Stel je persoonlijke vraag #23

What the hell!!
Postte iemand nou laatst ook op het forum dat voedselbankmedewerkers soms mensen achtervolgen naar huis om door het raam te gluren om te controleren of er geen dure spullen staan ofzo?!?

Ik vind het belangrijk om vrijwilligerswerk te doen en zou het iedereen aanraden, maar ik vind het niet altijd even leuk, vooral omdat organisaties hun zaken vaak niet helemaal op orde hebben, waardoor je ineens veel meer tijd besteed dan je van plan was.
Grootste ergernis van mij zijn andere vrijwilligers die na 2x een heel relaas houden over hoe geweldig het is en hoe ~dankbaar~ het is en hoe lief de cursisten zijn (het is een wekelijkse NL taalles in een buurthuis) en vervolgens nooit meer komen opdagen. Ga lekker weg met je dankbaarheid joh

1 like

Ik organiseerde evenementen en concerten in een jongerencentrum. Toen ik nog wist was hip en happening was :older_woman:t2:

En daarna heb ik lange tijd in de organisatie gezeten van een groot media-evenement dat volledig draait op vrijwilligers.

1 like

Ik heb gevrijwilligd bij een poppodium. Ik woonde net in een nieuwe stad, wilde mensen leren kennen, hield van muziek en wilde graag ervaring opdoen als concertfotograaf, dus dit leek me perfect. Alleen de fotografiewerkgroep zat ramvol, de barploeg eigenlijk ook, wat inhield dat ik als 18 jarige in ruil voor een paar drankmuntjes een jaar lang voornamelijk 's nachts muntjes heb lopen verkopen en de garderobe gedraaid heb. Achteraf gezien niet een topidee.

Een vriendin van mij heeft namens humanitas een jongen geholpen studeren voor zijn inburgeringsexamen, zoiets lijkt me nu nog wel eens leuk om te doen!

1 like

Weleens eenmalig voor een voedselinzamelingsactie bij de supermarkt gestaan. Vond dat niet zo. Nu al sinds bijna een half jaar bij VluchtelingenWerk als klassenassistente. Dat vind ik wel erg leuk!

2 likes

Veranderd, nee.
Een beetje opluchting gegeven Ja.
Het maakte voor mij op dat moment mijn leven wel dragelijker.
Vind het daardoor een wat moeilijke vraag. Want een dragelijker leven is wel een verandering.
Maar je vraagt komt op mij over als een enorme verandering en dat is dan weer niet het geval.
Mijn leven is opzich nog hetzelfde alleen ik kijk wel een beetje anders tegen dingen aan.
Overigens een niet heel intensief traject gevolgd. Ik denk eerder dat ik het kan omschrijven als het heeft mij wél op sommige vlakken geholpen.

7 likes

Eigenlijk best veel als ik er langer over na denk

Ik heb jaren lang feesten georganiseerd in een jongerencentrum, stond achter de bar, heb geholpen met de feestweek in de zomervakantie, dingen gedaan voor de buurtvereniging, geholpen op een kinderboerderij, gewandeld etc met demente ouderen en nu zit ik op de basisschool in een groep met andere ouders die de schooltuin onderhoud en een andere groep waar we spullen knutselen voor in de klas. Als de lockdown en alles over is wil ik misschien vrijwilligerswerk gaan doen bij de kringloop.

1 like

Juridisch advies aan onvermogenden.

5 likes
Slapen jullie wel eens met kaarsen aan?
  • Ja
  • Nee
  • Ik brand geen kaarsen

0 stemmers

Wtf dat is toch een suicide mission, waarom zou je dat doen.

46 likes

Per ongeluk. In slaap vallen terwijl je de kaarsen nog aan hebt. Gebeurt mij wel eens. Word ik 4 u wakker denk ik shit moet ik dat ding nog uitblazen.

Ja ook alleen perongeluk.
Dat ik ineens denk, wat ruikt het nog lekker.

Ja rustgevend en romantisch. Maar ik ga ook regelmatig de deur uit terwijl er nog kaarsen aan zijn.

Ja per ongeluk inderdaad, ik val vaak in slaap op de bank

Ik ben echt fully focussed als ik ooit kaarsen aan heb. Ook bij andere mensen haha. Dood eng

3 likes

Alleen al de wetenschap dat ik per ongeluk in slaap zou kunnen vallen zorgt er bij mij voor dat ik nooit kaarsen in de slaapkamer zal branden. Word al panisch bij de gedachte brr

7 likes

Maar dan alleen met een noveenkaars, die zet ik dan snachts in de wasbak :joy:

Beetje bijgeloof dit, zo’n kaarsje branden.

Godver nog even panisch uit bed stappen om m’n kaarsen te checken

Uiteraard gewoon uit

3 likes

Welke huishoudelijke taken vind je het stomste om te doen (kies 3)

• Afwas doen
  • Koken
  • Dweilen
  • Wassen (incl ophangen/in de kast doen)
  • Bed opmaken
  • Stofzuigen
  • Badkamer poetsen
  • Keuken poetsen
  • Andere kamer poetsen
  • Vaatwasser in- en uitruimen
  • Boodschappen doen
  • Auto wassen
  • Afval weggooien (incl glas, plastic etc)
  • Andere die niet genoemd is

0 stemmers

Echt een grafhekel aan afwassen (geef me vaatwasser) en bed verschonen :face_vomiting::face_vomiting: Voor de rest vind ik niks echt erg

3 likes