Stel je persoonlijke vraag #23

Ik zou er een molotovcocktail van maken die waarschijnlijk binnen een week al door de ruiten van de buren vliegt

55 likes

3-7 is ook echt een rottijd als je net uit werk komt oid en ff rust wil.
3-5 is meer dan genoeg.

2 likes

Welk type man zou je willen zijn?

• Nummer 1
  • Nummer 2
  • Nummer 3

0 stemmers

N.a.v ā€˜Wat zou u doen’ in Volkskrant magazine:

Je stiefvader is overleden, heeft zelf geen kinderen. Hij blijkt vermogend te zijn geweest, maar laat zijn geld na aan jouw broer, omdat jij niet goed met geld om zou kunnen gaan. Mogelijk omdat jij in het verleden psychische problemen hebt gehad, maar hij heeft deze reden nooit met jou besproken. Je hebt je broer gevraagd om een deel van het geld, dat heeft hij je niet gegeven en nu heb je ruzie. Wat doe je?

• Je probeert een deel op te eisen
  • Je hebt pech, dan geen bak geld
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Pech

Je hebt geen recht als iemand dat niet wil, jammer joh.

17 likes

Hahah doei, ze isoleren maar leuk een kamer met matrassen / schaffen een elektronisch drumstel aan / huren een oefenruimte. ā€œTrust us that we are going to be just as annoyed as youā€, stelletje grappenmakers, vier uur per dag doe normaal.

@tessel Ahww ik vind dat wel heel zuur hoor, kinderen gaan voortrekken. Is die broer ook een stiefkind? Maar ja, je hebt helaas nergens recht op. (ben trouwens nu wel blij dat mijn moeder + stiefvader dit wel hebben vastgelegd zodat elk (stief)kind een gelijk deel krijgt)

6 likes

Op welke gronden zou je dat willen opeisen als iemand er zelf voor heeft gekozen het aan iemand anders na te laten? Ja heel zuur maar je hebt nergens recht op.

17 likes

Ja is zeker zuur! Die broer is ook een stiefkind. Vooral als je het vermoeden hebt dat het komt door je problemen in het verleden. Maar ja, die stiefvader had dit gewoon moeten bespreken eigenlijk… Heeft hij niet gedaan en nu heeft de schrijver pech ben ik bang :frowning:

Naar aanleiding hiervan ben ik nu ook wel benieuwd wat je zou doen in het geval jij de broer was in dit scenario

• Ik zou de helft geven aan mijn sibling
  • Ik zou niet de helft maar wel een symbolisch bedrag geven
  • Ik zou niks geven, dit is hoe stiefvader het wilde

0 stemmers

Ik zou wel iets geven maar aangezien diegene niet goed met geld om kan gaan zou ik het niet in een keer geven. Maar meer als diegene iets nodig heeft ofzo dat betalen van dat geld.

3 likes

Ik moet me hier ook echt eens in verdiepen. :upside_down_face:

Ik denk dat als het echt veel geld is, waar het hier wel over lijkt te gaan, je met een kleiner deel dan de helft al veel verschil kan maken qua financieƫn. Je zou ook bijvoorbeeld wat apart kunnen zetten voor de studie van de kinderen van de schrijver en zo wel die persoon steunen maar toch de wens van de stiefvader naleven.

6 likes

Huh die stiefvader moet helemaal niets. Het is zijn geld en hij mag er mee doen wat hij wil en het nalaten aan wie hij wil. Dat die briefschrijver weet dat zijn/haar broer blijkbaar een groot bedrag heeft geƫrfd van hun stiefvader, dat zal die broer dan waarschijnlijk hebben verteld. En dat is onhandig en pijnlijk. Maar dat is dan ook het enige.

16 likes

Ik ben er nu heel erg mee bezig omdat mijn moeder daadwerkelijk komt te overlijden binnenkort maar daarvoor dacht ik er nooit over na

Dankje! Ik wil geen one issue forummer worden maar ik doe niks anders dan voor mama zorgen momenteel dus das een beetje lastig

1 like

3 tot 7 is wel een goede tijd.
Kom rond 17.15 thuis, dan even omkleden koken rommelen eten en dan is het 18.15 en is het nog maar 3 kwartier.
ligt eraan hoeveel lawaai de jongen maakt natuurlijk en hoe gehorig het allemaal is.

Nou dat mag wel, al wil je 100000 berichten kwijt over je moeder :heart:

80 likes

Je hebt toch ook drumstellen met koptelefoon enzo, oprotten met die herrie

2 likes

Ik denk er wel over na maar dat gaat om een negatieve erfenis

1 like

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

3 likes