âik heb de hele woning online bekeken en die woning kwam ĂŒberhaupt niet in aanmerking voor huurtoeslag!â (noodgreep van hem, was gewoon wel zo) en ik zei âmaar dan heeft u aan de hand van al die fotoâs toch ook kunnen vaststellen dat er niet eens een derde persoon ergens kon slapen?â. Toen was die man nogal in verlegenheid gebracht.