Ik ga toevallig zaterdag de pressure cooker functie van mijn nieuwe keukengadget proberen. Het wordt de hummus die @grace had getipt.
Bedoel je een cryptogram?
De enige keer dat ik een snelkookpan heb moeten gebruiken, was tijdens microbiologie praktijklessen tijdens mijn opleiding.
Gedroogde Kikkererwten of bonen in koken.
en wat maakt dat dit beter in een snelkookpan lukt?
eerder goede smaakontwikkeling?
wel als het om van die farm-games gaat maar iets minder als het echt om games met een verhaal gaat. tenzij het inderdaad financiele/psychische problemen gaat geven natuurlijk.
Ieder zān hobby toch. De 1 geeft het uit aan 15 blushes en highlighters en de ander aan games. Vind daar geen verschil in zitten.
Als je de tijd niet hebt kun je op een snelle manier stoofvlees maken in een snelkookpan.
Als je systematisch 400 euro aan make-up of games uitgeeft vind ik in beide gevallen dat je verslaafd bent, ongeacht of je het kunt betalen.
Als jij trouwens degene bent die blijft voorschieten omdat die gamer daar geld aan blijft uitgeven: gewoon niet meer doen.
Ik koop wel eens boosters in candy crush voor 3,50 euro, heb er nog nooit over nagedacht dat iemand dat als problematisch kan zien. Enlighten me? Oa @Tampie @Dommel @Sundance
Ik vind de games waarin dit kan problematisch, niet per se de mensen die ze spelen
Het is gewoon een soort van geld in een gokmachine gooien, elke keer een kleine high, maar dan zonder de kans dat er ooit nog geld terug uitkomt
Die shit is ontworpen om je verslaafd te maken dus ik shame niemand die er voor valt
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan terwijl ik het geld niet kon missen dus ik baseer het vooral op mezelf!
Oh dat is wel een ander verhaal ja, rot zeg
Ik ben het wel eens met wat @Kauai zegt. Maar in the end, als iemand 400 euro over heeft om vrij te spenderen dan vind ik dat wel diegenes zaak. De aard van het gekochte vind ik niet zo super relevant voor een buitenstaander. En ik vind het pas problematisch als anderen er de dupe van worden, als je er niet mee kan stoppen terwijl je dat wel wil of als je in financiƫle problemen komt en andere kostenposten voor je levensonderhoud eronder lijden. Dat iemand niet spaart vind ik ook zijn eigen zaak. Het voorschieten vind ik hierin dus niet oke, want diegene maakt dus wel anderen de dupe ervan.
Ik vind het over het algemeen niet problematisch, maar met zulke bedragen wel.
En als andere dingen financieel niet kunnen. Als je ā¬1000,- uitgeeft per week of ā¬400 pm dan is het een structureel probleem lijkt me.
Geld uitgeven aan games is niet altijd een verslaving. Elke maand een groot bedrag er aan uitgeven wel vind ik.
Ja zulke bedragen zijn sowieso problematisch en duiden wel op een verslaving. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die af en toe eens wat uitgeven aan in-app aankopen en daar is opzich niks mis mee als je het maar in de hand hebt.
Wil hij ook samen sparen? Want dan zou je kunnen afspreken elke maand als salaris er is geld over te maken dmv automatisch afschrijving.
He lastig is dat dan als je er niet goed over kunt praten. Het gaat gelukkig nog wel om luxe dingen waar hij tussen moet kiezen, maar ik begrijp dat dat vervelend is voor jou. Misschien toch maar een standaard afschrijving voorstellen, dan kan je daarvan op vakantie, kapotte wasmachine betalen etc. Mag hij met de rest doen waar hij zin in heeft. Als je dat kunt/wilt accepteren tenminste.
Geen verslaving, eerder gewoon dom (maar vinden mensen vast ook van mijn make up aankopen en kleding). Ieder zijn eigen ding.
Als je geld gaat uitgeven wat je niet hebt, andere dingen ervoor moet laten dan vind ik het met welke luxe/onnodige aankoop problematisch. Niet alleen doordat het games zijn.
Oh nuance, lees nu de rest pas. Gaat het om het geld of de tijdsbesteding? Anders afspreken om een gezamenlijke pot apart te zetten voor andere extra dingen samen zoals weekendjes weg?
Ja slim sowieso, zeker als er een kindje bij betrokken is kan ik me voorstellen.