Stel je persoonlijke vraag #23

Mijn vader is een aantal maanden geleden plotseling overleden en de nalatenschap was negatief, en we zijn nog steeds bezig met deze afhandelen. Naar aanleiding daarvan heeft vooral mijn bonus/stiefmoeder (ex van mijn vader, heeft mij en zusje in testament opgenomen) een aantal keer gezegd “Nou als ik dood ga komt er wel best wat geld vrij hoor!” maar goed, dan denken we vooral “Laat dat nog maar heeeeel lang duren”.

Was er voordat mijn vader overleed ook niet mee bezig verder.

1 like

Ik weet dat mijn ouders niks hebben. Bij mijn moeder heb ik de erfenis ook verworpen want negatief, wat een ellende kwam daar achteraan.

Denk alleen soms wel na over mijn moeders vriend want sta nog steeds als enige nu in zijn testament en hij heeft een huis. Wel apart ergens want van mij hoeft het niet maar hij wil dat zo houden.

1 like

Mijn ouders zeggen altijd dat er genoeg geld over blijft. Heb liever dat ze zelf maximaal genieten en niets na laten.

1 like

Nog even los van het relationele aspect is het fiscaal helemaal niet aantrekkelijk om in 1x een groot bedrag (de helft) aan sibling te geven, tenzij sibling het geld gebruikt voor de aankoop van een huis. Jij betaalt als ontvanger namelijk eerst erfbelasting, en vervolgens moet sibling schenkbelasting betalen. Ik ben veel te involved maar volgens de regels van 2020 zou sibling ruim 14.000 aan schenkbelasting moeten betalen bij een schenking van 50.000.

Je kunt dan beter jaarlijks een kleiner bedrag schenken zodat je onder de grens voor schenkbelasting blijft, als je dat zou willen. Of sibling gebruikt het geld voor een huis, dan mag je ook als broer of zus eenmalig maximaal een ton schenken zonder schenkbelasting te hoeven betalen.

4 likes

Nou ja, hij maakt bewust een keuze waarvan je weet dat het een relatie kan ontwrichten. Dan heb je als (stief)ouder m.i. een zorgplicht. Dat kan zijn dat je het de schrijver vertelt of dat je zorgt dat de broer het voor zich houdt. Als dat laatste het plan was is dat helaas mislukt. :sweat_smile:

Zou jij zonder een oven kunnen?

• Nee
  • Ja hoor
  • Ik heb nu ook geen oven en mis het niet
  • Ik heb nu ook geen oven en mis het wel

0 stemmers

Een bed met daaronder een doolhof voor katten
  • Leuk! Zou ik wel willen
  • Lijkt me bloedirritant als mn kat/katten hier zouden spelen
  • Ik wil hem wel voor een ander huisdier
  • Ik heb geen kat/huisdier
  • Ik weet het niet
  • Anders

0 stemmers

Al die haren die daar onder komen wat je niet kunt stofzuigen…

13 likes

Haren? Stront

12 likes

Ik mag hopen dat als je een kat hebt dat die dan gewoon in de kattenbak gaat kakken.

17 likes

Anders namelijk: ik haat katten ik wil hier niet over nadenken

@Soy.peor als ik het wat je even kwijt wil topic lees ligt er altijd overal kots en soms schijt als je een kat hebt :))))))) no thank you

19 likes

Dit is typisch zo’n gevalletje oh-wat-leuk-maar-tering-wat-een-slecht-idee :rofl: leuk een dolle kat onder je bed om 3 uur snachts, laat staan als ie een muis vangt en die daarin los laat

12 likes

Ja en kots

3 likes

Ik word al gek van mijn katten snachts als ze hun gekke 5 minuten uitleven in de kamer naast mij, laat staan onder mijn bed NO THANK YOU

6 likes

Kun jij iets raspen zonder je vingers mee te raspen?

• Nee, het gaat zelden goed :unamused:
  • Soms rasp ik weleens een vinger mee
  • Meestal lukt het prima
  • Ik heb nog nooit een vinger geraspt
  • Ik heb nog nooit een rasp gebruikt

0 stemmers

1 like

Ik heb allmaal littekentjes op m’n knokkels van het raspen, vooral op m’n duimen

Raspen gaat meestal wel goed, maar ik heb wel een erfenis van de kaasschaaf op mijn duim.

2 likes

De rasp is 1 van de producten die ik niet meer in de keuken mag gebruiken van m’n vriend. Ik kan het niet zonder een deel van m’n vinger mee te nemen

Ik denk er wel over na en heb het er ook met mijn ouders over. Ook over het verdelen van spullen (2 broers waarvan er 1 een egoïstische klapkut is). Dus dat wordt dan ooit wel een dingetje. Gelukkig heeft die ene geen sleutel en zal die ook nooit krijgen van de oudertjes. Ik moet tzt in elk geval alles regelen, zo staat het ook al op papier.

Van mij mogen ze ook alles opmaken maar ik weet dat pap en mam genieten en daarbij vrijwel niks opmaken dus ah well. Ook prima :laughing:

1 like

Wat een rotwoord raspen

4 likes