Stel je persoonlijke vraag #23

Je hebt in meerdere steden gewoon toch? Ik ook en heb me in elke stad waar ik woonde ingeschreven(Leeuwarden, Nijmegen, Den Bosch en Hoorn).

Hmm ik twijfel nu wel of het nog zin heeft om je nu nog in te schrijven , aangezien de wachttijd zo lang is, aan de andere kant weet je nooit wanneer je het nodig hebt! Zou sowieso inschrijven in je huidige gemeente!

Ik ook binnen paar maanden maar wel via loting!

1 like

Ik heb ooit 3e gestaan, maar uiteindelijk het huis afgewezen want het was in een andere stad. Echt stom

1 like

Moet wel erbij zeggen dat mijn 1x per maand-stem afhankelijk is van het feit dat al mijn vrienden 2+ uur reizen van mij vandaan wonen. Als ze hier in de buurt woonden zou het wel vaker zijn, maar ik heb gewoon echt geen tijd en energie om elke keer zo ver te gaan reizen (en andersom mijn vrienden ook niet). En ik heb gelukkig leuke collega’s met wie het super gezellig is, dus dat telt voor mij dan ook als sociaal.

Heb je de intentie ooit in een sociale huurwoning te gaan wonen?

• Ja
  • Misschien
  • Nee
  • Ik woon al in een sociale huurwoning

0 stemmers

Wij willen graag naar vrije sector maar dat is ongeveer moeilijker te krijgen dan sociale huur đŸ„Č terwijl we ook voorrang krijgen omdat we sociale huur verlaten maar we merken er niks van boehoe

Voor de kinderrechter, omdat ik niet meer naar 1 van mijn ouders wilde toen ik 12/13 was. Maar weet niet zo goed in welke categorie ik dat moet plaatsen.

Niet de intentie, maar ik sta nog wel ingeschreven, want ge wit oit noit nie.

Ik kwam een raar filmpje tegen op instagram

Maak jij weleens je oor gaatjes schoon?

• ???
  • Nee
  • Ja
  • Soms
  • Ik heb geen gaatjes in mijn oren, maar wil wel stemmen

0 stemmers

Hoe doe je dat dan?

Met een mini wattenstaafje

https://www.instagram.com/p/CKVp9onlKhI/?igshid=yo7eksrl14dn

1 like

Dat is toch gewoon kaarsvet/was

2 likes

Ik ben daar ooit eens geweest in dat ronde ding op een piet. Vond dat wel leuk. En de straatjes achter de boulevard zagen er in mijn herinnering wel iets gezelliger en pittoresker uit dan die op de foto

Ja en het coolste hieraan is dat ik een rechtszaak tegen de belastingdienst heb gewonnen.

Ging over huurtoeslag, kon m’n ogen niet geloven toen ik las dat ik gelijk had gekregen

46 likes

Ik had recht op huurtoeslag en na jarenlang heen en weer getrek werd het onrechtmatig teruggevorderd via m’n zorgtoeslag (die werd gewoon maanden niet uitgekeerd).

Toen ben ik een zaak begonnen, omdat ik er 100% zeker van was dat ik er echt recht op had. Als ik het niet zeker had geweten, had ik dat nooit gedurfd. Maar het zat me niet lekker dat het tegen de belastingdienst was natuurlijk.

Het ging erom dat er zogenaamd een derde rijke persoon op dat adres had gewoond destijds, maar die woonde daar echt niet. Dus verklaringen van de buren verzameld en geprobeerd die persoon op te sporen. Uiteindelijk had ik bewijs dat hij in Frankrijk woonde. Maar denk dat ik de zaak won toen die man van de belastingdienst zei ‘ik heb de hele woning online bekeken en die woning kwam ĂŒberhaupt niet in aanmerking voor huurtoeslag!’ (noodgreep van hem, was gewoon wel zo) en ik zei ‘maar dan heeft u aan de hand van al die foto’s toch ook kunnen vaststellen dat er niet eens een derde persoon ergens kon slapen?’. Toen was die man nogal in verlegenheid gebracht.

66 likes

Dat is net zoiets dat je een verwende kleuter na zijn driftbui z’n zin geeft. Hoop echt dat ze iedereen in de rellen streng aanpakken.

19 likes

Laat nog maar wat vroeger ingaan juist, verdiende loon

24 likes

Heb het teruggekregen. Vond van alle misstappen het ergst dat ze het terugvorderden door de zorgtoeslag gewoon maanden niet uit te keren, terwijl we nog erover in discussie waren. Wacht dan eerst af wat daaruit komt, voordat je als instantie je geld terughaalt. Maar zij denken net andersom natuurlijk.

3 likes

Sorry alleen voor :netherlands:

Staande gehouden wegens avondklok
  • Ja, één keer
  • Ja, al vaker
  • Nee, maar ik hoef de deur ook niet uit voor een essentieel beroep/de hond of een andere reden
  • Nee en ik moet wel naar buiten na 21:00 om wat voor reden dan ook

0 stemmers

Het is pas 2 dagen :joy:

15 likes